Enexis - Vervanging energiemeter(s) noodzakelijk

Ik heb met Liander gebeld en ik kan er echt niet onderuit. Ik heb nog aangegeven dat ik het wel heel toevallig vond dat alle analoge meters ook al zijn ze 10/20 jaar of 70 jaar oud allemaal tegelijk kapot gaan. Ik weet niet of ik pech heb gehad met deze telefonist hij was erg van het moet dus het moet, die onzin. En ik mocht niet zelf een meter kopen.

Het heeft mij heel veel moeite gekost om het telefoonnummer op de website te vinden, dat staat niet onder contact dus ik geeft het jullie hier ook dan hoeft een ander niet zo te zoeken.
088 542 64 44
En heb je ook nog voorgesteld om zelf een 'old-timer' aan te schaffen? Als ik dat artikel van Rob Vellekoop lees dan kan dat ook.
 
Een oude ferrarismeter kunnen ze je verplichten te vervangen voor een domme digitale meter wanneer de meter uit een serie komt waarbij een teveel aan afwijking is waargenomen bij een ijking.

Dit vertelde een vriend van me die dat werk doet.
 
ze kwamen bij mij aan de deur en ik heb gewoon gezegd ik hoef dat ding niet.
Toen gingen ze weg.
Je kan ook gewoon niet open doen. Komen ze een paar keer terug.
tot het ze verveelt.
Er staat in mijn brief dat ik nog 1 kans heb om een afspraak te maken, al die andere keren heb ik gewoon de brief genegeerd. En anders hebben ze het recht om zich de toegang tot mijn huis toe te eigenen. Dus zeggen het nu niet uit komt gaat niet want ik moet een zelf afspraak maken. en anders koken zo gewoon met een slotenmaker legaal mijn huis inbreken. Ik denk dat mijn opties op zijn.

Ik heb gevraagd of ik zelf een meter mag kopen en die lasten plaatsen en dat mag niet. Het is hun eigendom en zij bepalen wat ik krijg.
 
Laatst bewerkt:
Een oude ferrarismeter kunnen ze je verplichten te vervangen voor een domme digitale meter wanneer de meter uit een serie komt waarbij een teveel aan afwijking is waargenomen bij een ijking.

Dit vertelde een vriend van me die dat werk doet.
Ik vertrouw ze geen seconde dat ineens alle analoge meters of ze nou 20 of 70 jaar oud zijn tegelijk allemaal kapot gaan. En als een digitale meter net zo dom is als een oude analoge zou er niet zo hard voor gepusht worden.

En het kan wel verplicht zijn maar soms kan je het dan beter niet doen, dit is naar eventuele mee lezende monteurs en ambtenaren.
 
ik vraag me af of ze zomaar in je huis kunnen inbreken?
Ik denk het niet. Interessant om dat eens na te gaan.
 
ik vraag me af of ze zomaar in je huis kunnen inbreken?
Ik denk het niet. Interessant om dat eens na te gaan.
Ik denk wel dat het waar is overal staat dat je alleen digitale meter kan krijgen, ik hoor graag wat anders. Morgen bel ik nog een keer (misschien krijg ik dan iemand met meer begrip) ik was vergeten het te hebben over elektrosencisiviteit en ik zal zeggen dat ik heb gelezen dat ik zelf een meter mag kopen. En dat ik een echt onafhankelijke meting wil hebben dat mijn meter echt kapot is.

Ik heb al verschillende brieven genegeerd waarschijnlijk had ik dan ook te horen gekregen dat het gewoon dat het niet hoeft als ik had gebeld, wat jullie ook steeds te horen kregen. Dus misschien krijgen jullie ook nog een keer zo'n laatste kans brief. Ik wil niet toe geven maar als ze komen inbreken heb ik een slimme meter want dan zetten ze er gewoon een. Toen Mike het er in een dotcom uitzending over had had ik ook zo iets van gewoon volhouden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan