Erica stelt zich voor

Dag Erica,

wat mij enorm heeft geholpen na 10 jaar vermoeidheid waarvan de laatste vijf jaar chronisch is de Wim Hof-methode. Ik heb allerlei therapieën gevolgd, ben gezond gaan leven volgens het principe van dit forum. Binnen een week na te zijn gestart met de Wim Hof-methode knapte ik op. Dat is nu een maand geleden. Ik zit inmiddels weer 3 keer per week op de fiets naar het werk, 36 km v.v.
Zie ook https://www.fatsforum.nl/topic/wim-hof-the-iceman-1/page/7/
Je zou het kunnen proberen, kost niets en volgens Wim Hof werkt het bij iedereen. Degenen in mijn omgeving, die het inmiddels ook doen, levert het in ieder geval energie op.
Was ik eerder een week onder de pannen na te hebben gefietst, dat is nu over. Ik hoef 's ochtends niet meer te denken hoe ik de dag doorkom.
Heel veel sterkte met je zoektocht.

Herman.
 
Ik: Veel kefir, kaas (alle andere vormen van zuivel verdraag ik slecht, ook geen roomboter, yoghurt e.d.) Verder weinig bijzonders, gewoon avondeten, inderdaad een beetje saai. Wel alles biologisch en zuiver.

Bij alleen een glas kefir krijg je last.
Bij een glas kefir met ei, yoghurt, .. en met een appel erbij niet.
Ik zou niet weten wat hier het verschil maakt.
Heb je kant en klare en zo ja: welke?
Of maak je het zelf en dan: waarvan en hoelang)
(ik denk aan zwak maagzuur en nu ik dat zeg: misschien dat alleen kefir de maag te snel verlaat)

(Wim Hof staat hoog op mijn lijst van dingen die ik zeer interessant vind)
 
Bij alleen een glas kefir krijg je last.
Bij een glas kefir met ei, yoghurt, .. en met een appel erbij niet.
Op voedingisgezondheid.nl doen ze toch ook een rauw ei door de volle zuivel, en bij een glas kefir ook iets van eiwitten (bv een stuk vlees).

Ik ben alleen bang nu dat het misschien zo is dat de kefir voor gisting in de darmen zorgt, dat hoop ik niet want het is wel heel lekker.

Overigens kreeg ik van gewone rauwe melk ook wat last hoor. Zelfgemaakte yoghurt met rauwe melk erdoor nog niet geprobeerd.
 
Dag Erica,

wat mij enorm heeft geholpen na 10 jaar vermoeidheid waarvan de laatste vijf jaar chronisch is de Wim Hof-methode. Ik heb allerlei therapieën gevolgd, ben gezond gaan leven volgens het principe van dit forum. Binnen een week na te zijn gestart met de Wim Hof-methode knapte ik op. Dat is nu een maand geleden. Ik zit inmiddels weer 3 keer per week op de fiets naar het werk, 36 km v.v.
Zie ook https://www.fatsforum.nl/topic/wim-hof-the-iceman-1/page/7/
Je zou het kunnen proberen, kost niets en volgens Wim Hof werkt het bij iedereen. Degenen in mijn omgeving, die het inmiddels ook doen, levert het in ieder geval energie op.
Was ik eerder een week onder de pannen na te hebben gefietst, dat is nu over. Ik hoef ‘s ochtends niet meer te denken hoe ik de dag doorkom.
Heel veel sterkte met je zoektocht.

Herman.


Hee wat interessant Herman!
 
bij een glas kefir ook iets van eiwitten (bv een stuk vlees).

Zoals JP ook al schreef, je hoeft bij kefir geen extra eiwitten, eidooiers of vet te doen tenzij je dat zelf wil. Het is een volledig voedingsmiddel.
 
Mijn laatste vraag voor nu even: hoeveel rauwe eieren/eigelen gooien jullie door een beker kefir? Want bij de verhoudingen ben ik nogal aan het puzzelen.

Je hoeft niet te puzzelen gewoon doen waar je je goed bij voelt. De ene keer heb je dan iets meer vet t.o.v. eiwit en andere keer andersom. Niets om je zorgen over te maken. Je moet alleen geen bakken met voeding nemen waar nauwelijks vet in zit t.o.v de eiwitten maar in eieren, melk, kefir en redelijk vet vlees zit dat allemaal wel goed.
 
Ik doelde inderdaad op slagroom in de koffie Erica. Desnoods doe je er kokosolie of kokosmelk in, maar in ieder geval vette koffie.

Denk ook eens aan magnesium transdermaal. Via voetenbadje of sprayen op je huid. Ivm stress en mogelijke tekorten ivm voedingspatroon in het verleden kan dit ook wel helpen in je energiepeil.

Je hebt nu overgewicht schrijf je. Heb je veel gejojo'd in het verleden en of merk je al verandering in je gewicht nu je meer vetten eet? Stress kan ook zorgen voor het vasthouden van reserves.
 
Zoals JP ook al schreef, je hoeft bij kefir geen extra eiwitten, eidooiers of vet te doen tenzij je dat zelf wil. Het is een volledig voedingsmiddel.
Je hebt het hier toch wel over de melkkefir?

 
Ik besefte mij net dat ik de yoghurtsmoothie zoals Lia hem beschrijft met zelfgemaakte yoghurt (dus met rauwe melk erdoorheen) nog niet geprobeerd heb. Misschien een idee om in de toekomst eens te proberen.

Je hebt nu overgewicht schrijf je. Heb je veel gejojo’d in het verleden en of merk je al verandering in je gewicht nu je meer vetten eet? Stress kan ook zorgen voor het vasthouden van reserves.
Ja, ik heb heel veel gejojo-ed. Snel eraan, snel gewicht eraf, bepaalde medicatie, uithongering etc.

goed idee vd magnesium
 
Nog een tip, misschien een beetje flauw: op tijd naar bed, dat zou dus nu(!)moeten zijn en beter geen beeldschermtijd voor het slapen.
 
@Bloempje: ja ik weet het. ik eet erg laat avond soms rond dit tijdstip nog, dus ja dat moet ik veranderen. Vraag over gehakt: hoe zorg ik ervoor dat het niet uit elkaar valt (ik gebruik kruiden, eieren, gehakt maar geen paneermeel omdat ik geen tarwe in mijn vlees wil).
 
Je hebt het hier toch wel over de melkkefir?

Ja melkkefir. Hoef je verder niets aan te doen kan je gewoon zo pur opdrinken.

wbt gehakt ik doe altijd een minimale hoeveelheid ei of geen ei en dan goed kneden en aandrukken. Wat je ook kan doen is een ander bindmiddel waar geen gluten inzitten. Ben de naam ff kwijt wat dat ook alweer kan zijn. Misschien weet iemand anders dat.
 
@Pike bedankt voor de gehakttip! En wat betreft de schildklierfunctie, wel bij een alternatief, die zei dat hij wat aan de trage kant was, maar bij de gewone huisarts kwam er niets uit.

Omdat ik mij zo rot/moe voel, adviseerde 1 van mijn kennissen mij om B complex, D, C, E omega 3 en ijzer en magnesiumcalciumzink tabletten vd kruidvat te gaan slikken, eigen merk dus. Maar ik ben niet bekend met hun eigen merk. Is dit een druppel op een gloeiende plaat, of zou het kunnen helpen? Ik slik dus wel al magnesiumcitraat.

O ja, vanmorgen wees iemand mij er op dat er een zendmast (telefoonmast) op mijn flat staat. (UMTS). Ik lees hier op het forum wel verschillende dingen daarover. Ik hoop dat het met de gezondheidsrisico's meevalt.
 
vd kruidvat te gaan slikken, eigen merk dus. Maar ik ben niet bekend met hun eigen merk.

Ver vandaan blijven en alternatieven zoeken die meer voedingswaarde hebben en niet zo'n waslijst met ongezonde ingrediënten als dat er in zulke merken zit.

Ik zou je willen adviseren niet alles te suppleren maar dit heel gericht aan te pakken. De supplementen die jij opnoemt zijn echter ook met voeding te realiseren. Eieren, vlees, gefermenteerde levertraan en rauwe melk leveren al deze stoffen. Het is beter deze stoffen uit voeding te halen, in synergie met alle andere vitaminen en mineralen, dan ze solo te suppleren waardoor een disbalans veroorzaakt wordt.

Vitamine C is een boel over geschreven op dit forum, echter kunnen hoge doses vitamine C een tekort aan magnesium veroorzaken alsmede de schildklierwerking verlagen (https://www.fatsforum.nl/topic/vitamine-c/page/27/#post-131548). Verder is de vorm (welke stof al dan niet GMO, etc.) van de suppletie belangrijk.
 
Okee, dank je wel Heksje.


Gisteren weer de rauwemelkse kefir weer los proberen te drinken (zonder eieren erin) maar ik kom er van aan; het verteert niet goed.

:( Of dit nu a/d kefir ligt of aan de rauwe melk ik heb geen idee of idd aan mijn schildklier.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan