Erica stelt zich voor

Ik zal er eens wat slagroom doorheen gooien (door de kefir), misschien dat dit helpt. Ik kreeg trouwens ook wat ademhalingsproblemen bij het drinken vd kefir maar las op dit forum ook al dat meer mensen dat hadden. Geen idee hoe dit komt. Heeft denk ik toch met de vertering te maken.
 
Mogelijk dat je de kefir niet kan verdragen?

Omdat je een reactie op je ademhaling krijgt is het eventueel een idee om dit artikel over exorfinenbelasting te lezen: http://exendo.be/exorfinen/

Kan je wel lactose verdragen? Ik heb lactose intolerantie ook wel eens voorbij zien komen als oorzaak voor ademhalingsproblemen bij inname van zuivel.

Uiteraard kunnen er ook andere oorzaken zijn voor de reactie.
 
Gisteren weer de rauwemelkse kefir weer los proberen te drinken (zonder eieren erin) maar ik kom er van aan; het verteert niet goed.

ik kan me niet voorstellen dat wat je gisteren drinkt/eet vandaag al weet of je ervan aankomt.
Het kan net zo goed dat je wat vocht vasthoudt of een actie van het lichaam van iets wat je al eerder hebt gegeten,
hormoonwerking cyclus enz. (als je een vrouw bent)
 
nou ik merk in ieder geval, als ik kefir heb gedronken dat ik erg moe word en ook duizelig, een opgezette buik krijg, en naar bed moet.

Kefir is een soort alcohol toch dus het kan best zijn dat ik daar op reageer. En ik merkte het aankomen o.a. door het feit dat ik ook verstopt zat erdoor. :)
 
nou, dat is een duidelijk signaal dat het lichaam dit lastig ontvangt, moe, duizelig en opgezette buik.
hier nog wat over kefir en alcohol


Men moet wel rekening houden met een minieme hoeveelheid alcohol, die in de drank aanwezig KAN zijn (maximaal zo'n 0,5%).
Bedenk wel dat als u de melkkefir langer laat staan, ook de hoeveelheid alcohol zal toenemen. Ga er van uit dat één dag fermentatie voor de kefir voldoende moet zijn. Echte maximum is 2 dagen, langer zeker niet laten fermenteren. Het risico op bacteriën die bederf veroorzaken is dan zeker aanwezig.


dit lees je in deze link: http://www.melkkefir.nl/therapeutische-werking.html
 
als je verstopt zit door kefir, kan dat te maken hebben met eiwitvertering die niet op orde is, dus ook maagzuur niet op orde vaak.
Ik heb dat bij rauwe melkvertering, verstopt raken.
Kefir gaat bij mij wel goed.
 
Hmmm dat is dan wel vreemd, ik heb het 31 juli opgehaald en er staat op de dop vd vles "tenminste houdbaar tot 10 augustus" maar ik begrijp dat het dus eigenlijk maar 2 dagen houdbaar is?!?! De priksmaak is nu al wel heel sterk.
 
je begrijpt het verkeerd, je moet de kefir niet langer dan 2 dagen op het aanrecht laten fermenteren, daarna de koelkast in en dan kan je het vaak wekenlang bewaren. Anders fermenteert het door, door de warmte buiten de koelkast groeien de beestjes in je kefir en als dat te lang duurt krijg je onbalans in je kefir en dat is niet de bedoeling, ongewenste beestjes die te hard groeien en gewenste te langzaam.
Ikzelf gebruik trouwens de poedercultuur kefir (gekocht bij Gebroeders Rademaker in Mijdrecht) niet de korrels. Ik vind dat te omslachtig, ik maak zo'n 12 tot 15 flessen per week en dat gedoe met al die korrels zie ik dan niet zitten. Het schijnt dan iets minder "sterk" te zijn, alhoewel het een gefermenteerde/verzuurde melk blijft.
 
Over poedercultuur kefir en de originele korrel kefir wil ik al langer beginnen.
De originele kefir is krachtiger. Het fermentatie proces vollediger en je hebt het zelf in de hand door het iets langer te laten staan.

Als poedercultuur kefir niet goed valt, zou ik zelf kefir gaan maken van kefir korrels.
Kant en klare kefir is waarschijnlijk poedercultuur kefir, anders was ie een stuk zuurder geweest. En lastiger om in grote hoeveelheden gecontroleerd te produceren.
zullen we eventueel hier verder gaan over kefir:
https://www.fatsforum.nl/topic/kefir-1/

@Erica: kan je tegen rauwe melk? (van dezelfde boerderij)
Als je daar wel tegen kan is er iets anders aan de hand.
(niet geen testen als je denkt dat het slecht gaat vallen, je darmen kunnen beter wat rust krijgen)
 
@Jp: rauwe melk heb ik uiteraard al geprobeerd, maar als ik een glas rauwe melk drink word ik ook moe, en krijg ik ook een opgeblazen gevoel.

Nu herinner ik mij wel dat ik las dat bij meer mensen de rauwe melk niet goed valt maar als ze er zelf yoghurt van maken dat het dan beter gaat.

 
iwanttobehealthy is dezelfde persoon als Celticmyst/Liz85. Zij krijgt nu een IP-ban, zodat ze niet meer onder verschillende forumnamen kan blijven doorzagen over rauwmelkse producten die ze wel neemt maar niet verteert of eindeloos door kan gaan over bottenbouillons.

Mike
 
Ik had al een sterk vermoeden ivm zelfde soort uitspraken en vragen, de hoeveelheid eieren, het niet ingaan op vragen en het feit dat een nieuw topic binnen enkele dagen meerdere pagina's heeft. Liz, ga eens gericht aan de slag met de basis en zoek professionele hulp om hieruit te komen zoals Mike je al meerdere malen heeft geadviseerd. Ik wens je het allerbeste.
 
Beste forumleden,
Na een tijdje hierover nagedacht te hebben heb ik toch besloten dit bericht te plaatsen....
De afgelopen periode heb ik nogal veel vragen gesteld, en volgens menigeen teveel dezelfde vragen over o.a. de bouillons. Bij een aantal forumleden leverde dit irritatie op, of er werd gedacht dat er echt iets mis was met mijn hersenen omdat ik zovaak hetzelfde vroeg. Zoals ik laatst vanuit de bieb ook las bij iemand anders op het forum, geeft koken (vooral bewerkelijke dingen) gewoon stress. Ik herken dat.

Ik kreeg de status van toeschouwer en kreeg later een IPban. Ik heb onder verschillende namen gepost; celticmyst (mijn allereerste naam hier), Iwanttobehealthy en Jet77. Dit omdat ik soms nog best vastliep met de voeding plus bereiding, en niet precies wist waar ik anders wat hulp kon vragen.
Ik besef wel, dat dit niet helemaal juist was!!

Vorige week heb ik wat van mijn posts teruggelezen en ik snapte wel wat jullie bedoelden. :) In ieder geval bedankt voor de tijd die jullie in het beantwoorden van mijn posts hebben gestoken, dat is het minste wat ik nu kan zeggen.

Hierbij mijn oprechte excuses voor hetgeen voorgevallen is. Ik vind het echt heel vervelend dat ik irritatie op heb gewekt bij sommige forumleden door het stellen van te veel (overbodige of onnozele) vragen.
Ik probeer nog steeds met een positieve inslag het Weston Price dieet te volgen, en dit is voor mij ook het enige dieet dat goed voelt. Helaas heb ik weer een stapje teruggedaan met mijn gezondheid, maar ik blijf proberen om door te gaan. Ik ben net zoals velen hier op het forum slechts bezig om te proberen mijn gezondheid op orde te krijgen.

En Bloempje, wat betreft die professionele hulp. Het zit hem echt in de voeding, en noch huisarts, noch natuurdietiste, noch psycholoog psychiater of wie dan ook lijken genoeg te snappen hoe het menselijk lichaam werkt.

Ik hoop dat het met jullie gezondheid goed gaat en dat ik hiermee heb kunnen aangeven hoe ik er in sta.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan