Ik moest ook een paar keer btw betalen. Altijd bij ontvangst bij DHL. Ik denk dus dat als DHL belasting heeft betaald, dat je die rekening meteen moet betalen, anders krijg je je paketje niet. Dit gaat dan terug naar de verzender, en je krijgt je geld terug minus hoge terugstuur kosten. Die achteraf rekening lijkt alsof DHL dat zelf doet, en dat ze dus geen belasting hebben betaald, maar dat aan de consument berekenen. Het btw zelf is niet veel, het zijn de 10e plus 3e btw op de kosten van DHL die zo hoof zijn. Dus je betaalt 13e aan DHL kosten, en een paar euro voor 6% belasting. Het is dus beter om bijna voor 150e te bestellen, dan betaal je ook minder posto kosten.
Ik heb een keer bezwaar gemaakt bij de belasting, (iHerb had veel hogere rekening dan de daarwerkelijke gestuurd, waardoor ik voor meer dan 150e ook invoer belasting moest betallen, meer dan 20e ) en dat ging zeer moeizaam. Van DHL zeiden ze dat een bezwaar bij de belastingdienst 20e kost, en dat er dus geen zin heeft om dat te doen. Dit is dus leugen, omdat ze niet de documenten willen sturen die je nodig hebt om de bezwaar te maken. Die willen geen extra werk natuurlijk, alleen elke keer 13e incaseren. Ik ben meerdere keren fout ingelicht door de DHL, ze liegen gewoon.
Uiteindelijk heb ik succesvol bezwaar gemaakt, en zou meer dan 20e terug krijgen van de DHL, maar moet nog kijken of ze die hebben overgemaakt, want dat gaat zeker niet makkelijk. DHL krijgt het geld van de belastingdienst en DHL moet het naar mij overmaken, maar ik moest alsnog aan DHL allerlei dingen bewijzen terwijl die ook door de belastingdiesnt zijn geinformeerd. Ze hopen dat je het opgeeft, en dan houden ze het geld dat je terugkrijgt.
Ik zou zeggen bel altijd als je achteraf een rekening krijgt, en vraag ze om de "geen bezwaar brief" te sturen zodat je zelf bezwaar bij de belastingdienst kan maken. Ook als je geen geld terug krijgt, laat ze maar werken voor hun geld. En dan zie je dat als ze geen btw hebben betaald, maar ze proberen het aan je door te rekenen, dan zullen ze een "foutje" ontdekken, en zul je niks bij moeten betalen.
Degene die zei DHL had een fout gemaakt toen ze achteraf een brief hebben gestuurd en dat de belasting door de verzenden is betaald: dat is bullshit. Verzenders betalen dat nooit! Het is aan jou de verschuldigte btw te betalen en de extra kosten van de post bedrijf.
Ik ben benieuwd naar meer reacties. Ik durf niet meer te bestellen want dit vind ik te veel, elke keer 20e bijleggen.