even voorstellen jaime

jaime, ik heb een vleesthermometer van blokker.

maar die gebruik ik alleen om yoghurt te maken.

kefir maak ik van rauwe melk, ik giet 1.5 liter melk, meestal koud in een weckpot, doe er een grote lepel kefirkorrels bij en zet de pot dan twee dagen in de woonkamer neer. na twee dagen zeef ik ze en bewaar het in de koelkast.

 
jaime, ik heb van de week een lezing gevolgd over bijnieruitputting door alex van de werf. hij weet ook veel van voeding en bijnieruitputting, misschien is dat wat voor jou. kijk op www.alexvanderwerf.nl

 
Jaime, melkkefir maak je van ( rauwe ) melk en kefirroosjes. Hier op het forum en anders op marktplaats worden die kefirroosjes regelmatig aangeboden.

Die kefirroosjes doe je dan in melk en zet je dan vervolgens 24 uur ( of langer ) weg in een donkere kast. Daarna heb je melkkefir wat je kunt drinken.

Bij de lidl hebben ze , dacht ik , ook biologische eieren. Wellicht zijn ze daar goedkoper als bij AH. En bij de lidl verkopen ze ook heerlijke 10 % vet Griekse yoghurt in emmertjes van 1 liter.

 
zonne hoeft niet in het donker hoor als het maar niet in direct zonlicht staat

 
Jaime, ik zie dat je wat hulp nodig hebt bij het maken van beestenbottenbouillon dus bij deze:

Als je beestenbottenbouillon wilt maken heb je botten nodig, veel botten, dus ga naar een (liefst) biologische slager en vraag naar soepbotten; knietjes, mergpijpjes en eventueel een schenkel en/of soepvlees. Op dit forum vind je genoeg adressen waar je grasgevoerd vlees, en dus ook botten kunt kopen. kwestie van even zoeken.

Deze botten doe je in een grote soeppan en je zet ze onder water met een scheutje azijn of appelazijn.

Dit laat je een paar uurtjes (of een nacht kan ook) staan.

Daarna zet je dit mengsel op het vuur en brengt het tegen de kook aan.

Als het bijna kookt zie je dat er allemaal schuim boven komt drijven.

Dit schuim je af met een schuimspaan of een zeefje.

Dan het vuur zo laag zetten dat de soep net niet kookt (mag niet borrelen).

Dan doe ik er nog bij: keltisch zeezout, 2 uien, 2 winterpeen, 4 stengels bleekselderij en een prei.

Dit laat ik 24 uur rustig op het vuur trekken. (mag niet koken cq. borrelen).

Als je van heldere bouillon houdt kun je hem zo eten, maar je kunt er ook soepgroenten bij doen of de meegetrokken groenten en het soepvlees en vet pureren, zodat je een dikkere soep krijgt.

Ik heb een soeppan van 7 liter en maak een keer per 2 weken bouillon die ik in porties verdeel in glazen potjes. Een deel bewaar ik ongeveer 5 dagen in de koelkast, de rest vries ik in.

Ik hoop dat je hiermee alvast uit de voeten kunt.

Groet, Marian

 
Hey Jaime,

Hoe gaat het nu met je? Lukt het een beetje met de veranderingen of zie je door de bomen het bos niet meer?

Even over het volgende:
Quote:
Wat ik wel wil doen is als mijn huidige bestelling eenmaal binnen is je twee doosjes verkopen tegen kostprijs plus verzendkosten. Ik verwacht ze eerlijk gezegd elk moment maar het kan ook nog wel twee weken duren



Deze zijn net binnen dus als je ze nog wil hebben kan je twee potjes van mij overnemen.

Ik heb er alles bij elkaar 13,25 euro per potje voor betaald dus mag je ze voor die prijs ook hebben. Daar komt natuurlijk nog de verzendkosten binnen Nederland bij.

Zo'n 7 euro geloof ik.

Mocht je hier geen gebruik van willen maken dan geld dit aanbod ook voor de andere forumleden.

Ps. ik heb het over dit product:

http://www.iherb.com/Nutricology-Adrenal-Natural-Glandular-150-Veggie-Caps/45935

 
Pike, als Jamie er geen gebruik van wil maken wil ik ze wel van je overnemen.

Groet, Marian

 
Pike, ik weet niet of Jaimie nog gaat reageren, maar mag ik de Adrenal van je overnemen en Mike mailen voor je emailadres?

 
Hallo Pike, ja het pakje is gisteren aangekomen, maar heb geen tijd meer gehad om te reageren.

Hartelijk bedankt voor al je moeite, ben er erg blij mee.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan