Even voorstellen: Jasper

Om het nog ingewikkelder te maken;) , een opgezette buik kan ook komen door een lever die het moeilijk heeft en niet goed kan ontgiften. Als dit het geval zou ik ook goed kijken waar het door getrikkerd wordt. En ondertussen zorgen dat je beter kan gaan ontgiften of een manier vinden waarop je wel kan ontgiften (en wat dat is).
 
Veel dank voor alle inbreng.

Zodra ik bij de huisarts ben, zal ik inderdaad vragen naar T3/T4 i.p.v. alleen TSH. Temperatuur ga ik ook bijhouden.

Daarnaast tijdelijk kh (zetmeel vs fruit vs groenten) weglaten en evt. daarna even minderen in eiwitten.

Probiotica ben ik mee bezig: kefir, kombucha, zuurkool.

Lever ontgiften is een interessante optie als de rest niet werkt.
 
Ik ben nog altijd niet naar de dokter geweest voor een schildkliertest. Ondertussen twijfel ik of ik het niet bij de bijnieren moet zoeken. Zo ben ik erg slecht bestand tegen stress op het werk, word ik nooit echt uitgerust wakker en heb ik hooguit 's avonds een hoog energieniveau. Andere symptomen van bijnieruitputting herken ik niet zo duidelijk. Ik eet zoveel mogelijk WAPF-proof.

Nu is de relatie tussen schildklier en bijnieren complex, dus mijn vraag is of het nog steeds verstandig is om een test te laten afnemen, of om gelijk adrenal cortex te proberen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan