experimenteren met koolhydraten

Sinds vorige week heb ik naast mijn verhoogde KH inname eens per 4-6 dagen ook per dag gemm. 50 gr KH. extra gegeten(bovenop de ongeveer 30 gr per dag die ik toch al at).

Het heeft geen enkel effect gehad op de nuchtere waarde(meteen na het opstaan gemeten altijd rond de 6 mmol/l).deze waarde zakt altijd binnen 90 minuten tot onder de 5 mmol/l.

Ook de waarden na de maaltijden met meer Kh. blijven zoals eerder beschreven en zakken netjes op tijd tot onder de 5 mmol/l.

Ik merk wel dat ik beter slaap en voor de rest voel ik me er goed bij.Schijnt toch dat,voor mij, te veel of te lang in ketose zitten te veel 'stress'iopleverde voor het lichaam(lichaam krijgt signaal dat er schaarste is).

Tot nu toe heb ik dan de KH inname verhoogd en ook de eiwit inname met ongeveer 30 gr. meer per dag. Nu ben ik begonnen met meer zout in te nemen.

ad

 
Quote:
Dat s' avonds van de koolhydraten eten, of het meeste van de koolhydraten s' avonds nuttigen, zal meer goede effecten genereren, zoals beter slapen en meer energie s' morgens.

En het eten van koolhydraten s' avonds zal je loom maken of relaxt, dus goed voor het slapen.

Een theelepel honing voor het slapen gaan, geeft ook hormonale effecten. Echte pure rauwe onverhitte honing wordt anders verwerkt door het lichaam dan andere suikersoorten. De lever kan daardoor via honing zijn taken beter uitvoeren in je rustperiode tijdens de nacht. De meeste mensen vergeten dat tijdens je slaap je lichaam vet verbrand, maar als de lever te weinig glucose heeft en het op een andere manier de glucose moet aanvullen tijdens de nacht, komt de verbranding anders van stand. Is de lever goed doorvoed, komt ook de vetverbranding tijdens je slaap tot stand.

En je hoeft niet steeds honing te pakken, paar keer maar per week voor het slapen.

Zoals alles moet je het juiste evenwicht vinden. En insuline hoort daar ook bij.


Amancay,

Jammer dat je niet meer zoveel mee schrijft op dit forum. Ik hoop dat je nog wel meeleest.

Doe je nog steeds aan carb backloading?

 
Heren. Ik zat dit draadje te lezen. ik heb 2 vragen. Is dat savonds je meeste koolhydraten eten alleen effectief bij krachttraining? Of ook bij andere sporten. Of ook bij niet sporten?

En onderstaande van de site van jesse vd velden beweert weer iets anders? Wat is jullie mening hierover?


Quote:
de derde en laatste richtlijn voor de groeihormoon optimalisatie is:

3) Eet 's avonds een beetje minder. Het 's avonds nuttigen van een zware maaltijd vermindert de groeihormoon productie. Aanbevolen wordt om als volgt te eten:

Eet 's ochtends als een koningEet 's middags als een prinsEet 's avonds als een knecht

Zorg gedurende de dag voor een hoge stofwisseling door regelmatig te eten. Eet groeihormoon stimulerende voedingsmiddelen (eiwitrijke voedingsmiddelen zoals vis en magere vleesproducten) en beperk groeihormoon remmende voedingsmiddelen (suikers, witte koolhydraten zoals witbrood, pasta en rijst, yoghurt, koekjes, snoepgoed, crackers, kant-en-klaar maaltijden, etc). Eet 's ochtends je grootste maaltijd en verklein de porties naarmate de dag vordert.
 
Ik eet mijn KH inderdaad ivm de krachttraining. Wanneer je een sport beoefend die intensieve contracties vergt kunnen KH een voordeel zijn. KH mbt duursporten hebben ook een voordeel wanneer er gedurende de beoefening korte intensievere inspanningen gevergd worden.
Ook bij niet sporten zou ik regelmatig meer KH eten.

Tja die hormonen. Ik vraag me af in hoeverre groeihormoon indrukwekkend te verhogen is en voor hoelang. hoeveel invloed het zal hebben op gezondheid. Kijk, bij
injecties met hoge doseringen heb je altijd een verhoogd niveau en zal de werking duidelijk zijn, maar sturen met voeding....ik weet het niet. Ik ga er nu wel vanuit dat de voeding zelf gezond is en niet een en al bagger.
Porties aanpassen naar de tijd van de dag heeft naar mijn mening geen meerwaarde, het is simpelweg een van de vele manieren om te eten. Kan een voordeel zijn voor de ene persoon ivm persoonlijke omstandigheden en voor de ander geen betekenis hebben.DE belangrijkste FACTOR blijft ECHT eten .
ad
 
). Eet ‘s ochtends je grootste maaltijd en verklein de porties naarmate de dag vordert.

Grappig. De intermitted Fasting mensen adviseren nagenoeg het tegenovergestelde om het groeihormoon omhoog te krijgen.
 
Quote:
Powerful trick to increase your nightly growth hormone and testosterone secretion. 
 
The idea comes from the mastermind carb hacker, John Kiefer. Who introduced the idea in his Carb Back Loading program.
 
Now you might be wondering about the insulin release that goes on after we eat carbs, and yes that does happen. That’s what it’s all about.
 
Let me explain:
 
Before you hit the sack consume some simple carbs, like white rice, potatoes, white bread or something similar. This will skyrocket your insulin levels for the next hour or two.
 
However when you drift into sleep your insulin levels will crash. Because that’s what happens when you get energy from fast carbs.
 
Normally that crash would make you extremely fatigued. However that’s not really a problem because you’re sleeping like a baby.
 
And once that insulin goes to rock bottom, your endocrine system comes to life.
 
Growth hormone secretion will literally skyrocket, and once you hit those REM-stages in your sleep cycle, then there will be a huge release in testosterone also. All thanks to the low insulin.
 
That’s not even all: As your insulin sensitivity will be at its lowest at the end of the day. So you won’t get too much of the negative effects of insulin even though you eat those fast carbs before bed.
 
As a matter of fact the carbs will actually improve your sleep quality which further more enhances your hormone secretion and anabolism.

Idd pike dus hier beweert men weer t tegenovergestelde. Maar zal ook te maken hebben met hoe je traint enzo.

Opzich allemaal leuk te lezen, alleen soms wat tegenstrijdig!
 
NOTE: Remember that this only happens after a workout. And if you induce these insulin spikes into your body without working out. Then everything is basically the complete opposite. I told you carbs are tricky!
 
Dat stond er wel bij!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan