Altijd als ik P. R . de Vries op tv voorbij zie komen krijg ik een gevoel van walging. Dat komt door zijn houding en ik heb altijd het idee dat hij stinkende zaken moet verbloemen en o wee als iemand een andere mening heeft.
Een zaak die van geen kant klopt is de aanslag in 020.
Deze wordt ook uit de wind gehouden maar juist daardoor komen er steeds meer vraagtekens.
Als ik het artikel van Paul Aalbers lees krijg ik de indruk dat men bang is voor onrust en tegenstellingen binnen het diverse Amsterdamse politiekorps en wellicht daarom de zaak zoveel mogelijk wil laten rusten.
Zo is er vier dagen voor ‘het tragische ongeval’ bij CS een politie-iftar georganiseerd, een maaltijd bij zonsondergang om het vasten te breken, waarbij ruim 1400 mensen aanwezig waren. Een politiekorps dus dat druk is met ‘verbinden’ en dat uit alle macht wil voorkomen dan ‘het gif dat leidt tot uitsluiting van mensen wordt gevoed.
Binnenkort zal de Vries wel weer met zijn schijnheilige pedante kop op tv komen om de twijfels weg te nemen.
http://politiek.tpo.nl/column/paul-aalbers-twijfels-rond-politieaanpak-ongevalaanslag-amsterdam-cs-blijven/