Dat beweert hij ook helemaal niet, hij zegt zelfs dat het ook niet kan. Hij denkt alleen op een goede manier na en hij stelt vragen waardoor je op een bepaalde manier over dingen gaat nadenken. Dat voor dezelfde dingen meerdere wetenschappelijke theorieën en bewijzen zijn. Hij laat het alleen met absurde voorbeelden zien. Ik ben na dit bovenstaande filmpje nog betere tegengekomen. Bijvoorbeeld heeft de geschiedenis zoals we die te horen krijgen wel plaats gevonden. Er is immers helemaal geen bewijs dat de aarde is ontstaan door een oerknal, dat zijn allemaal aannames. Zoals dat er ook aannames zijn dat de mens afstand van de apen. Als je dat dan weer tot in het absurde door gaat trekken zou je ook kunnen zeggen dat de wereld en alles afgelopen donderdag uit het niets is ontstaan alles wat er hier op de wereld is, inclusief onze herinneringen. Het is niet zo maar bewijzen kan je het niet.
Ik was trouwens wel een filmpje op youtube tegen gekomen van iemand die serieus beweert dat de aarde plat is en dat een ronde aarde een complot theorie is. Hij liet dit "zien" aan de hand lijstje van een serie nasa foto's op een lijstjes website. En daaraan moest je overduidelijk kunnen zien dat die nep waren, uitleg gaf hij er vrijwel niet bij dat moest nou maar eens gesnapt worden en als je nog steeds niet ziet waarom die foto's nep zijn dan ben je wel heel erg dom.
Een van zijn argumenten was dat veel foto's satelliet foto's waren en dus niet echt uit de ruimte waren, ik begrijp het verschil nog steeds niet. Hij had ook geen kennis van hoe een satelliet foto's maakt. Want er stond ergens bij dat het een photo-like image was, dat was volgens hem genoeg reden om te zeggen dat het hele plaatje dus volledig nep was. Een satelliet maakt alleen geen foto zoals een fototoestel dat doet, hij registreert niet alle kleuren die op zijn lens vallen. Maar alleen blauw, groen en rood (en vaak nog andere banden) en niet alle variaties die er tussen zitten. Als je de waardes die voor die drie kleuren zijn gemeten samenvoegt, krijg je een plaatje dat er bijna hetzelfde als een foto uitziet maar dus officieel geen foto is.
Maar er zijn dus serieus mensen die echt geloven dat de aarde plat is en dat alle foto's en satelliet beelden nep zijn.