Fleboliet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Ik weet nu even niet waar ik dit kwijt kan. Denk nieuw topic dan maar.
Ik heb nog even online uitslagen terug gelezen van amc. Destijds kreeg ik een echo. Eigenlijk ben ik daarna niet meer verder het traject ingegaan omdat het toen goed ging. Ook niet meer uitslagen besproken omdat ik toch de indruk had dat na de wederom zoveelste echo ik te horen zou krijgen dat er niks te vinden is. Maar online staat wel vermeld dat er flebolieten zijn aangetroffen. Dit zijn ader stenen heb ik gelezen die pijn kunnen doen.
Weet iemand wat aderstenen zijn? En zo ja, wat kun je er tegen doen? Bij de 1 geven ze geen klachten en bij de ander kunnen ze net zoveel pijn doen als nierstenen. En laat dat bekkengebied bij mij idd een heel zwak punt zijn.

Veel drinken staat er om uitdroging te voorkomen. Dat is nu precies ook wat ik vorig jaar deed met de melk. Langdurige uitdroging opgeheven?
De laatste tijd heb ik zeker wel weer veel dorst.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/188472-flebolieten-aderstenen-verkalkte-bloedstolsels-in-aderen.html

Komen vaker links voor dan rechts. En links is absoluut zeker mijn pijn gebied. Zowel in bekken als de rest van andere klachten.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fleboliet

Ja hiermee lijkt het mij nog duidelijker dat je de oxalaten moet laten staan. Heb je voldoende vit K2 in je dieet? Je calciumhuishouding lijkt verstoord. Vit C is hier ook van belang. En chanca piedra werkt goed bij nierstenen, wellicht doet het ook wat voor aderstenen, zou mij niets verbazen.

Ik heb de lijst gezien van voedingsmiddelen met oxalaat. Ik dacht alleen als je het goed kookt het geen probleem is? Heb ik dat mis? Vitamine c die ik neem is acerola poeder. Toen ik dat veelvuldig nam ging het goed. Ook nam ik veel water met appelazijn.
Ik heb geen apart k2 supplement. Wel levertraan met kokos en boter olie. Maar die neem ik even niet omdat ik ook die lever Glandular neem. Ben een beetje terughoudend ivm de vitamine A. Of dat terecht is weet ik niet.

Dus ik heb een verstoring van ijzeropname en calcium. Zijn die 2 gerelateerd aan elkaar? De thee die jij zegt heb ik een keer of 3 besteld. Ik zal deze dan nog een keer bestellen.

Wat ik er verder van lees is dat je trombose ervan kunt krijgen. Schrok daar toch wel van. Die calcium verstoring verklaart dan de behoefte aan melk?

Ja, bij de opname van de calcium gaat er iets mis. Hierdoor dus de afzetting. Voor de opnamen heb je oa vit K2 nodig, uit natto, kaas of de boterolie bijvoorbeeld. Ik zou niet zo bang zijn voor teveel aan vit A. Zoals deze niet synthetisch is, kan het weinig kwaad. Onze inname van vit A ligt vaak juist te laag.

Koken helpt niet heel veel tegen oxalaat.

Ik eet veel kaas. Kaas is een heuse verslaving voor mij. Deze word wel met keltisch zeezout gemaakt en geen gewone zout. Dus de levertraan zou voldoende moeten zijn? Zijn die 2 Glandular capsules ook voldoende om de ijzer omhoog te krijgen?

Van pastinaak, pompoen, rabarber, spinazie had ik al door dat dat niet goed gaat. Maar dacht dat het gekookt niet zo een probleem was. Hoewel laatste keer spinazie ging idd ook niet goed.

Wat gaat er dan niet goed als je b.v. spinazie eet ?

Zijn flebolieten dan een soort van calciumafzettingen in je lichaam ? Net zoals aderverkalking of tandsteen ? Heb je ook veel tandsteen ?

Zie link. Ben er zelf ook nog mee aan het stoeien. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken op basis van mijn eigen klachten met bv spinazie of pompoen. Kort gezegd krijg ik direct pijn in me buik. Al voordat ik mijn eten op heb. Het rommelt in me maag en ik blijf honger houden. Voordat ik echt goed de betaine hcl ging nemen moest ik meteen rennen naar de toilet.

https://www.ahealthylife.nl/oxalaat-oxaalzuur-gezond-ongezond/

Die flebolieten zijn dus aderstenen. Dit kan aangeboren zijn. Wat de oorzaak ook is, volgens de beelden heb ik ze zowel links als rechts in mijn bekken gebied. Aderstenen zijn calcium afzetting.

Vorig jaar deze tijd voelde ik mezelf in al die 10 jaar op mijn best. Met melk dus. En melk bevat dus nauwelijks oxalaat. Ik zou bijna zeggen dat ik weer zoveel melk zou moeten drinken. Of nee, eten. Want het was wekenlang mijn hoofd voeding. Ik heb niet echt tandsteen. Wel pijn aan mijn tanden.

https://imgur.com/a/6Zm8tR6

Rechts heb ik af en toe pijn. Vooral ook in mijn been. Maar links is al jaren een hel. Wat ik lees is dat er bij sommigen idd pijn klachten voor komen. Maar er is verder ook niet veel aandacht aan dit besteed door de uroloog. Ik besefte later pas dat mijn traject bij de uroloog wel was afgerond. Daar is deze diagnose ook van. Maar de doorverwijzing naar nefroloog ben ik niet verder mee gegaan. Ik weet eerlij gezegd niet meer zo goed hoe het us gegaan.
De pijn kan ik alleen maar omschrijven als scherp en alsof er iets in mijn zij zit te duwen.

Tanja, er zit mij iets dwars.

Vanmorgen werd ik wakker en ik voelde mezelf een stuk helderder dan de afgelopen weken. Ook veel minder pijn in mijn voeten en benen.
Hetgeen mij dus niet helemaal lekker zit, is dat de enige verklaring die ik daarvoor heb, gisteren belachelijk veel vocht naar binnen heb gewerkt. Een beetje terug gerekend is dat 4 liter.
Dit bestond uit 750 ml bouillon. Daarbij had ik een blik kokosmelk gedaan want anders kan ik er niet tegenaan koken. Verder een liter brandnetel thee met gember die ik zelf maak. Halve liter kefir. 2 glazen met de sap die jij mij aangeraden had. Ik denk dat ik alles bij elkaar over de dag zeker 4 liter heb gedronken. Daarnaast ook nog 4 glazen acerola.
Het is net een beetje als met de melk vorig jaar dat ik mezelf beter voelde. Het zit mij dwars dat ik zoveel moet drinken om mezelf fit te voelen. Zoveel word er door jullie toch ook niet gedronken? Hoe moet ik dat in godsnaam dagelijks vol gaan houden om mezelf goed te voelen.
En wat is dan de reden dat ik zoveel moet drinken dat ik nergens last van heb.

Ik was de 2 glazen glutamine nog vergeten. En de stukken watermeloen komen er ook nog bij.
Ik vrees dat de bloedsomloop in mijn benen gewoon niet helemaal goed gaat. Inmiddels toch wel weer pijn in mijn benen. Denk dat er ook weer triggerpoints zitten. Gisteren al bij fysio geweest om er een paar te laten prikken in mijn arm en langs wervelkolom. Wel weet ik dat ik dit niet vol ga houden om zoveel te drinken. Dat lukt alleen als ik niet hoef te eten. Inmiddels weet ik niet meer wat wel en niet te eten. Oxalaten weg laten is zo makkelijk nog niet. Zoete aardappel mag dan ook niet. Dus dat word dan rijst.
Dat Kangen water blijft door me hoofd spoken. Alleen moet ik helaas voor een heel groot deel veel investeren in nieuwe huis. En dat bestaat niet uit luxe. Heb straks niks om te kunnen koken in beginsel behakve mijn multicooker en daarnaast nog een tal van andere zaken die noodzakelijk zijn.

Kangen apparaat kan ook op afbetaling eventueel. Ben je al water gaan halen ergens? Ik heb die van mij net binnen, maar da’s niet om de hoek.

Ik heb contact opgenomen met iemand van de site waar Ben op had gewezen.
Mail gestuurd maar nog geen reactie terug. Kan in Amsterdam halen. Alleen zie ik het niet zitten om met auto de binnenstad in te rijden. Hij ging nog kijken naar andere mogelijkheden. Ik weet dat het op afbetaling kan. Maar om het laagste bedrag te betalen word het toch een leen vorm met een registratie. Dat laatste zie ik niet zitten. Wanneer ik dat apparaat wel wil aanschaffen zal dat over een poosje zijn. Het heeft geen zin om hier aan te sluiten terwijl ik over een maand ga verhuizen.

Dat us fijn om te weten dat dat makkelijk gaat. Ik zag ook sommige sites waarbij het apparaat aangesloten werd. Ondanks dat, geloof het of niet, ik heb niet eens een normaal fatsoenlijke functionerende kraan hier. In dit huis is alles zo oud en kapot. Het word dan ook helemaal gerenoveerd als in eruit ben. Wanneer ik de keuken kraan aan zet komt er een straal uit vergelijkbaar met een douche die je aan zet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan