Fleboliet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Even terug naar die oxaalrijke voedingsmiddelen.
Ik weet even niet welke groente ik nu wel of niet kan eten. Ik ben al niet zo een groente fan en blijkbaar de groente die ik wel eet moet ik dus weg laten.
Dat oxaalzuur zorgt er dus voor dat ik zowel ijzer als calcium niet op neem toch? En mogelijk nog meer mineralen niet.

En prei in de bouillon wat ik normaal altijd mee laat sudderen is dus ook geen goed idee begrijp ik. Of is dat verwaarloosbaar?

https://www.ahealthylife.nl/lijst-voedingsmiddelen-met-oxaalzuur/

Ik zou er niet teveel in doorschieten, alleen de zeer oxaalzuurrijk voedingsmiddelen laten. Pompoen en prei kunnen wel gewoon hoor dat is te verwaarlozen.
Normaal zou ik bij kruiden ook niet aan de bel hebben getrokken, omdat je daar normaliter niet veel van binnenkrijgt, tenzij je dus een peterseliekuur wilt doen.

Nou het verklaart denk ik wel veel. Zeker die gebrekkige calcium opname. Heb aan de linkerkant van mijn heup namelijk osteopenie. Deze is destijds vast gesteld met een dexa scan. Calcium supplement bij nemen heeft denk ik geen zin dacht ik?

En magnesium citraat is dan wel de juiste magnesium voor mij? Of kan ik beter een andere vorm van magnesium nemen?

Tanja,

Vind jij dit een goed idee om dit te gebruiken? Ik ken het niet. Ik kan namelijk wel wat kracht in mijn benen gebruiken.

Serrapeptase zorgt voor betere doorbloeding in de benen en is daarnaast ook een ontstekingsremmer. Van vasolastica wordt beweert dat het de aderen voor circa 60% kan ontkalken binnen een paar jaar. Hawthorn bessen, oftewel meidoornbessen, kunnen worden ingenomen als er sprake is van stolsels in de aderen, het werkt dan als bloedverdunner. Natuurlijk een en ander altijd het liefste na overleg met een arts innemen.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/141543-aderverkalking-verminderen.html

In overleg met de huisarts moet ik terug naar de nefroloog om dit verder te laten onderzoeken. Of ik bij de nefroloog op de juiste plek ben weet ik niet. Moet opnieuw 24 uur urine test doen. Ik had geen nieuwe doorverwijzing nodig omdat ik vorig jaar zelf gezegd had dat ik terug zou bellen voor een afspraak. Dat laatste heb ik dus nooit gedaan. Tot vandaag. Nu moet ik 10 juli daarheen. Ik weet verder ook niet wat ik ermee aan moet. Pijn is weer niet te harden. Behandelingen die ik gelezen heb hiervoor word ik ook niet bepaald vrolijk van.

Binc, over serrapeptase staat hier op het forum volgens mij ook nog wel wat info ! En wat betreft magnesium, waarom gebruik je geen magnesium olie en /of vlokken ? Door je huid kan magnesium heel goed worden opgenomen.
Er was alleen wel weer een link met de schildklier en dweilen met de kraan open mbt magnesium. Even zoeken voor je ..... http://www.forefronthealth.com/hypothyroidism-and-magnesium/ En daar komt dus weer een teveel aan oestrogeen als oorzaak uit.

Ik kende dat serrapeptase niet. Ik zal eens zoeken. Ik gebruik ook magnesium olie. En vlokken. Maar ik neem daarnaast ook inwendig magnesium. Dat oestrogeen moet ik nog eens beter in gaan verdiepen. Het zal mij niet verbazen als ik dat heb. Schijnt wel voor te komen bij die fleboliet dat vrouwen dan teveel oestrogeen hebben. In elk geval mag ik best wat dunner worden op andere plaatsen dan dat ik momenteel afval.
Ik weet bijna zeker dat ik geen hypo heb Zonne.

Inmiddels denk ik ook een beetje te snappen waarom ik niet tegen de adrenaline in adrenal kan. Feit is dat als ik dat neem ik weken lang pijn heb in dat bekken gebied. Niet normaal meer. De adrenaline kan gewoon daar niet doorheen stromen denk ik. Daarbij word ik daar zo opgenaaid van. Ik blijf erbij, mijn schildklier neigt eerder naar hyper dan naar hypo. Mijn t3 was namelijk in het hoge gebied en de tsh in een laag gebied. Als je hypo hebt stijgt je tsh en daalt je t3. Mijn tsh komt niet eens boven de 1 uit. Nooit. Altijd eronder.

Ik las dat lievergezond ook dat Supplement serreptase neemt. Nou ja, het is het proberen waard. Voor zover ik het begrijp is het in Jip en Janneke taal een bloedstolsel die verhard is. En bovendien dat ie ook in sommige gevallen kan bewegen. Dat verbaasd me niet aangezien ik ook periodes heb dat ik nergens last van heb.

En magnesium citraat is dan wel de juiste magnesium voor mij? Of kan ik beter een andere vorm van magnesium nemen?

Je zou eens magnesiumtauraat kunnen proberen. Iedereen is weer anders merk ik steeds. En deze vorm is gied opneembaar, beter nog vaak dan citraat.

Serrapeptase heb ik goede dingen over gelezen inderdaad, vooral van de producenten van dit product, dat dan weer wel. Ja enzymen ruimen op en deze schijnt specifiek bij verkalking te helpen. Valt te proberen.

De tauraat ga ik proberen. Ben je ook bekend met orotaat? Dat kan bij lage bloeddruk. Ook weer een vorm die ik niet ken. En ook een hele dure.

Heb ik het nu bij het juiste eind dat in acerola vitamine c ook een grote hoeveelheid oxalaat aanwezig is? En in ascorbinezuur ook?
Wat is dan het alternatief?

Ik weet niet of jullie er ooit van gehoord hebben, maar ik moet naar een fleboloog. Echt nooit van gehoord. Dit vanwege het feit dat mijn benen zwaar aanvoelen en geen kracht. Vooral pijn en zwaar bij trap lopen. Spataderen heb ik wel. Maar heel klein op meerdere plaatsen op mijn benen en 1 wat grotere.
Van fleboliet had ik al nooit gehoord laat staan een fleboloog.

Ben je daar bekent mee Zonne?
Las dat het mogelijk de aanmaak van bloedplaatjes remt? Wil van die pijnlijke benen af.

Van wat ik van opc lees lijkt het mij niet verkeerd. Had er nooit van gehoord. Alleen bevat het dan weer niet heel veel oxalaat?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan