https://tpo.nl/2019/04/20/interview-henk-otten-fvd-in-nrc-lijkt-gecoordineerde-aanval-op-de-positie-van-baudet/
Je kon erop wachten. Na Baudets overwinningsspeech en zijn interview met Weltwoche, waarin hij flink van leer trok tegen de verlichting en het liberalisme, laat de rechts-liberale flank van Forum voor Democratie van zich horen bij monde van penningmeester Henk Otten.
Baudet had beter “een verbindende speech kunnen houden” meent Otten. En partijvoorlichter Jeroen de Vries vergelijkt Baudet met een jongetje dat hij zo nu en dan vermanend moet toespreken. Het gevoelige punt lijkt te zijn dat Baudet teveel een rechts-nationalistische koers vaart. Zijn aandacht voor de Europese cultuurgeschiedenis en het christendom zijn aan hen niet besteed. “Als je nog een keer over het christendom begint dan stap ik op”, voegde Otten Baudet eens toe. Vooral niet “een soort christelijke kant” op met de partij. “Dat zien onze kiezers niet zitten”.
Nou, meneer Otten, tijd om op te stappen. Ik ben eerlijk gezegd klaar met hem. Is Otten soms de reden waarom ik vorig jaar afhaakte? Luisterde Thierry teveel naar hem?
Mike