FvD

De laatste tijd vind ik dat Baudet rare acties heeft. Wat moeten we hier nu van vinden?

https://tpo.nl/2020/10/07/video-forum-voor-democratie-doet-niet-mee-aan-debat-coronaspoedwet/

Slimme zet! Thierry pakt de megafoon en gaat naar buiten en Wybren van Haga doet bij de TK het woord. Twee vliegen in 1 klap!

Mike

Oké. Maar van Haga is toch geen FvD lid? Wat is daar dan de toegevoegde waarde van?

Er speelt een heel interessante dynamiek tussen Baudet en Haga. Ik voorspel dat Haga nu naar voren wordt geduwd als nieuw (verhuld) gezicht van FvD. Officieel is hij geen vertegenwoordiger van FvD maar is hij een eenmansfractie. Hij is echter wel FvD-lid geworden en ondersteunt het gedachtegoed. Wat ik denk dat er gaat gebeuren is dat hij na de verkiezing van 17 maart zich officieel bij FvD aansluit en zijn stemmen meeneemt naar FvD. In de tussentijd krijgt hij volop de kans om zich te profileren. Dit zijn Q-tactieken, nooit doen wat de verwachting is, je tegenstanders voortdurend op het verkeerde been zetten!

Mike

Dat zou idd een goede tactiek zijn en extra leden opleveren. Wat dan de achterliggende gedachte is dat van Haga en Baudet hun handtekening hebben geplaatst onder die motie van Van Dijkhof is nog wel steeds een raadsel. Maar misschien word dat eerdaags nog duidelijk.

Waar ik me wel zorgen om maak,

De kiezers lopen massaal weg bij FvD.
Dit Kan weer extra stemmen opleveren voor de vvd. Het is niet te hopen natuurlijk maar toch vind ik het zorgwekkend.

De fvd keldert in alle peilingen.
Soms vraag ik me serieus af of Baudet niet de verkeerde weg in slaat of dat het tactieken zijn die ik niet helder krijg.

Over die motie:

Heb je hem zelf goed gelezen? Er staat in dat als een parlementslid een hoofdelijke stemming of een motie van wantrouwen wil en niet wil wachten op de wekelijkse fractiestemming op dinsdag dit parlementslid het recht heeft om die hoofdelijke stemming per direct aan te vragen of die motie van wantrouwen per direct in te dienen. Niets mis mee! Je moet je eerder afvragen waarom Dijkhof met zo'n motie aankomt, want dat is helemaal niet in zijn voordeel. Gedwongen door white hats? Is Dijkhof chantabel en werkt die chantage twee kanten op?

Mike

Nee dat denk ik dan niet. Maar interessante theorie is het wel.
Nog beter als degenen die hun lidmaatschap om deze reden op hebben gezegd deze weer ongedaan maken.

@Binc

Neem jij peilingen überhaupt nog serieus? Vergeet niet dat de M5M 19 miljoen van onze belasting euro's toegeschoven heeft gekregen voor hun "fantastische" werk dit jaar.  Het is allemaal informatieoorlog.

FvD is nog steeds de grootste ledenpartij in Nederland, en dat maakt de gevestigde orde doodsbang.

FvD is de eerste politieke partij in de post WW2 Nederlandse geschiedenis die een onafhankelijk partijlid heeft. Met andere woorden het is de eerste partij  sinds 1945 die zijn leden niet een of andere doctrine oplegt, en individuele vrijheid tot handelen stimuleert. Dit is zo ongekend dat het huidige systeem, wat vastgeroest zit in opgelegde kaders en bestuurslagen hier simpelweg geen antwoord op heeft.

Het geeft ook een heel ander soort slagkracht, want in een wereld van vergadercultuur en eindeloze/oeverloze procedurele besprekingen heb je ineens mensen die hun handen vrij hebben om gewoon het veld in te gaan en aan te pakken!

Zie het zo: FvD en van Haga zijn momenteel 2 schepen in dezelfde vloot. FvD is met zijn enorme omvang een fregatschip en Baudet is de kapitein. (2 kapiteins op 1 schip werkt niet zoals het oude gezegde ons al heeft verteld.) Deze schepen delen het zware spervuur uit aan de frontlijn en slaan barsten in het schild van de gevestigde orde.

Van Haga heeft een kleinere "Pinas". Hij deelt venijnige en kritische klappen uit op de flank. En zo handelen deze heren ook in de kamer. Baudet pakt de grote jongens op de frontlijn. Hij onthulde recentelijk het totale onbenul van Rutte aan de wereld. Niet alleen was er geen gedegen antwoord op de vraag over het "mortaliteitsratio" van Corona en het daarop gebaseerde beleid. Rutte kon niet eens een concreet percentage noemen, en alleen maar aangeven dat dit percentage LAAG was. Van Haga ging later nog eens dieper in op deze materie in een van zijn betogen. Legt bloot hoe deze waanzin het land en de mensen van het land aantast. Deze boodschap raakt de mensen die daadwerkelijk getroffen zijn en zich nu gehoord voelen in de kamer door een man die precies zegt wat ze doormaken. Daarbij is Baudet is ook bewust dat hij door sommige mensen als "afstotend" ervaren wordt. Deze mensen staan in veel gevallen dan weer wel open voor van Haga, die stoïcijnser is, en minder in wolkerige metaforen communiceert.

Absoluut niet. Ik zie het als een trend en een momentopname. Wat ik wel lees en gewoon feiten zijn dat zijn de reacties van mensen hierover. Deze zijn negatief tot opzeggingen van hun lidmaatschap. Mensen die eerder positief waren over FvD en nu 180 graden gedraaid zijn.

Verder heb ik het zozeer allemaal niet gevolgd op basis van wat jij hier vertelt vanwege tijd gebrek, persoonlijke dingen en andere toestanden. Het kan goed wat je zegt en beloofd dan nog wat. Helaas zijn er toch best wat mensen die alleen nog maar kritiek hebben. Anderzijds is het ook mogelijk dat diezelfde mensen over een poosje weer 180 graden terug draaien. Laten we dat dan maar hopen zodat de aankomende verkiezingen anders gestemd gaat worden.

Goed samengevat Charza. Ik was zelf ergens wel blij dat van Haga het debat overnam. Hij spreekt heel direct to the point en is uitstekend in staat de mening van Baudet te vertolken. Vind hem echt een aanwinst.

Vergeet niet dat vooral op Twitter ook internetbots actief zijn die ingezet worden om publieke opinie te beïnvloeden. Je kunt je afvragen hoeveel van deze roeptoeters daadwerkelijk FvD leden zijn.

Ja mee eens. Zal vast niet allemaal echt zijn. Wat ik in mijn omgeving hoor is wel echt. Laten we dan maar hopen dat de weglopers ofwel terug keren naar FvD of op Wilders gaan stemmen.

Naast dat het bots zijn, leert de Q-operatie ons dat velen ook op conservatief-rechts zich als kleine kinderen gedragen die een voortdurende zucht hebben naar directe bevrediging en gaan bokken als ze deze niet onmiddellijk kunnen verkrijgen. Deze 'jantjes ongeduld' haken heel snel af als het niet gaat als zij willen en dat moet dan maar. We krijgen de afgelopen 4 jaar een snelcursus geduld, geloof en vertrouwen. Precies datgene wat ik al vele jaren verkondig, o.a. hier op dit forum. Noem het maar spiritueel volwassen worden. Baudet is niet alleen uit op politieke winst, hij wil de hele samenleving hervormen - en dat betekent ook in zekere zin het 'opvoeden' van je eigen kiezers.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan