Galblaas verwijderd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jur
  • Startdatum Startdatum
We gaan dit verder ontleden.

Wat ging er door je heen toen je de bus verf omstootte?

Voor de duidelijkheid, Jikke, ik probeer een stapje verder te gaan dan 'the obvious'.

Jij stelt namelijk dat stress en angst niet altijd aan elkaar gerelateerd zijn.

Ik stel dat dit wel het geval is. Dat probeer ik duidelijk te maken aan de hand van dit voorbeeld. Laat ik het anders stellen: waarom ging 'the obvious' (ik neem aan iets van: "Shit!") door je hoofd; wat ligt er achter?

Als je me niet volgt, prima, geef dat vooral aan. Anders blijven we in rondjes draaien.

Paradogma..Mike heeft net uitgelegd wat angst,,,dus stress met je bijnieren doet...snap ik nu..

Maar voor mij blijft angst,iets anders dan stress wat je kan krijgen van b,v je kind.

Maar verder gaan heeft geen zin..Wij snappen elkaar niet..toch? 8O

Ik snap jou wel Jikke maar ik ben het niet met je eens (en daar heb ik hele goede redenen voor). Maar uit alles wat je er tot nu toe over hebt geschreven blijkt dat je mij niet snapt. Geeft niet.

Maar om dan te menen dat je mij moet uitleggen wat het verschil is tussen fijn en niet fijn...

Okay,dan snap ik jou niet.Maar om door gaan met iets wat ik dan niet schijn te snappen,heeft toch geen zin?

Wel als je me de kans geeft om het uit te leggen en als je de vragen die ik je voorleg serieus beantwoordt. Toen ik je vroeg wat er door je heen ging toen je de bus verf omstootte, deed ik dat om jou te laten inzien dat de stress die je toen ervoer voortkomt uit een bepaalde angst.

Als de dezelfde symptomen na een galblaasverwijdering aanhouden, en dit gebeurt vaak, dan verandert men de diagnose: dan gaat het ineens middenrifbreuk heten (hiatus hernia). Dr. Tent raadt ge-emulfisiceerde galvloeistof aan. Hij heeft het over pure galzouten: anders blijf je vitamine a, d, e, k uitpoepen en dat scheelt je 10 jaar van je leven en het tast je hersenen aan.

Mijn galblaas is recent verwijderd. Nou las ik in dit artikel (http://paleomagazine.com/humans-need-gallbladders-guest-post-ute-mitchell/) dat galzouten worden aangeraden. Ook in dit forem zijn deze galzouten genoemd (http://www.iherb.com/Nutricology-Ox-Bile-500-mg-100-Veggie-Caps/3451). Is het verstandig om deze galzouten uit voorzorg te gaan gebruiken? Ik heb nog geen klachten maar wil dat graag zo houden. Mijn voedingspatroon is al aangepast (paleo/voedselzandloper) maar heb een kokos-intollerantie dus dat maakt het soms wat lastiger.

Wie heeft advies?

Er blijft wel gal geproduceerd worden. Het verschil is dat dit nu rechtstreeks de darm inloopt, dus ook zonder dat het nodig is (voor de vertering van vetten). Ik denk dat je het beste vele malen per dag een beetje vet kan nemen zodat de galvloeistof steeds gebruikt wordt. Kokosolie lijkt me hier niet het aangewezen vet, omdat dit ook zonder galvloeistof verteert.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan