GASTROPARESE

Als je nou eens begint met alleen maar vlees eten en als dat goed gaat dan kun je proberen bepaalde andere dingen in te voeren in je dieet en kan je kijken wat wel en wat niet goed gaat. Zo kan je erachter komen welk voedsel jouw klachten veroorzaakt. Het hoeft niet het allerbeste vlees te zijn, als het voor jou maar goed te kauwen is, gehakt bijvoorbeeld.

Vanmorgen dacht ik - als die maagspieren hun werk niet doen dan kan ik ze misschien trainen.
Ik doe in de ochtend al oefeningen maar kan altijd beter.

Over voeding is al vaak gezegd - laat je gluten staan.
In dit artikel hebben ze het ook over candida - dat had ik - mede door het advies van een huidarts om mij 40 jaar lang tetracycline te laten slikken.
koemelk-allergie - dat had ik . nam uitsluitend weinig geitenmelk, geitenkaas.
Van candida wordt gezegd dat het zo hardnekkig is dat je dat niet weg krijgt.
Het verstopt zich en heeft suiker nodig. Dus suiker gebruik ik nauwelijks.

Het valt me op dat ik zout wil hebben.
Dan is er nog een trage schildklier waar ik 15 jaar al T4/T3 (niet regulier) voor slik.

Dus ieder jaar liet ik ontl. nakijken en bloedonderzoek doen.
De laatste tijd was de ontl. zowaar mooi van vorm enz. dus leken mijn inspanningen succes te hebben.

De verassing en het ongeloof is / was dus groot door plotseling neurogene darmen te hebben, de darmpoelingen niet meer werken en er maagklachten zijn.

Maar zenuwschade vanuit de rug EN de endeldarm door een onschuldig poliep (LAR) is ook niet niks.

Zo langzamerhand is er dus wel een totaal plaatje . het zou dom zijn om niet enkel vlees te gaan proberen. met kleine hapjes eten en goed kouwen.

Laatst bewerkt:
Als je nou eens begint met alleen maar vlees eten en als dat goed gaat dan kun je proberen bepaalde andere dingen in te voeren in je dieet en kan je kijken wat wel en wat niet goed gaat. Zo kan je erachter komen welk voedsel jouw klachten veroorzaakt. Het hoeft niet het allerbeste vlees te zijn, als het voor jou maar goed te kauwen is, gehakt bijvoorbeeld.
1730802790567.png

Vanmorgen dacht ik - als die maagspieren hun werk niet doen dan kan ik ze misschien trainen.
Ik doe in de ochtend al oefeningen maar kan altijd beter.

Over voeding is al vaak gezegd - laat je gluten staan.
In dit artikel hebben ze het ook over candida - dat had ik - mede door het advies van een huidarts om mij 40 jaar lang tetracycline te laten slikken.
koemelk-allergie - dat had ik . nam uitsluitend weinig geitenmelk, geitenkaas.
Van candida wordt gezegd dat het zo hardnekkig is dat je dat niet weg krijgt.
Het verstopt zich en heeft suiker nodig. Dus suiker gebruik ik nauwelijks.

Het valt me op dat ik zout wil hebben.
Dan is er nog een trage schildklier waar ik 15 jaar al T4/T3 (niet regulier) voor slik.

Dus ieder jaar liet ik ontl. nakijken en bloedonderzoek doen.
De laatste tijd was de ontl. zowaar mooi van vorm enz. dus leken mijn inspanningen succes te hebben.

De verassing en het ongeloof is / was dus groot door plotseling neurogene darmen te hebben, de darmpoelingen niet meer werken en er maagklachten zijn.

Maar zenuwschade vanuit de rug EN de endeldarm door een onschuldig poliep (LAR) is ook niet niks.

Zo langzamerhand is er dus wel een totaal plaatje . het zou dom zijn om niet enkel vlees te gaan proberen. met kleine hapjes eten en goed kouwen.

Begrijp ik uit je laatste 3 zinnen goed dat je gaat proberen alleen vlees te eten?
Het makkelijkste voor jouw is rauw gehakt dat hoef je niet te kauwen.

Ik ga het proberen ja.
Heb wel een paar dagen nodig om te voelen of het werkt.
Zo werkt biologie niet.

Plotselinge, volledige, omschakeling naar een ander voedingspatroon kan zeker in het begin niet goed voelen door mogelijk opstartende ontgiftigingsprocessen met mogelijk herxheimerreacties.

Verstandiger is het om je voedingspatroon voorzichtiger om te bouwen.
Misschien kan een op een carnivoor voedingspatroon georienteerde voedingstherapeut daarbij ondersteuning bieden ?

Doe in het begin ook geen supplementen, of kruiden, want misschien geven die ook problemen, daar kom je pas achter als je die weer gaat gebruiken.

• Leuk
Waarderingen: Surv

Hoeveel topics gaan er nu over de spontaan ontstane neurogene darmen van Romagi?
Iets van 256????

Hier herken ik Romagi totaal niet in. Iemand anders ook niet denk ik?

1730890586501.png

Laatst bewerkt:
Nou ja, gewoon weer wat nieuws proberen toch? Wie weet helpt het. En anders neem je gewoon een oud middeltje of trucje. En tussendoor even lezen en zoeken.

• Haha
Waarderingen: JVG
Nee niet perse.
Wel een totaalbeeld van alles wat er mis is van binnen.
In principe is er weinig tot niets mis met je lichaamsbiologie.
De biologische staat van een lichaam kun je zien als een overlevingsstrategie en het vinden van een evenwicht in reactie op ongeziene en 'onverteerde' stress & trauma en ongezonde leefgewoonten.

In principe is er weinig tot niets mis met je lichaamsbiologie.
De biologische staat van een lichaam kun je zien als een overlevingsstrategie en het vinden van een evenwicht in reactie op ongeziene en 'onverteerde' stress & trauma en ongezonde leefgewoonten.

Romagi heeft geen stress. Ze zit rustig bij de computer.
Alle nieuwe klachten en bestaande klachten die zijn verergerd komen vanuit het LAR-syndroom.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan