Geitenboter/Schapenboter

In het verleden zijn er artikelen voorbij gekomen over de hoeveelheid gif in groenten en fruit. (gespoten).
Aardbei staat op nummer 1.
Hoe dat nu is als het zelf gekweekt is in nederland weet ik niet.
Wat me wel opviel ze waren rood alsof ze rijp zijn maar KEIHARD.
Dus heb ik ze gekookt.
Je had ze toch niet in een keramiek winkel gekocht ? :ROFLMAO:

N.a.v. al deze info bedenk ik me iets. Ik verdraag geen koemelk/geitenmelk dus mis daardoor een goed produkt. Ik weet niet meer of ik ooit de geitenyoghurt (met goede bacterieen ) uit de Eko winkel heb geprobeerd.
Ik had wel onlangs klachten van aardbeien. (om de kokos-yoghurt met supplementen) wat lekkerder te maken.
Aardbeien eet ik meestal NIET want = gifbom.
Als ze, naar eigen zeggen, keihard waren dan waren het waarschijnlijk geen rijpe aardbeien.
Onrijp fruit, los van evt gif, kan idd voor klachten zorgen.

Ik eet geen aardbeien ivm oxalates.

ze waren wel allemaal rood en onrijpe zijn GROEN. ..en ik had ze gekookt dan krijg je zachte puree.
Groenten en fruit worden gemanupuleerd tijdens de groei zodat ze er mooi uitzien. maar ze smaken dan nergens meer naar. (tomaten, appels).
Ik heb zojuist weer een beetje puree in de cocosyohurt gedaan. De rest maak ik vanavond ook op. Zou je net zien dat ik geen reactie heb.
Maakt niet uit, ik weet dat ik ze beter niet kan eten.

ze waren wel allemaal rood en onrijpe zijn GROEN. ..en ik had ze gekookt dan krijg je zachte puree.
Groenten en fruit worden gemanupuleerd tijdens de groei zodat ze er mooi uitzien. maar ze smaken dan nergens meer naar. (tomaten, appels).
Ik heb zojuist weer een beetje puree in de cocosyohurt gedaan. De rest maak ik vanavond ook op. Zou je net zien dat ik geen reactie heb.
Maakt niet uit, ik weet dat ik ze beter niet kan eten.
Precies....wordt gemanipuleerd, dus misschien die rode kleur ook. ;)
Ook als ze al rood zijn, betekent dat niet dat ze dan ook al volrijp zijn.

Misschien een optie om zelf een aarbeienplantje te nemen? :)

Het amsterdamse bos (geitenboerderij). heeft melk, geen boter.
Zelf maken? HOE? Ik heb even gegoogeld, nog even niet gevonden.
Per dag geeft een geit 3 tot 3,5 liter melk.

Er wordt inderdaad room verkocht (koeienmelk) en NIET van geitenmelk.
Geitenmelk heeft minder room, zodoende.

Er wordt inderdaad room verkocht (koeienmelk) en NIET van geitenmelk.
Geitenmelk heeft minder room, zodoende.
Ik heb hier enkel toegang tot geitenmelk en die room op de melk is afhankelijk van de periodo, de ene keer meer als de andere. Daarnaast als je de melk in de koelkast zet in een recipient komt er ook room op.

Het amsterdamse bos (geitenboerderij). heeft melk, geen boter.
Zelf maken? HOE? Ik heb even gegoogeld, nog even niet gevonden.
Per dag geeft een geit 3 tot 3,5 liter melk.
Het A'damse bos heeft wel geitenboter, maar alleen gepasteuriseerd.

Ik heb ze laatst gebeld want ik kocht daar de gepasteureerde boter.
Ze maken het niet meer.
Bij de Eko winkel zou misschien boter zijn maar is dan meer dan 3.0 euro per 125 gram.

Ik heb ze laatst gebeld want ik kocht daar de gepasteureerde boter.
Ze maken het niet meer.
Bij de Eko winkel zou misschien boter zijn maar is dan meer dan 3.0 euro per 125 gram.
Ja,dat is die vd Klompenhoeve, maar omdat Udea (groothandel) die dus uit hun assortiment heeft geschrapt kun je die daar ook niet meer krijgen.

De boerenmarkt id Jordaan verkoopt ook die van Klompenhoeve. Waar woon je precies in A'dam?

De boerenmarkt id Jordaan verkoopt ook die van Klompenhoeve. Waar woon je precies in A'an.

Uh...ik woon niet in Amsterdam..niet eens in de buurt. ;)

Overigens wel apart...ik vraag mij af hoe de marktkraamhouder hieraan komt...of hij/zij naar de Klompenhoeve rijdt en daar inkoopt🤔

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan