Wie heeft gelijk?
Allemaal wel een beetje denk ik.
Daarom wil ik graag nog een overweging meegeven om het nog moeilijker te maken.
In de hersenen van Alzheimerpatiënten is gebleken een grotere concentratie aan aluminium. Dit mineraal moeten we niet onderschatten. Denk hierbij aan kookgerei, zoals bijna altijd bij kampeer-kook/bakpannen. Op zich zijn deze niet schadelijk, maar wanneer er voedsel in bereid wordt, waarin zuren een verbinding aangaan met het aluminium, dan heb je "de poppetjes aan het dansen".
Dan lees ik in dit forum het enthousiasme over gietijzeren pannen.
Gietijzer heeft de eigenschap om snel te oxideren. Deze ijzeroxide hoort niet thuis in het menselijk lichaam en is een giftige stof.
In Amerika is kort geleden een onderzoek afgerond, waarin gietijzer een factor is genoemd tot het verkrijgen van Alzheimer. Deze wordt in z'n totaal afgewezen!
Tenslotte weten we maar al te goed, dat oxiden vroegtijdige veroudering teweeg brengt.
Emaille lijkt goed te zijn, maar met een kleine beschadiging komen er zuren vrij, die giftig zijn.
RVS is goed, maar pas op wanneer er een legering met aluminium is gebruikt. Ook de bodem kan van zwaar aluminium zijn.
Wat ik zeg, iedereen heeft wel een beetje gelijk en het is het overwegen waard.
Laten we ook eens denken aan de manier waarop het voedsel uit de grond wordt gestampt, al dan niet met het giftige kunstmest en het gebruik van pesticiden en zo meer.