Godsdienst

Ja tuurlijk Alethea kan het zo zijn dat een gebedshuisfunctionaris ineens zijn of haar ziel legt in de manier waarop de religie wordt overgedragen. Echter, volgens mij is het punt over het algemeen dat georganiseerde godsdiensten de bezieling in de relaties tussen mensen eruit slaan. Dat heeft te maken met institutionalisering. Mike noemde dat eerder al. Eerst heb je een paar gekken met een hobby die helemaal begeesterd zijn over iets. Dan zijn ze zo enthousiast met elkaar bezig en ze hebben er zoveel schik in en ze richten een vereniging op. Dan begint de ellende pas echt goed, want je krijgt een bestuur als je niet uitkijkt, procedures en statuten etc.

Christenen opnieuw opgelet:

http://sonsonthepyre.com/1500-year-old-bible-confirms-that-jesus-christ-was-not-crucified-vatican-in-awe/

Mike

18 september 2014 schrijf je dit:
...dat het kruis, dat een LEVENSWIEL vorstelt, voorgoed verbonden is met lijden. Vraag jezelf af waarom we voortdurend geconfronteerd worden met een bebloede, gemartelde man die aan een kruis langzaam aan het wegkwijnen is. Dat is een satanische omkering, waarbij leven wordt voorgesteld als leed en dood!

Ik wilde al op de bovengenoemde post antwoorden met dat het toch allemaal symbolisch op te vatten is en dat Jezus nooit bestaan heeft.
Toen wilde ik eigenlijk weten waarom er dit verhaal van gemaakt is dat Jezus gekruisigd geworden is.
Nou, dan heb ik hier al het antwoord.

Wel interessant dat het kruis een levenswiel voorstelt. In het draadje over spiritueel nihilisme had ik het over het medicijnwiel van de natuurvolkeren. Dat is de cirkel van het leven, een cirkel omdat er geen begin en geen einde is. Dus het kruis vertegenwoordigt dat dan ook, maar dan op satanische wijze. Nooit zo gezien. Wat een goede uitleg.

Dorothe

Mike, waarom komt er dan nu het bericht dat Jezus niet gekruisigd geworden is? Hij is toch een mythologische figuur.

Dorothé

Inderdaad, als je uitgaat van fysiek bewijs, dan is tot op heden niet aantoonbaar gemaakt dat Jezus ooit heeft bestaan. Het is ook veel aannemelijker dat Jezus en alle andere bijbelfiguren mythologische en symbolische figuren zijn om ons belangrijke levenslessen te leren over zowel metafysica als fysica.

Hoe luidt echter het oorspronkelijke mythologische verhaal? Past een kruisiging (leed, marteling) hierin of niet? Als we bovenstaand artikel moeten geloven, dan moet dit een aanpassing zijn geweest van de satanische/Luciferiaanse Kabbalisten om vooral een verafgoding van lijden te bewerkstelligen, kijk maar naar de vele beeltenissen van Jezus, hangend aan het kruis, met veel bloed en langzaam wegkwijnend. Als Jezus staat voor de levenskracht van de zon, dan wordt deze zo niet heel erg positief voorgesteld! Moraal: wees bang voor het leven zelf, het leven is lijden. Dat doen ze nu nog met alle levensschappende krachten, zoals CO2, cholesterol, verzadigd vet, zonlicht, vit. A, etc.

Mike

Mij valt nu de video van Madonna te binnen: Like a prayer.
Dit is een zeer symbolische video. Met een uitzonderlijk punt: Een zwart Jezusbeeld.

Er zit heel veel Luciferianisme /Satanisme in. Madonna schaars gekleed, brandende kruizen, Madonna die Jezus kust. Op zich knap bedacht, maar goed er zit veel verkeerds in.

Ik weet niet meer zeker of toentertijd deze video verboden is geworden.

Deze info van het zwarte Jezusbeeld, dus zwarte Afrikaanse jezus is niet bij iedereen gegeven. Toch wel bijzonder.

Dorothé

Ik denk, als we de bijbel zouden doorgaan en ook de gnostische/theosofische versie, dan zouden we wel een boek kunnen schrijven over al de items waar gespot wordt met de creatie. Het zou een heel dik boek worden, denk ik.

Dorothe

Dus in feite is de kruisiging een spot drijven met het aardse bestaan en als hij weer ten hemel opstijgt, is dit dus voor de Luciferianen zeer goed, want dat betekent dood.
Ik ben het hele verhaal alweer vergeten. Er lag niemand in het graf, en Maria Magdalena speelde toch ook nog een rol???

Wat was dan de rol van de 12 apostelen? Hoe zijn die symbolisch te vertalen?

Dorothe

Mike, je spreekt vaker over 'jullie Christenen'. Dit is misschien een te persoonlijke vraag en je hoeft natuurlijk niet te antwoorden. Met welke geloofsovertuiging ben jij dan opgevoed, en welke heb je nu (de natuurvolkeren, aardse spiritualiteit)?

Sorry dat ik zo direct vraag. Dit ook omdat ik het zeer interessant vind wat voor verschillende kennis jij allemaal hebt. Ongelooflijk.

Dorothé

Ik heb op de website gekeken die deze 'vrijmetselaar openbaringen' weergeeft. Ik wilde de tekst gaan lezen, maar ze hebben het daar op de website ook over 'What the bleeb do we know'
Die video heb ik jaren geleden gekocht toen hij uitkwam, ik heb hem niet eens meer en ik weet niet wat ik ervan moet denken en of dan zo een website in orde is.

http://www.soulsofdistortion.nl/

Dorothé

Souls of Distortion is de site van Jan Wicherink. Jaren geleden heb ik zijn ebook al eens gelezen, maar ik haakte af toen hij schreef dat Obama ons de bewustzijnstransformatie van 2012 in ging leiden. Er staan goede dingen en minder goede dingen op die site en in dat boek. Hij is nu eenmaal wat 'New Agey'.

Mike

Okay, thanks.
Ja, zo kom je soms websites tegen waarvan je het niet helemaal weet. Zo had ik een tijdje terug een artikel geplaatst en jij vond dat ook niet zo geweldig. Ik ben nu weer op de website van deze mensen uitgekomen en ik heb, geloof ik, ontdekt dat ze van de gnostische school zijn, rozenkruis of zoiets. Van de andere kant staat er ook weer megaveel info op waar waarschijnlijk ook veel waarheid in te vinden is. Risico is als men niet kan onderscheiden tussen anti-creatie en pro-cratie.
http://henkenmialeene.org/conferenties/1989_-_de_mens_en_de_kosmos/de_mens_en_het_element_aard.html

En nog eens even terugkomend over het geloof. Ik ben dus RK opgevoed. Tja, zo is dat hier in het Zuiden. Natuurlijk sta ik hier niet meer achter, maar zo is men toch meer beïnvloed dan men denkt. Voor mij is het dan ook heel normaal dat hier overal in het landschap kruisjes en kapelletjes staan. Ik vind dat zelfs heel erg mooi en romantisch en zou me het niet anders wensen. Ook de katholieke invloed hier die ook voor de bourgondische atmosfeer zorgt, is niet te evenaren in de rest van Nederland. Maar, dat wil niet zeggen dat men dus het geloof RK moet aanhangen, wat ik ook allang niet meer doe. Ik ga echter best graag een kerk binnen en geef toe dat ik zelfs 2 jaar geleden in een oud kerkje in Oud-Caberg (Maastricht) op kerstavond (24 december) naar de mis geweest ben. Gewoon voor het kerstgevoel. Tja, ik durfde de hostie niet te weigeren, mijn vriend wel. Dus je ziet, dat men af en toe best wel dubbel kan zijn in de omgang met religie, geloof en kerk. Nu moet ik toegeven dat ik een echt kerstmens ben, maar dit is nu ook wel iets verminderd door de info hier op het forum.

Dorothé

Over mijn religieuze achtergrond:

Van huis uit ben ik katholiek. Mijn vader is atheist, mijn moeder is wel streng RK opgevoed. Onder invloed van mijn vader zijn mijn broer en ik min of meer vrijgelaten in onze religiositeit. We zijn allebei gedoopt en hebben de communie gedaan, ik heb nog het vormsel gedaan maar mijn broer niet meer. We zijn dus areligieus de puberteit in gegaan. Als fervent lezer heb ik voor mijn 10e de bijbel gelezen en ik heb nu nog veel aan mijn kennis van het Oude Testament.

In de loop der tijd is mijn moeder steeds meer beinvloed geraakt door het feminisme, ook al is ze nu politiek rechts. Zo heeft zij de 'moedermavo' (volwassenonderwijs) mogelijk gemaakt in Grave, waar wij hebben gewoond, en zij heeft deze voltooid, ter compensatie voor het feit dat zij als tienermeisje van school werd gehaald door haar moeder om bij te springen in het huishouden en om te werken. Ook is zij een voorstander van abortus. Gaandeweg walgde ze daarom steeds meer van de paus, die de wereld rondreisde en in derdewereldlanden verkondigde dat men daar zich moest vermenigvuldigen en niet aan voorbehoedsmiddelen mocht doen. Uiteindelijk besloot ze daarom om zich uit te schrijven uit de katholieke kerk en ik ben toen met haar meegegaan en heb hetzelfde gedaan (dat regelde je toen bij de gemeente).

Tot aan 2007 ben ik helemaal niet met welke vorm van spiritualiteit dan ook bezig geweest. Pas toen ik het boek van Weston Price las en me ging verdiepen in de oude wijsheden van natuurvolken op het gebied van voeding en daarbuiten is mijn interesse gewekt voor dit onderwerp en begon ik hierover inzichten op te doen. Ik moet zeggen dat het bestuderen van de occulte, zieke spiritualiteit van onze elite me ook veel heeft geleerd: als je hun omkeringen nl. omkeert, kom je weer bij de waarheid terecht.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.558
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan