Quote:
Omdat enkele mensen hatelijk denken over andere mensen geld het gelijk voor de gehele godsdienst. Terwijl, als je de godsdient weglaat (atheisme) dan is dat toch net zo erg? Dan heeft het dus niets met het wel of niet aanhangen van godsdienst te maken, maar meer of iemand zijn/haar naaste lief heeft.
Ik geloof niet dat het om "enkele mensen" gaat, maar om zeker het grootste gedeelte. Ik denk dat het geen zin heeft om daar politiek correct over te doen. Het overgrote deel van het volk dat tot een religie behoort ligt er niet wakker van als er van een andere tegengestelde religie mensen sterven. Dat is ook de hele point, die hadden maar tot het goede geloof moeten horen dan was er helemaal geen probleem geweest. Er zijn overal uitzonderingen op, maar gezien de huidige toestand op de wereld denk ik dat je die conclusie best mag trekken. En idd, het kan veel atheïsten ook niks schelen.
Ik denk dat je voor de kerk een gelofte doet je naaste lief te hebben, barmhartig te zijn, niet te doden, etc, een atheist doet die al die geloften niet. Als je vindt dat je je geloof uit mag dragen, en het evt anderen mag opleggen, en mensen mag wijzen op het niet correct beoefenen van hun geloof, dan vind ik dat je als gelovige nog harder de fout in gaat met het oorlog voeren dan wanneer je atheist bent. Een atheist kun je geen hemel afnemen, die is alleen verantwoordelijk aan zichzelf. Dan moet je wel een sterk karakter hebben om het goede te doen. Ik zeg ook helemaal niet dat godsdienst het probleem is, godsdienst vertroebelt alleen het probleem. Het probleem is dat we met zijn allen ferm voor de gek gehouden worden en dat al heel lang.