Eerst wil ik Ad Ligtvoet en Wilma (tenminste ik denk dat het "onze" Wilma is, bedanken voor hun support op mijn blog.
Dat doet mij hartstikke goed. Ik heb me inderdaad, zeer onbewust trouwens, in een wespennest gestoken.
Zo voelt het althans.
Maar ik ben heel blij met hun aanvulling, waardoor de boeren ook weer op hen reactie gaan reageren.
Samen staan we sterk. Een blog is inderdaad geen plaats voor een discussie, maar voor een goed gesprek, tussen mensen met gezond verstand en met respect voor elkaars visie, ben ik wel te vinden.
Alhoewel ik me vandaag bewust een beetje heb "verstopt" 8)
Verder wil ik jullie bedanken voor jullie complimenten en jullie mening, dat is mij zeer veel waard.
Zelf dacht ik ook dat de verontschuldiging van mijn kant de kracht uit mijn verhaal zou halen maar blijkbaar heeft het goed uitgepakt. Zodoende heb ik wel een prachtige feedback gekregen van die boerin uit Denemarken (Marlies).
Ik heb me niet verontschuldigd voor mijn artikel maar voor het feit dat ik alle boeren over één kam heb geschoren blijkbaar 8O
Dat was absoluut niet mijn bedoeling, maar daar stond ook niets over in mijn artikel maar ik zei dat in een reactie op iemand anders.
Inderdaad even mijn mond voorbij gepraat.
Quote:
Misschien kun je zelfs wel een stagedag aanvragen bij een van de kritische boeren en daar weer over schrijven!
Bij Marlies kan ik geen stage lopen, zij woont in Denemarken dan blijft de wakkere boer over en moet ik eerlijk zijn? Daar zou ik nog geen stage bij willen lopen al gaf hij mij goud toe :twisted: En weet je waarom? Omdat hij niet eerlijk is, met zo'n mensen kan ik helemaal niets! :roll:
Quote:
Dat gevoel heb ik ook een paar keer gekregen bij jouw teksten F en M. Ik heb je voorstel topic niet gelezen, maar soms lijkt het of je vroeger vegetariër geweest bent. Je conclusies zijn af en toe door de binnenbocht en als je dan met je vingertje komt.....
Kun je hier wat specifieker zijn, welke teksten op mijn blog, welke binnenbocht, wanneer komt het vingertje
Dat vind ik belangrijke feedback, daar kan ik misschien iets van leren.
En misschien moet je toch maar mijn voorsteltopic even lezen :wink: Ik ben inderdaad vegetariër geweest.
Quote:
En wist je dat gras ook een graangewas is.
Kijk daar ga je al.
Dat zou ik zo flauw vinden, als mensen me hier op zouden gaan "pakken". Op deze manier kun je iets helemaal kapot beredeneren, wat mij betreft om maar één reden: de aandacht afleiden van waar het in essentie om gaat.
Dat was een beetje de stijl van die wakkere boer die zich "almachtig" voelt ten opzichte van een wakkere consument, die dan wel niet helemaal op de hoogte is van alle ins en outs over de reguliere veehouderij maar wakker genoeg is om iets aan de kaak te stellen.
Gelukkig heeft Marlies een gezonde (vrouwelijke)intuïtie die feilloos werkt. Zij had meteen in de gaten dat het geen zin heeft om bepaalde feiten glashard te blijven ontkennen.
Maar ik zal me de volgende keer eerst de tong afbijten voor ik wat roep. Dit soort dingen loopt trouwens als een rode draad door mijn leven.
Nóóóóit iets durven zeggen.....en áls ik dan iets (goeds) zeg, geen reactie. Praat ik op één punt, in mijn enthousiasme, mijn mond een beetje voorbij, breekt gelijk de hel los.
Zo voelt dat althans voor mij.
Daardoor ben ik mijn mening in het verleden steeds gaan verstoppen. Want wat ik te melden heb slaat toch nergens op
Maar misschien moet ik ook maar niet eerst mijn tong afbijten, en gewoon blijven hoe ik ben.
Een wakkere consument die totaal niet geïnteresseerd is in de technische kant van het verhaal, simpelweg omdat ze daar blijkbaar te blond voor is
Oeps daar ga ik weer, krijg ik dadelijk alle blonde mensen weer over me heen.
Ik wil gewoon een wakkere consument zijn met gezond (al of niet boeren)verstand, die niet teveel tijd kwijt wil zijn aan muggenzifterij.
Ik verontschuldig mij erna wel, als ik dat tenminste ook zo voel. Nobody is perfect.
Ik zeg namelijk bepaalde dingen niet om mensen bewust te kwetsen, dat vind ik wel heel belangrijk in het leven.
Vandaar dat ik ook zo wegloop met bepaalde jongeren, die zo puur zijn, zo oprecht en transparant, heerlijk vind ik dat.
Quote:
Elke boer is namelijk die doordenderende met oogkleppen op milieu of dierenidioot zwaar zat. Omdat die niet voor rede vatbaar zijn. Als jij dat wel bent, kunnen jullie de discussie aan gaan en dat lijkt mij voor beiden zeer leerzaam.
Dan moet die doordenderende, met oogkleppenop zogenaamd wakkere boer wel ook voor rede vatbaar zijn anders kan hij wat mij betreft de pot op.
Met Marlies kan ik wat, zij is eerlijk, oprecht, transparant en To the point. Dat is niet veel mensen gegeven.
Quote:
Aan de andere kant is het wel heel bijzonder hoe snel je artikel gelezen wordt door deze boeren en serieus wordt gezien. Ik ben heel benieuwd hoe ze je zo snel gevonden hebben.
Dat vraag ik me dus ook af, nou, dat heb ik dan toch maar bereikt met die domme actie van me.
Waarvan ik achteraf nog steeds niet echt kan zien wat er niet goed aan was. behalve dat ik me te algemeen negatief heb uitgelaten over reguliere boeren.
Quote:
Dus misschien is "de wakkere boer " toch niet zo wakker?
Deze wakkere boer verdient aan deze wakkere consument in ieder geval geen cent
Quote:
Zolang een 'Marlies of een "wakkere boer' niet beter weten, houdt het wel op he?
Marlies is volgens mij heeeel goed op de hoogte.