Great lakes gelatine, welke ?

Zonne

New member
Hoi,

Voordat ik het helemaal ga uitzoeken, eerst maar eens hier vragen ....
Van great lakes zijn er 2 soorten gelatine op de markt, de groene en de oranje pot.
De oranje variant schijnt wat beter voor je darmen te zijn ( want (minder) verhit als de groene variant ). De groene variant is beter oplosbaar in drank begreep ik.

Welke nemen jullie en waarom ?
Ik overweeg het ivm genezen lekkende darm en toevoegen van aminozuren. Maar het schijnt nog veel meer gezondheidsvoordelen te hebben ( oa ook voor artrose/ gewrichten ).

Celticmyst schreef dit in het verleden :
Van de website van ergomax:

Collageen hydrolysaat
Groene bus
Snellere opname door het lichaam
Blijft vloeibaar na het mengen
Specifieker voor gewrichten, huid en nagels
Bestaat uit peptiden

Gelatine
Rode bus
Langzamere opname
Vormt een pudding na het mengen
Specifieker voor de darmen
Bestaat uit hele eiwitten

100%leven ( Mark) bleek niet goed te reageren op de gelatine. Hij kwam er alleen pas na 2 jaar achter geloof ik.....

Dat iemand er niet goed op reageert zegt niet zoveel. Iedereen heeft andere klachten en waar de een tegen kan.. kan de ander weer niet tegen. Blijft een kwestie van proberen.

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar het bewijst wel dat zelfs een supplement met natuurlijk gelatine niet voor iedereen is weggelegd, dat wilde ik ermee zeggen eigenlijk.

Dat klopt. Maar wat ik zo snel lees kan jij het beste de rode bus nemen.

Ga je er trouwens een toetje van maken of gewoon oplossen in water?

Ik wilde het eigenlijk oplossen in water of soep, maar dat gaat met de rode niet begreep ik ?
Toetjes maken, nog geen idee hoe dat moet ( moet zonder melkproducten ), oeps.

De rode kan je oplossen. Maar dan wel eerst wellen in wat water en dan toevoegen aan hete vloeistof. Dan kan je het in de koelkast op laten stijven. Als je dat in soep doet heb je soep pudding ?

Je kan toch ook iets maken met kokosroom of kokos yoghurt als je de dierlijke varianten (nog) niet wilt?
Kan je ook toetjes van maken. Gebruik je wel bottenbouillon?

Je kunt de rode ook gewoon door hete dranken roeren hoor, bouillon, stoof jus, dat soort dingen. En ja in koud water wellen als je geen brokjes wilt. Opstijven is niet noodzakelijk, maar kan wel, net zoals een goede bouillon wordt de gelatine in de koelkast stijf.

Gelatine snoepjes, panna cotta, cheesecake van kokosmelk kan ook allemaal.

Ik zal me er eens wat meer in verdiepen, ik ben niet zo van de toetjes. Ik houd meer van hartig.

Binc, begreep ik nou uit je reactie in het topic over probiotica dat gelatine ( de groene variant toch ) alleen maar draait om de slijmerige substantie ? Dat er verder weinig goeds in zit ??
Zijn de eiwitten erin dan kapot gekookt misschien ?

Nee, zo heb ik dat niet gezegd dat alles kapot gekookt word. Zowel van de rode niet en ook de groene niet. Er zit van alles in wat goed is. Dat zou ik nooit zeggen. Ik denk dat he jezelf te druk maakt. Zie het gewoon als voeding en niet als supplement. De bottenbouillon is toch ook voeding. Waar ben je bang voor?
Het is geen rattengif...?

Dan begreep ik je verkeerd ! Ik krijg wel het idee dat de oranje bus gezonder is als de groene bus. MIsschien omdat de groene bus verhit is en de oranje niet ???
In ieder geval zou ik graag eiwitten toevoegen aan mijn dieet omdat ik die niet mega veel eet ( alleen uit vlees, vis en noten ) doordat ik geen ei en melk kan verdragen.
Voor meer eiwitten is dan de oranje bus beter geloof ik ? Alleen...... ik heb nog geen idee hoe ik dat gelatine moet gebruiken. De coolageen uit de groene bus is gemakkelijker in gebruik, geloof ik.

Yes! En de oranje heb ik ook al over geschreven dat je die gewoon door warme dranken en sauzen kunt roeren.

Dus de oranje kan door de thee ( en soep ) heen ? Geen vreemde smaak dan ? En het gaat niet klonteren ?

Naja het heeft nauwelijks smaak en als je het laat wellen dan zijn er nauwelijks klontjes, wordt je vanzelf handig in.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan