Great lakes gelatine, welke ?

Dank je wel.
Ik aarzel nog een beetje, het collageen poeder schijnt weer gemakkelijker verteerbaar te zijn. En omdat ik ook moeite heb met eiwitten uit ei en melk .... Misschien toch eerst iets als betaine en spijsverteringenzymen slikken.

Hoe bedoel je eerst? Je kan geen betaine of enzymen nemen zonder dat dit samen gaat met een maaltijd.
En betaine is om eiwitten te verteren. Dus bij maaltijden met vlees bv.
Drink je ook geen appelazijn?

Dus als jij een kop thee neemt met gelatine zou ik dat niet zomaar combineren met een pil betaine. Je kan dan klachten krijgen omdat je niks te verteren hebt!

Bij veel dingen die ik lees lijken je klachten op bijnieruitputting. Dat durf ik wel zeker te zeggen.
En daarbij lijkt het ook op wat symptomen van candida. Gelatine kan juist heel goed werken bij de spijsvertering.

Ik bedoel met eerst dat ik eerst beter betaine en enzymen ( natuurlijk bij het eten van eiwitten) kan nemen en pas daarna aan gelatine of collageen beginnen.

Misschien dat betaine ook best past trouwens bij gelatine producten hoor, daar zitten ook eiwitten in.

Ja, bijnieruitputting zou best kunnen. Alleen de cortisol test jaren geleden wees daar dus niet op.

Betaine past bij vertering van zware eiwitten. Eiwitten zoals vlees, eieren, vis, zuivel. Maar bij gelatine van great lakes betaine nemen zonder dat je daar vast voedsel bij eet zou ik niet doen.

De eiwitten in gelatine zijn anders dan de eiwitten in vlees.

Wat voor test heb je gedaan? En hoe erg waren je klachten toen tegenover nu?

Ik zou toch meer richten op gaps als ik jou was. Dus veel bottenbouillon. En zo vloeibaar mogelijk. De gelatine in bouillon is ook helend. Begrijp ik het goed dat je dat ook niet neemt?

Geen idee of dat zo is, dat de eiwitten uit vlees andere zijn als de eiwitten uit gelatine. Maar goed mijn plan is waarschijnlijk om eerst alleen betaine en spijsverteringsenzymen te nemen en pas later dan te beginnen met gelatine.

De eiwitten in gelatine zijn aminozuren. Maar dan zeer goed opneembaar. Dat is oa het verschil. Daarom begrijp ik niet waarom je er zo over twijfelt. Het lijkt mij juist dat je je eiwitten nodig hebt. Dit zijn juist de eiwitten die zo goed opneembaar zijn. Gewoon een paar keer per dag in iets oplossen of een toetje van maken of zo.

Nou praten we langs elkaar heen. Eiwitten bestaan altijd uit aminozuren ....

Ik ben dus bang dat ik de aminozuren/eiwitten van de oranje pot ( gelatine dus ) niet goed kan verteren. Ik heb die eiwitten idd waarschijnlijk wel nodig, maar ik moet er wel wat mee kunnen natuurlijk. Daarom wil ik eerst de vertering ervan verbeteren ( door maagzuur te vermeerderen oa ) en dan pas beginnen met gelatine. Is toch niet zo'n gek idee ?!?

We praten niet langs elkaar heen. Eiwitten uit een stuk vlees zijn voor jou haast niet op te nemen omdat je problemen hebt met je spijsvertering. De eiwitten uit bouillons/gelatine zijn beter op te nemen en de substantie werkt helend. Zie het stukje hieronder. Komt van de productinformatie. Volgens mij eet jij veel teveel vast voeding iplv gekookt en vloeibaar?

Aminozuren en gelatine
Het speciale aan gelatine is dat het je lichaam voorziet van specifieke aminozuren. Door de unieke aminozuurverhoudingen verschilt het van andere eiwitbronnen zoals wei-eiwitten, eieren of spiervlees en daarom kunnen er aan gelatine specifieke effecten toegeschreven worden.

Het idee van maagzuur verbeteren met betaine en enzymen is zeker geen gek idee. Ik denk alleen wel dat gelatine daarbij nog meer kan bijdragen aan verbetering. Is het geen bouillon dan uit een pot.

Nu is er nog een andere op de markt gekomen:

https://www.ergomax.nl/great-lakes-gelatine-grasgevoerd-collageen-botten-hydrolysaat

Verder is er ook nog van vis:

https://www.ergomax.nl/gelatine-collageen-hydrolysaat-wildgevangen-kabeljauw-400-gram

Ik nam altijd:

https://www.ergomax.nl/great-lakes-gelatine-grasgevoerde-collageen-hydrolysaat

-----------

Nu heb ik gevraagd bij ergomax wat de beste is:

Antwoord:

Bedankt voor je bericht!

Geen collageen poeder is per definitie ‘beter’ dan de andere, het verschil zit hem in de bron van collageen en daarmee ook de toepasbaarheid.

Nu is er een deel van je vraag weggevallen, dus ik ben niet zeker van welke vergelijking je maakt. Maar de collageen botten hydrolysaat wordt uit runderbeenderen gewonnen (en is daarmee met name geschikt voor ondersteuning van de gewrichten en botten), waar de andere vormen van collageen hydrolysaat uit ofwel runderhuid, ofwel kabeljauwhuid wordt gewonnen. Deze vorm van collageen (type I) is met name geschikt voor ondersteuning van de huid, haar en nagels.

--------------

Tja, nu weet ik toch niet wat te nemen. Ik vind het toch wel belangrijk dat mijn huid en haar gezond blijft. De rest van mijn lichaam natuurlijk ook.

Is die botten collageen niet die die het dichte bij de bottenbouillon in de buurt komt?

Wie kan mij hierin adviseren?

Mike, Tanja...

Alvast bedankt,

Dorothé

Grappig dat jij hier nu mee komt. Ik heb net van de week besteld en zag ook ineens een andere erbij. Vond het al vreemd en dacht misschien een nieuwe verpakking. Echter heb ik toch gewoon de oude vertrouwde groene bus besteld.  Wat jij schrijft had ik ook begrepen van Ergomax. Maar naast het poeder trek ik zelf ook bouillon van botten. Dus die is dan weer goed voor botten en gewrichten. En een stuk goedkoper.

Dank je Binc.

Maar goed, nu weet ik het antwoord dus nog niet.

Mike, ik had andere dagen ook al geprobeerd mijn vraag te stellen, maar toen lukte het ook niet.

Maar goed, nu staat de vraag er.

Mike, weet jij het antwoord misschien?

Dorothé

Leuke verkooptruc van Ergomax, maar collageen is collageen, of het nu afkomstig is van botten of onder de huid. Je kunt dus beter kijken naar de herkomst, grasgevoerd en zo. Is je vraag hiermee beantwoord?

Mike

Eigenlijk vond ik nog wel logica in het antwoord van Ergomax. Als je uit gaat van organen die helend kunnen zijn voor een ziek orgaan vond ik deze redenatie voor wat betreft verschil tussen huid en gewrichten wel aannemelijk. Misschien dat het met andere eiwitten te maken heeft net als met verschillende organen.

Ik denk zelf dat je heel veel oplost door het probleem dat in jezelf speelt ook in jezelf op te lossen.
Je kunt van alles innemen, maar als je geestelijke houding negatief blijf of je gedachten destructief naar jezelf toe (schuld gevoel, minderwaardigheid, negatief zelfbeeld) het genezen niet stimuleert.
Zoek waar je last van hebt en duik er in; pijn is een signaal van dat je iets over het hoofd ziet.
Je bent een spiritueel wezen in een lichaam dat zich vormt naar je spirituele gesteldheid; besef dat je het universum bent en dat dat niet buiten jezelf is.

Frits

Dat is sowieso een factor. Botten bouillon gaat de factoren die jij noemt niet oplossen nee. Maar wie heeft het hier over pijn? Bouillon is gewoon sowieso heel helend voor het spijsvertering stelsel.
Moet dat dan specifiek met pijn te maken hebben?

Binc:
Bouillon is gewoon sowieso heel helend voor het spijsvertering stelsel

Bouillon is een glutamaat en een glutamaat als in bouillon is een neurotoxine

Glutamate (Glu) is the major excitatory neurotransmitter in the mammalian central nervous system (CNS). Excessive glutamate in the extracellular space can trigger passive and active forms of neuronal death in the CNS via excessive activation of glutamate receptors.

Bron: Springer

Frits

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan