Great lakes gelatine, welke ?

Er zijn wel verschillende soorten collageen, en die hebben allemaal zo hun functie, maar die krijg je ook binnen als je zelf bouillon maakt, eitjes, een stukje vis eet en een kippetje kluift:

https://www.humann.com/nutrition/different-types-of-collagen/#section2

Dus, D. nu kun je zelf kiezen op basis van informatie.

Dan de bewering van Frits. Bouillon als neurotoxine. Dit is natuurlijk niet logisch en dan kunnen er nog 100 studies voorbij komen. Ik werk dagelijks met mensen die neurologische schade hebben opgelopen door zware metalen en neuro-borreliose. Die knappen allemaal op door bouillon te gaan maken. Hoe kan dat dan?? En Natasha Campbell-McBride geneest met haar protocol ook mensen die psychische problemen zowel als fysieke problemen hebben op basis van haar protocol dat voornamelijk bestaat in het gebruik van: Bottenbouillon!
“The proof is in the eating of the pudding”  lijkt mij.

Dit onderzoek zal betrekking hebben op MSG, de synthetische en geïsoleerde vorm.

Ik citeer nu maar even Mike:

” Geef nooit een eeuwen oud voedingsmiddel de schuld van moderne kwalen”

Hier nog een artikel die dit serieus neemt en erin duikt, maar is vooral speculatie dat bouillon hetzelfde effect heeft, bovendien kun je ophouden met eten als je geen glutamaten meer wil eten, want komt voor in een heleboel voedingsmiddelen, zelfs borstvoeding bevat glutamaat!

https://www.thepaleomom.com/broth-hidden-dangers-in-a-healing-food/

Dit alles gezegd hebbende zijn er mensen met spijsverteringsproblemen die geen lang getrokken bottenbouillon verdragen, meestal mensen met histamine problemen, maar als ze hun onderliggende problemen aanpakken gaat dit ook weer over.

En weer verspreidt Frits disinfo! Eerst over Tucker Carlson, dan over HCQ en weer dit. Het begint onderhand ergerlijk te worden.

Mike

Hoi Tanja,

Bedankt nog voor de extra aanvulling.

Ja, die dingen eet ik natuurlijk ook. Maar ik dacht, als ik dan weer opnieuw bestel, wil ik graag het beste voor mijn geld.

Vandaar.

Maar ik heb gisteren alweer de groene besteld en nu voor een half jaartje voorraad.

Dorothé

obn85v2jte2n9ys1thzkkpz5qnzrgagj.jpg

Mike

Bouillon is een glutamaat en een glutamaat als in bouillon is een neurotoxine

Tanja had al antwoord gegeven op je reactie. Heb ik niks aan toe te voegen eerlijk gezegd. Wel de link naar het boek waar Tanja naar refereert.

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/44740/GAPS-Gut-and-Psychology-Syndrome-GAPS-1-boek?gclid=EAIaIQobChMI5On_wpLI6QIVlYXVCh0JqAz9EAQYBSABEgIOl_D_BwE

Bericht was niet aan jou gericht maar aan Frits, die inmiddels de hielen heeft genomen op zoek naar zijn ziel. Waarschijnlijk op een ander forum. Misschien wel op Facebook. Daar zijn wel wat zieltjes voorbij gekomen. Misschien sneller vindbaar met de zoekfunctie ?

Maar goed, niet voor jou bedoeld dus.
We weten allemaal dat bouillon een genezen effect heeft. Ook voor maag darm slijmvlies. Als histamine idd een probleem is bij lang getrokken bouillon is de tip van de snelkookpan wellicht een optie. En anders stoofpotjes. In combi met enzymen tegen histamine.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan