Zel
Zelden zo'n hoogdravende wartaal gehoord. Ik zie via je forum-afbeelding dat jij van de One Conscious Academy bent. Kortom, jij bent het zoveelste vrouwtje dat valt voor Luciferiaanse New Age pseudoreligie. Ik vrees dat dit forum niets is voor jou.
Mike
Beste Mike,
hoe komt het dat jij zo (ver)oordeling zit?
Je kent me niet eens, en hebt meteen een mening klaar. Je weet niet eens wat ik in het dagelijkse leven doe. Ik werk al jaren mee aan wetenschappelijke onderzoeken en ik verricht ook diagnostisch onderzoek (analytisch). Ik heb een medische achtergrond. Op mijn werk ben ik dus veel met mijn hoofd bezig. Daarnaast (heb ik me) verdiep(t) in oa psychologie, hypnotherapie, afweermechanismen, karakterstructuren, ook allemaal aangeleerde kennis...
Wie zegt dat ik val voor wat jij noemt een pseudo-religie. Dat zijn jouw gedachten (dus jouw illusies) en niet mijn waarheid.
Je geeft meteen een oordeel over mijn foto. Don’t judge a book by its cover...
Het komt bij mij een beetje over dat jij andere mensen niet in hun waarde laat, dus min of meer respectloos. Projectie.
Dan schrijf je ook nog dat jij vreest dat dit forum niks voor mij is. Ik bepaal zelf wel of iets of iemand resoneert met mij en ik laat me al helemaal niet beïnvloeden door een arrogante respectloze docent Engels met narcistische trekjes en zonder empatisch inlevingsvermogen, die graag aandacht wil, omdat hij gezien en gehoord wil worden.
Ik kan ook vanuit mijn ego reageren hoor
Even serieus.
Voor mij is spiritualiteit niks anders dan bewustwording: (persoonlijke) innerlijke ervaring en geen religie.
Spiritus is het Latijnse woord voor het blazen van de wind, voor
ademhaling en voor geest. Het woord inspiratie is hiervan afgeleid.
Jouw waarheid omtrent het woord spiritualiteit is waarschijnlijk anders dan mijn waarheid.
Bewustwording is daarom jezelf onderzoeken. Wat speelt er in jezelf af? Bv als je een emotie (bv angst, verdriet, boosheid, schaamte etc) voelt opkomen (dus jouw innerlijke waarheid) Welke schaduwkanten zie je nog niet helder? Welke gedachte/overtuiging ligt er onder je emotie, wat zijn de consequenties als je vast blijft houden aan de structuur onder de emotie?
Ik ga tzt verder surfen op dit forum, want ik ben nieuwsgierig mede door jouw eigenzinnige reacties.
Dus Mike, dank je wel voor je lezing.