Het grote bedrog

Wat u niet mag weten: we hebben na de oorlog 12 MILJOEN Duitsers etnisch gezuiverd​

Candace Owens heeft in haar podcast ‘Candace’, die wordt bekeken door miljoenen mensen, onthuld dat de geallieerden na de oorlog zo’n 12 miljoen Duitsers etnisch gezuiverd hebben. Ze baseert zich daarbij op een BBC-documentaire.

Kinderen werden opgesteld in rijen en neergemaaid. Vrouwen werden op brute wijze verkracht en velen van hen pleegden daarna zelfmoord. Dit waren geen nazi’s, maar christelijke burgers, benadrukt Owens.

Voor mij niet na te gaan of dit daadwerkelijk klopt maar niets verbaast me meer inmiddels.

Nasa betekent misleiding in het Hebreeuws
Wat die gasten betreft gaan we binnenkort bijna met z'n allen naar de maan :rolleyes:

Er valt hier toch niemand voor die 'Assemblee' van Karen Hamaker Zondag? Zeg me dat je niet zo naief bent. Van Telegram:

"Liefde verschijnt waar macht verdwijnt

Millennia lang hebben yang-waarden het leven gedomineerd. Dat is nu op zijn omslagpunt gekomen, en elke ‘keerpunt-tijd’ in de geschiedenis kenmerkt zich door chaos. Maar uitgerekend in zulke tijden ligt de kiem van vernieuwing. Ook nu. We gaan in vogelvlucht door een stukje politieke en economische geschiedenis van de afgelopen eeuwen, want wie de geschiedenis niet kent is gedoemd haar te herhalen.

Vervolgens gaan we kijken naar de relatie tussen onze hersenen, emoties en oorspronkelijke bestuursstructuren waarin yin-waarden hun plek hadden, en die kennis gaan we toepassen op onze tijd. Het biedt onvermoede hoopvolle perspectieven op een samenleving waarin SAMEN weer centraal staat en waarin ieders creativiteit volop kan bloeien. De eerste stappen hiertoe zijn bezig gezet te worden en we gaan kijken welke dat zijn en wat we zelf kunnen doen."

De dikgedrukte passages zijn door mij uitgelicht. Feminisme en de zoveele parallelle samenlevingsillusie. Next!

Mike

• Leuk
Waarderingen: Surv
Bijzondere kijk op de schepping van de wereld en waarom deze geschapen is:
voor het oogsten van loosh :oops:

Uit het boek "Far Journeys" van Robert A. Monroe, gepubliceerd in 1985:

Dat is pertinent onwaar. Het zijn niet aliens of gevallen engelen die de aarde geschapen hebben voor loosh. Alleen God heeft scheppingskracht en Hij gedijt niet op menselijk leed.

Mike

Dat is pertinent onwaar. Het zijn niet aliens of gevallen engelen die de aarde geschapen hebben voor loosh. Alleen God heeft scheppingskracht en Hij gedijt niet op menselijk leed.

Mike
Dit wereldscheppingsverhaal hoeft niet pertinent onwaar te zijn.
Wij kunnen toch ook scheppen ?
God is vermoed ik wel de enige die wezens met een goddelijke ziel kan bezielen.
In het door een 'entiteit' aan Robert A. Monroe vertelde wereldscheppingsverhaal tijdens een van Robert's uittredingen noemt deze een interessant gegeven: de wereldscheppende archont(en) stoppen een stukje archont in alle wezens - en daarnaast zijn alle wezens dan vermoedelijk - en gelukkig ! - tevens ook bezield door God.
Doordat ieder mens dan beide 'bezielingen' in zich meedraagt, ontstaat dan misschien wel de door God geschapen mogelijkheid - eventueel na een langdurig bewustwordingsproces - om aan deze door archonten geschapen wereld te ontsnappen.
Alle wezens hebben recht op existentie, waarom zou God over welk wezen dan ook oordelen of deze uitsluiten van de schepping ?
God heeft toch alles geschapen ?
Mooi vind ik in dit verhaal dat God er in dit verhaal voor heeft gezorgd heeft dat wij ons aan het juk van de archonten kunnen ontrekken.
Het blijft een verhaal zoals er heel veel verhalen in omloop zijn.
Wie zal zeggen welk verhaal waar is ?
Ooit zullen we het misschien wel weten.

Dit heet toch 'het grote bedrog'? Waarom houd je dan vast aan het grote bedrog van de gnosten, die geloofden dat God een tiran is die de mens in materie gevangen houdt en een GODIN vereerden, Sofia genaamd? Zij zou de archonten hebben geschapen. Dus God is een tiran en Sofia betekent wijsheid/kennis? Doet nogal denken aan... Lucifer. Lucifer = verlichting d.m.v. kennis = rebellie tegen God. God heeft het kwaad niet geschapen, Hij schiep engelen met vrije wil die zelf kozen voor het kwaad en voor hun val uit Gods gratie.

Mike

Dit heet toch 'het grote bedrog'? Waarom houd je dan vast aan het grote bedrog van de gnosten, die geloofden dat God een tiran is die de mens in materie gevangen houdt en een GODIN vereerden, Sofia genaamd? Zij zou de archonten hebben geschapen. Dus God is een tiran en Sofia betekent wijsheid/kennis? Doet nogal denken aan... Lucifer. Lucifer = verlichting d.m.v. kennis = rebellie tegen God. God heeft het kwaad niet geschapen, Hij schiep engelen met vrije wil die zelf kozen voor het kwaad en voor hun val uit Gods gratie.

Mike
God zie ik eerder als mogelijk diegene die de mogelijkheid schept waardoor mensen kunnen ontsnappen aan de tirannie van archonten.
Ik heb niets met die geloofstak van gnostici die geloofden dat God een tiran zou zijn.

You can't have your cake and eat it too. Je kunt niet geloven in archonten en het geloof waar dit uit voottkomt (gnosticisne) aan de kant gooien.

Mike

Wat u niet mag weten: we hebben na de oorlog 12 MILJOEN Duitsers etnisch gezuiverd​

Candace Owens heeft in haar podcast ‘Candace’, die wordt bekeken door miljoenen mensen, onthuld dat de geallieerden na de oorlog zo’n 12 miljoen Duitsers etnisch gezuiverd hebben. Ze baseert zich daarbij op een BBC-documentaire.

Kinderen werden opgesteld in rijen en neergemaaid. Vrouwen werden op brute wijze verkracht en velen van hen pleegden daarna zelfmoord. Dit waren geen nazi’s, maar christelijke burgers, benadrukt Owens.

Voor mij niet na te gaan of dit daadwerkelijk klopt maar niets verbaast me meer inmiddels.

Ik heb er ooit een documentaire over gezien

You can't have your cake and eat it too. Je kunt niet geloven in archonten en het geloof waar dit uit voottkomt (gnosticisne) aan de kant gooien.

Mike
Ik zou niet weten waarom ik in archonten zou moeten geloven.
Wat mij betreft kunnen archonten net zo goed gezien worden als lucifer en trawanten.
In het verhaal van Robert A. Monroe wordt enkel benoemd dat betreffende wereldscheppende wezens doen denken aan archonten.
Er wordt niet vermeld wat het werkelijk voor een soort wezens zijn.
Ik vind het een boeiend verhaal dat misschien wel waarheidselementen bevat.
Wie zal het zeggen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan