het smelten van de ijskappen

https://fenixx.org/2018/01/07/wereldwijd-einde-global-warming-spanjaarden-ingesneeuwd/

https://fenixx.org/2018/01/07/global-cooling-loopt-uit-de-klauwen-spanje-zet-leger-in-gevoelstemperatuur-naar-10/

Mike
 
Ik zie nu waar je jouw positie vandaan hebt, Gerard. Ik heb geprobeerd wat te vinden over de beheerder van Klimaatgek, Rob de Vos, maar kan niet snel iets vinden wat wijst op belangenverstrengeling met deze of gene groep of organisatie. Ik vind zijn site vlees noch vis en kan er niets mee. Ik ben van mening dat stellingname zeer belangrijk is, aangezien we te maken hebben met een 'progressieve' doodscultus, dezelfde die ons behalve 'klimaatverandering' ook feminisme, LGBT-waanzin en islamknuffelarij heeft gebracht. Weg met die flauwekul!

Mike
 
Klimaatskepticus John Coleman maakt gehakt van Brian Stelter (CNN):



Plus nog enkele andere skeptici, maar Coleman wint!

Mike
 
Nou nee Mike, "mijn positie" heb ik niet van de klimaatgek. Ik lees wel veel over de klimaatgekte op climategate. Ik vind van Rob de Vos dat hij laat zien dat de feiten andere dingen laten zien dan dat b.v. het KNMI ons wil laten geloven.
Stellingname op basis van onvolledige wetenschap is een gevaarlijke zaak, het komt mij te dicht in de buurt van aannames, die zijn vaak de oorzaak van grote ongelukken.
Je hebt vast wel gemerkt dat er in tussen een aardige tegenbeweging in de klimaatgekte aan het ontstaan is. Ik wed dat de overtuigingen de komende decennia om zullen slaan in het tegendeel en tegen die tijd is men allang vergeten wat men vandaag de dag voor waar aannam. Hoe ik dat weet? Ik weet dat niet, maar je ziet die steeds op velerlei vlakken opnieuw gebeuren. De wereld, zowel als de denkbeeldige wereld veranderen steeds sneller.
Mijn visie op dit moment is dat we lelijk bij de neus genomen worden door de klimaatgekte en dat diezelfde gekte ons grote economische schade toebrengt, waardoor zinnige technische ontwikkelingen op het gebied van energieopwekking en besparing onvoldoende kans krijgen.
 
Met die laatste zin ben ik het volledig eens. Het was me echter opgevallen dat je ook zo'n 'vlees noch vis'-houding hebt, zo van: aan beide kanten zijn ze dogmatisch.

Nee, uitsluitend aan de LINKERKANT zijn ze dogmatisch, omdat ze daar blindelings geloven in het klimaatsprookje, net zo goed als ze de andere kant op kijken als hun utopische multikul-samenleving niet blijkt te werken, om maar te zwijgen over een fictief 'patriarchaat' van 'boze witte mannen' en de tientallen, honderden en misschien wel duizenden 'genders' die er schijnen te bestaan.

Aan de rechterkant kijkt men naar de feiten, bekijk die filmpjes van Adapt 2030 maar eens die ik hier recentelijk heb gepost. Het gaat om 'grand solar minimum' en 'cosmic rays'. Het gevolg is afkoeling en veel regenval en overstromingen, door de ZON. Goh, wie had er nu kunnen bedenken dat het de zon is die verantwoordelijk zou zijn voor wereldwijde temperaturen en andere weersverschijnselen? :roll:

Mike
 
Ik heb hier, op deze website, wellicht niet zo nadrukkelijk een standpunt ingenomen. Ik zie de dwaasheid van wat jij de linkerkant noemt echter heel duidelijk. Ik heb ook een heel aardige buurvrouw die, toen ik met mijn landrover van vakantie terugkwam, vertelde dat ze net terug was van de klimaatconferentie in Parijs en dat ze daar ook voor mij heen was gegaan. Toen werd ik wel een beetje boos, daar wordt je toch zo maar iets door je strot gedrukt. O, ja, ze geeft zich uit voor psycholoog. Weet je Mike, we hebben met de klimaatgekte met een nieuwe religie te maken, met alle perverse kenmerken daarvan.
Dat neemt allemaal niet weg dat ik zelf geen wetenschappelijk onderzoek heb verricht en mij slechts kan oriënteren aan de hand van wat er aan berichtgeving te vinden is. Daarbij vind ik dat zaken als het klimaat wetenschappelijk benaderd dienen te worden en dus hecht ik geen waarde aan modeverschijnselen, groepsgedrag, enz. We houden het nuchter en daar drinken we op, proost ;-)
 
En dat in de Volkskrant, hoewel ik denk dat Thierry niet blij is met de vergelijking met Gore Al aan het eind.

Opinie: Baudets klimaattweet is grotendeels waar
CO2 heeft daadwerkelijk een positief effect op plantengroei en het valt wel mee met die extreme weersomstandigheden
OPINIEDe vier klimaat-statements in de tweet van Thierry Baudet zijn provocerend, maar grotendeels waar, betoogt Simon Rozendaal.



https://www.volkskrant.nl/opinie/ba...s-waar~a4556229/amp?__twitter_impression=true
 
Winter Weather Climate Spin Contradicts Science


https://amgreatness.com/2018/01/09/winter-weather-climate-spin-contradicts-science/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan