Hoe slecht is WIFI?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Kan men dat uitschakelen en de apparaten toch gewoon gebruiken?

Geen idee of dat enige zin heeft. Ik heb begrepen dat de straling tot drie huizen verderop reikt en op open terrein is het bereik van Wifi soms wel 100 meter.

Dus je krijgt het dan gewoon van al je buren, of je moet ergens gaan wonen waar niemand woont...

Wat erg...allemaal omdat de mensheid de nieuwste ontwikkelingen wil. Waarom kan iets niet gewoon blijven zoals het was?

De kracht van de straling neemt natuurlijk wel af naarmate je verder weg van de bron zit, dus het heeft wel zin om je eigen wifi in je router uit te zetten. Ik zet 's nachts bijvoorbeeld m'n router uit. Het heeft ook zin om de wifi van computer of smartphone/tablet uit te zetten als je dat niet gebruikt.

Ik heb 's nachts alleen mijn vaste telefoon nog aan (ja je moet bereikbaar blijven)en de rest wordt met zo'n knop allemaal tegelijk uitgezet. Is dit dan genoeg?

Als dit niet genoeg is, hoe zet ik dat dan uit????

Maar je router staat dan 's nachts nog aan voor die telefoon?

Je zou iemand even in je router (via je computer) kunnen laten kijken of de wifi apart aan- en uit te zetten is.

Ik had ooit een router met een ingebouwde tijdschakelaar voor de wifi. Dan kon je instellen dat alleen de wifi 's nachts uitging. Nu heb ik zelf een tijdschakelaar (je weet wel, van de bouwmarkt) er tussen gezet zodat m'n hele router uitgaat 's nachts. Ik heb er geen telefoon aan hangen namelijk.

Maar het hangt dus van de router af wat de mogelijkheden zijn.

Quote:
Straks is er geen plekje op Aarde meer waar geen Wi-Fi is. Volgens Dr. Magda Havas behoort Wi-Fi tot de 4 meest dodelijke vormen van straling. Dit komt bovenop de wolk van zendmaststraling, laagfrequente velden van apparaten en de hotspotoceaan. Daaroverhee Fukushima die nu al meer dan 100 keer de hoeveelheid straling uitstootte van Chernobil en dagelijks nog tonnen zwaar radioactief water in de oceaan loost. Het ergste vindt ik dat nu zelfs de laatste natuur ophoudt te bestaan. Wi-Fi maakt net als UMTS allerlei schadelijke bacterien en parasiten biologisch actief, de stralingzee haalt bijna alle negatieve ionen uit de lucht waardoor ziektes en stof zich in de lucht ophopen. Planten reageren slecht op Wi-Fi net als al het leven. We hebben een gigawonder nodig vrees ik ern komt dat er niet dan hoop ik dat Moeder arde via die vulkaan in Yellowstone haar werk doet en de VS compleet vernietigd. Dit stinkland moet van de Aardbol geschrapt worden of alles sterft uit en af. .....http://www.hangthebankers.com/google-to-wi-fi-entire-planet-with-180-satellites/

Een duivenmelker die ik ken zei me dit: vroeger kreeg hij van zijn duiven (stel dat het er 20 waren) er altijd eentje ongeveer niet terug na een lange reis. Nu komt de helft niet meer terug. En het is duidelijk vanwege de straling.

Quote:
Door de druk van politiek, energiebedrijven en milieuorganisaties, lijkt het of je niet kan ontkomen aan de slimme meter. Maar installatie is geheel vrijwillig. Met dank aan de Eerste Kamer.

"Maar uw huidige meter moet toch echt vervangen worden. Uw meter is onlangs afgekeurd."

"O ja? Die meter hangt er al sinds 1977 en nu is ie ineens niet goed meer?"

"Ja, kijk maar. Het staat hier op mijn tablet."

"Wat gek. Want mijn energiemeter staat niet op de lijst met afgekeurde meters bij Verispect".

Energiemeters worden steeksproefsgewijs door Verispect in opdracht van de overheid gecontroleerd. Als er in de steekproef afwijkingen worden gevonden, kan de hele groep worden afgekeurd omdat de meters dan mogelijk niet meer betrouwbaar zijn. Verispect publiceert een lijst met afgekeurde meters.

"Als u geen slimme meter wilt, heb ik ook een gewone digitale meter."

"O? Daar staat niets over in de brief en folder die u mij stuurde. Wat is het verschil met een slimme meter?"

"Er zit geen modem in, dus hij kan geen verbinding maken met het energiebedrijf."

"Maar hij registreert wel hetzelfde? "

"Dat wel ja."

"Hoe kan ik zien dat er geen modem inzit?"

"Dat kan u niet zien, maar dat vertel ik u nu."

"Niets persoonlijks, maar dan weiger ik die ook."

"Oh… nou… eh…. Goedemorgen dan maar."

"Goedemorgen."

http://www.privacybarometer.nl/nieuws/3854/Slimme_meter_weigeren

Bedankt voor de info, ik zie ook dat wanneer je een slimme meter weigert je dan altijd in het piektarief blijft dus dat is ook alweer slim geregeld door de energie bedrijven, neemt niet weg dat die er bij mij niet komt.

Wat betreft WIFI heb ik maar besloten dat ik daar niks aan kan veranderen. Sommige dingen moet je accepteren. Voor mij is dat WIFI.

@Remco: Ik vrees dat je geen keuze hebt. (in de toekomst)

Nu is het nog vrijwillg, straks komt er vast een wet o.i.d. (als de 1e kamer een keer niet op zit te letten)

Hoewel afsluiting een optie blijft.

Wat straling betreft is een slimme meter eenvoudig af te schermen.

Redelijk nutteloos als je een mobiele telefoon hebt, want die straling is vele malen schadelijker omdat je het op je lichaam en tijdens het bellen naast je hersenen houdt.

@Meuzik

Waarom iets recepteren waar je eenvoudig wat aan kan doen.

De totale WIFI straling is eenvoudig flinkt terug te brengen.

o.a. door 's nachts je zender(s) uit te zetten en door hem altijd op 50% te zetten.

En als het even kan je buren bewust maken.

Sommige zijn in te stellen,

Bij onze Netgear N600 staat bij Geavanceerde draadloze instellingen:

Zendvermogen beheren: 100% 75% 50% of 25%.

En zet de 5GHz maar helemaal uit.

Kijk dus of dat kan of koop een andere.

Als je vlakbij je zender zit kan je ook simpelweg de antennes eraf halen, maar dan blijft er waarschijnlijk te weinig signaal over.

Dank je wel Jp, ik heb er al naar gekeken maar ik kan het nog niet vinden. Ik heb juist die van telfort genomen omdat je daar de wifi op de modem zelf uit kan zetten, maar bedraad internet doet het nog niet goed. Ik zal nog een keer verder zoeken.

Misschien is het al een keertje vermeld, maar je kan het internet-bereik ook vergroten via stopcontacten, in plaats van met wifi.

Zoiets bijvoorbeeld.

Wil ik uiteindelijk ook nog eens doen. Voor nu heb ik wifi hotspots uitgezet op m'n modem, draadloos muziek streamen heb ik vervangen door een bedraad systeem en wifi op m'n telefoon, iPad, en laptop zet ik zoveel mogelijk alleen aan als ik echt wifi nodig heb.

En een schakelklok op de modem, zodat er van mijn modem tenminste geen wifi signaal komt 's nachts.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan