Hoe slecht is WIFI?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Bij dat systeem via stopcontacten loop het internet signaal door alle elektriciteitsleidingen in huis, hetzelfde effect of nog erger volgens mij als gewoon wifi.

Mijn modem heeft een aan- en uitknop en 's nachts en als ik er aan denk ook over dag als ik internet niet gebruik zet ik het uit. Maar een tijdschakelaar kan natuurlijk ook, al gaat hij dus bij mij pas aan als ik de computer aan zet en dat is op de ene dag later dan de andere. Een ipad, laptop en telefoon met internet optie heb ik niet.

Wat ik trouwens wel het toppunt vind van dingen die nu elektronisch en draadloos moeten is een kaarsje met een afstandsbediening. En als je dat ding toch ouderwets uit wil blazen dan kan je dat doen door een klein gaatje. Terwijl het een lampjes op gewone batterijen is.

Ik heb alleen bedrade internetverbinding in huis, geen WIFI dus.

met dit soort straling is het zo dat zwakker niet meteen betekent dat het minder schadelijk is, het kan ook andersom zijn: voor sterke signalen kunnen cellen zich afschermen doordat het opgemerkt wordt, zwakke signalen kunnen niet altijd opgemerkt worden en beschadigen wel het DNA.

het beste is gewoon slimme meter weigeren.

niet alleen vanwege de straling ook kan hij gehackt worden en kunnen ze bij onenigheid je makkelijk van stroom afsluiten dat is ook bij mensen gebeurd terwijl de fout lag bij het energiebedrijf. nee voor mij geen slimme meter, je mag hem namelijk ook weigeren.ik houd lekker mijn domme meter :D

@Kaaskanlekkerzijn

Quote:
Bij dat systeem via stopcontacten loop het internet signaal door alle elektriciteitsleidingen in huis, hetzelfde effect of nog erger volgens mij als gewoon wifi.

Waarom denk je dat? Bij bedrade internetverbindingen heb je geen last van straling zoals bij wifi. Door stopcontacten loopt sowieso al continu stroom, dus ik zie niet waarom internet over stopcontacten dan slecht zou zijn. Maar als jij, of iemand anders, daar een andere onderbouwde mening over heeft, lees ik het graag.

Quote:
Waarom denk je dat? Bij bedrade internetverbindingen heb je geen last van straling zoals bij wifi. Door stopcontacten loopt sowieso al continu stroom, dus ik zie niet waarom internet over stopcontacten dan slecht zou zijn. Maar als jij, of iemand anders, daar een andere onderbouwde mening over heeft, lees ik het graag.

Ik heb thuis geen wifi omdat ik daar echt niet tegen kan. Daarom alles via een draadje tot ongenoegen van mijn kinderen. Uiteindelijk dachten we dat dit de oplossing zou zijn. We hebben het een week geprobeerd maar ik kreeg na een dag dezelfde klachten als met gewoon wifi. Hoe dat komt kan ik niet verklaren. Dus ongemerkt zal het wel wat doen.

@watisgezond

Bij het stopcontact-systeem krijg ik dezelfde klachten als bij wifi.

Staat wifi uit en gebruik ik gewoon een ethernet kabel van de modem naar de computer dan ervaar ik geen klachten.

Bedraad kan met een UTP kabel, dat is unshielded twisted pair, wat inhoudt dat de kabel niet is afgeschermd, maar dat de aderparen wel zijn getwist, waardoor de gevoeligheid voor stoorinvloeden minimaal is, het zijn als het ware in elkaar gedraaide spoelen. Dit brengt met zich mee dat een UTP kabel ook vrijwel geen afstraling heeft. Kabeld van het lichtnet zijn niet in elkaar gedraaid, die liggen gewoon min of meer parallel in buizen. Daar komt nog bij dat het signaal gemoduleerd wordt, net als bij zenders:
Quote:
Hoe werkt het nu precies? De basiswerking is eigenlijk vrij simpel. Op het stroomnet staat in feite slechts één ‘signaal': de stroomtoevoer met een frequentie van 50 Hz. De Homeplug apparaatjes moduleren datasignalen naar een veel hogere frequentie en voegen die toe aan het stroomnet. De frequenties waarvan gebruik wordt gemaakt vallen binnen een band van 2 tot 28 Megahertz, en zijn dus op z'n minst 40.000x hoger dan de standaardfrequentie van de stroomtoevoer.

Bedraad met UTP is de keus.

Bedankt voor de info Gerard!

Dan valt het lichtnet systeem af.

Volgens mij heb ik hier een UTP kabel liggen naar m'n muzieksysteem, zal het zo eens checken.

FTP is toch beter (Foiled) waarbij de folie geaard is wanneer de computer of modem is geaard. Een modem is vaak ongeaard, dus computer moet geaard zijn. De folie vangt dan de elektrische velden af. De twisting is vlgs mij voornamelijk voor reductie van magnetische component.

De DLAN (internet via dongels en stopcontacten) zijn niet beter dan wifi is in de praktijk gebleken. Deze velden stralen ook af van de stroomkabels en hebben ook werking op het biologisch systeem. Dat dus ook in je hele huis. Omdat het een lange golf is kan het ook aankoppelen op andere woningen in de omgeving. Deze frequenties zijn niet makkelijk meetbaar met gangbare meetapparaten en dus wordt de relatie met evt. gezondheidsklachten nog vaak niet gelegd.

Internet aan een draad blijft het beste (en het snelst).

Wim

Wim, ik wou net een post plaatsen hierover.

1 van m'n ethernetkabels is namelijk FTP en 1 heeft geen label, dus zal wel UTP (want goedkoopst) zijn.

Hier vond ik info over de verschillende kabel-types:

Quote:
UTP

UTP staat voor Unshielded Twisted Pair. Vertaald staat dit voor Niet-afgeschermde gedraaide paren. Niet afgeschermd slaat op het feit dat deze kabel geen elektromagnetische afscherming heeft. De kabel heeft 4 paar aderen, elk paar zit om elkaar heen gewikkeld (Twisted pair). Indien een kabel los ligt kan men voor een UTP kabel gaan. Als de kabel in een kabelgoot ligt of dichtbij andere kabels is eht raadzaam te kiezen voor een andere afscherming (FTP of SFTP)

FTP

FTP staat voor Foiled Twisted Pair. FTP kabels zijn hetzelfde opgebouwd als een UTP kabel, deze hebben echter wèl een elektromagnetische afscherming. Deze zit aan de binnenkant van de huls waardoor alleen storingen van buitenaf worden afgeschermd. Dit type kabel is raadzaam als meerdere kabels langs elkaar lopen (bijv. in een kabelgoot).

SFTP

SFTP staat voor Shielded and Foiled Twisted Pair. Deze kabels bieden de beste bescherming tegen interferentie en straling van buitenaf. Bij de SFTP kabel is de gehele kabel afgeschermd en zijn de aderen apart ook nog een afgeschermd zodat ze elkaar niet kunnen storen.

PiMF

PiMF staat voor Pair in Metal Foil. Hierbij wordt elk paar in een metalen omhulsel verpakt. Hierdoor zullen de paren elkaar niet storen, daarnaast zijn de aderen ook voldoende afgeschermd voor elektromagnetische straling van buitenaf

SFTP blijkt dus het allerbeste te zijn.

tja wie zal het zeggen?
Ik geloof er op het eerste gezicht geen moer van maar wie ben ik.
Als je het echt wil weten koop je zo'n ding en duw je hem ergens in de muur bij iemand die van niets weet en die je ook niets verteld of, nog beter, niet weet dat dat ding in zijn of haarwoning aanwezig is.
Als deze persoon dan uit eigen beweging na verloop van tijd melding maakt van een bepaalde positieve invloed, waar geen andere verklaring voor is dan zou ik zeggen dat er misschien wat in zit.

Pike,

Ik had zo ook mijn gedachten over vitaal water en dat blijkt toch ook te kloppen dus tja mogelijk moeten we gewoon accepteren dat er dingen zijn die wel degelijk wat simpel is of anders gezegd dat de natuur oplossingen toch veel krachtiger is dan we denken

Ik kan ook eea natuurlijk een poosje huren en dan kijken wat er gebeurt.

Het stralings probleem is heel erg beangstigend

Maar waarom moet dat zo duur zijn? En vitaal water? Zou kunnen dat daar wat in zit maar er zijn denk ik ook heel veel apparaten in omloop die echt niets doen.

Heb jij last van straling op dit moment?
Wim hier op het forum is daar expert in misschien kan je hem om advies vragen.

Tja die prijs dat weet ik ook niet maar gezondheid is onbetaalbaar m.i. dus die prijs zie ik maar als een investering als ik er maar van overtuigd ben dat het werkt.

Ik hou eea hier in de gaten en hoop dat er nog wat meer info komt over betreffend product zoals eerder gegeven en/of tips hoe de straling te verminderen/minimaliseren.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan