Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

de donkerste geheimen van de voedingsindustrie, onderzoeksjournaliste doet boekje open:
http://goedgezond.info/2015/03/de-donkerste-geheimen-van-de-voedingsindustrie-onderzoeksjournaliste-doet-boekje-open/

ik heb begrepen Mike, dat als we het bijenprobleem en het vogelprobleem, zoals in nl bv de ganzen, we ons moeten richten op de mobieltjes. Wie wil dat nou?!
Ik heb begrepen dat de problemen pas echt zijn begonnen toen alles 3G werd. Dat betekend dus dat we terugmoeten naar de 2G. (of een betere frequentie kiezen!)Dag internet op je mobiel, dag smartphones, dag apps, dag mobiel parkeren, dag 24 uur sociaal zijn. Dat kan natuurlijk niet waar zijn. Dus richten we ons o.a. op bestrijdingsmiddelen. Op zich goed natuurlijk, maar ja, het is niet het hoofdprobleem. Dus gaan we maar schadeclaimen ingewikkeld maken (minder dan 50% van de financiële schade wordt gemeld). Dus gaan we maar allerlei studiegroepen opzetten hoe we bv de mijt bij de bijen beter kunnen bestrijden.

hoi Naief, ja goed punt van dat van die mijten. Dat speelt al wel lang van voor die straling: die mijten in de bijenkasten, maar dat is eerder het gevolg dan een oorzaak van iets die varroamijten. Echt om gek van te worden dat mensen met oogkleppen zich daar op zitten stuk te bijten. Net als met groenteteelt: met pesticiden i.p.v. dat men zich afvraagt van wat nou een goede ondersteunende teelt is. En ook bij mensenziekten: gaat men eerder iets ¨bestrijden¨ dan ondersteunen. 1 grote oorlog tegen alles wat leeft op aarde.
Mobiele telefonie op basis van schadelijke straling is ook helemaal niet nodig. Jammer genoeg weet ik niet meer waar ik het las, maar er is ook kennis over technologie over mobiele telefonie op basis van onschadelijke straling: maar die is er natuurlijk nooit gekomen. Logisch want het huidige leven op aarde moet kapot.

Het is eerder andersom: het zijn Roundup en andere bestrijdingsmiddelen die de oorzaak zijn en straling wordt gehanteerd als afleiding. Bestrijdingsmiddelen tasten het zenuwstelsel aan van deze dieren, waardoor ze niet meer goed kunnen navigeren. Bestrijdingsmiddelen zijn ook de oorzaak van BSE.

Mike

@mike: ik zei het ook in een ander draadje maar wel positief in de media vond ik het programma pluijms eetbare wereld waarin Renée (vanaf minuut 7) vol lof praat over rauwe melk en rauwe kaas.

Om even aan te geven dat je ook van alternatieve nieuwssites als '9 for News' niet alles klakkeloos moet aannemen. Ik betrap die site er wel vaker op dat ze wel heel makkelijk artikelen plaatsen zonder een background check te doen.

Dit artikel werd vandaag geplaatst over Patrick Moore:
http://www.ninefornews.nl/mede-oprichter-greenpeace-global-warming-een-leugen/

Er wordt gesteld dat hij de mede-oprichter van Greenpeace is, omdat hij dat zelf vaak roept. Het klopt echter niet, zie hier.

Verder is hij een lobbyist voor de gen-tech en kernenergie industrie.

Zie hier wat voor een dwaas deze Patrick Moore is in een uitzending van Zembla over de gen-tech lobby (vanaf minuut 25):
http://www.npo.nl/zembla/25-02-2015/VARA_101372908

Als je dit gezien hebt, dan neem je de inhoud van dat geplaatste artikel toch niet meer serieus? Ongeacht of wat hij daar zegt waar is of niet.

Mark

Waarom je nooit hallelujah-berichten over een nieuwe 'veelbelovende' medische studie moet geloven:

http://mytechnologyworld9.blogspot.in/2015/03/this-is-why-you-shouldnt-believe-that.html

Mike

Wat een reacties op dat nu.nl bericht.

Mensen van natuurvolkeren eten gezonder, krijgen voldoende lichaamsbeweging en firsse lucht, geen luchtvervuiling en toch worden ze maar 30 tot 40 jaar oud. Lang niet oud genoeg om kanker te krijgen.
Heel leuk allemaal, die natuurvolkeren, maar het overtuigt mij helemaal niet.
Volgens mij is het een stuk wijzer voedsel te eten dat behandeld is tegen schimmels, dat verantwoord bewaard is, en als het koud is, je te kleden.

Allereerst, wat goed dat zo'm bericht de media haalt. Het commentaar dat edwin echter citeert laat maar weer eens perfect zien wat er mis is met de Nederlandse mentaliteit. Zo lang we voorgekauwde informatie voor zoete koek blijven slikken en eindeloos herkauwen zijn we niet te redden.

Mike

De Nederlandse mentaliteit. Ik ben ziek ja het weer tjonge jonge je kunt er niet van op aan.
De Nederlandse mentaliteit. Dan kan ik helemaal niets meer eten.
De Nederlandse mentaliteit. Volslagen de weg kwijt raken als je maar 1 ding over voeding zegt.
De Nederlandse mentaliteit. De hele band volladen met frisdrank bij de jumbo.
De Nederlandse mentaliteit. Koolhydraten zijn essentieel. Je gaat dood als je geen brood eet. Suiker is goed voor je.
De Nederlandse mentaliteit. De dokter moet het oplossen en als ik geen medicijn krijg dan sta ik niet voor mezelf in.
De Nederlandse mentaliteit. Kinderen die bijna doorzichtig zijn.
Bijna lachwekkend. Haha

De Nederlandse mentaliteit: denk je nu werkelijk dat ik jou meer geloof dan mijn dokter, die zal het toch wel weten want die heeft er voor gestudeerd.
De Nederlandse mentaliteit: dat kan nooit goed zijn zoveel eieren eten, cholesterol is slecht.
De Nederlandse mentaliteit: Van vet word je vet. Neem dus geen vet of light of margarine.
De Nederlandse mentaliteit: rauwe melk, dat zit vol met ziekmakende bacteriën, pas maar op, want vroeger werd de melk ook al gekookt.
De Nederlandse mentaliteit: Denk je nu werkelijk dat je met voeding gezond kunt blijven of genezen? Een pilletje en het probleem is weg, dat is veel beter dan het probleem moeten uit houden, daar krijg je stress van en is niet goed voor de gezondheid
De Nederlandse mentaliteit: Het is allemaal overdreven die informatie over gezondheid en gifstoffen etc.. Daar kun je geen rekening mee gaan houden, je kunt niet alles in het leven gaan veranderen. We willen gewoon leven hoor.

Deze Nederlandse mentaliteit kom ik in mijn familie tegen en bij collega's en vrienden......

Het lijkt in mijn omgeving steeds erger te worden. Of het is er altijd geweest en ik ben meer gaan opletten.

Nog eentje dan of twee of drie.

De Nederlandse mentaliteit. Stijf slikken in de medicijnen en dan boos zijn op de dokter als ze te medicijnen afnemen.
De Nederlandse mentaliteit. Je moet blij zijn dat de medische wereld er is ik slik al tijden cholesterol medicijnen en er is niks aan de hand. Vervolgens een hartaanval en 6 en halve omleiding. En dan nog de mening volhouden je moet er blij mee zijn.
De Nederlandse mentaliteit. Arme kinderen ze krijgen geen snoep. Arme kinderen krijgen ze dat niet. Geef dat kind toch een ijsje. Een kind moet kind zijn en snoep hoort er nou eenmaal bij.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan