Ik ben me net aan het afvragen welke leeftijdsgroepen het meest ontvankelijk zijn voor peergroepsgedrag. Is er een bepaalde leeftijd waar mensen zich niet meer zo bezig houden met uiterlijkheden, het erbij willen(lees moeten) horen, de media-invloed met al zijn factoren van nieuws, tot aanbiedingen tot soaps, het zich willen prefereren en zich steeds in de kijker zetten door Facebook en aanverwante media?
Zo lees ik net, terwijl ik mijn presentatie over Nespresso voor het werk in elkaar zit te zetten, dat de echte Nespresso gebruikers tussen 35 - 49 jaar zitten. Dat heef mij aan het denken gezet. Ik ben dit merk nu aan het uitspitten, en mij valt op dat het waarschijnlijk de mensen zijn die zich identificeren met een speciale koffie die heel edel naar voren komt (door de reclame - George Clooney, woorden als boutique, capsules, grand crus, alleen in de bijenkorf etc).
Dus, is er een algemeen antwoord wanneer mensen meer naar binnen groeien dan naar buiten (afhankelijk van uiterlijkheden)?