Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Ik weet niet of het domheid is. Het lijkt meer op verslavingsgedrag. Dit merk je aan de reacties wat je krijgt. Het blijven goed praten van of het compleet genegeerd worden.

Nou ben ik ook "verslaafd"aan grasgevoerd biefstuk.... Misschien heb ik die gedrag ook

Ik ben me net aan het afvragen welke leeftijdsgroepen het meest ontvankelijk zijn voor peergroepsgedrag. Is er een bepaalde leeftijd waar mensen zich niet meer zo bezig houden met uiterlijkheden, het erbij willen(lees moeten) horen, de media-invloed met al zijn factoren van nieuws, tot aanbiedingen tot soaps, het zich willen prefereren en zich steeds in de kijker zetten door Facebook en aanverwante media?
Zo lees ik net, terwijl ik mijn presentatie over Nespresso voor het werk in elkaar zit te zetten, dat de echte Nespresso gebruikers tussen 35 - 49 jaar zitten. Dat heef mij aan het denken gezet. Ik ben dit merk nu aan het uitspitten, en mij valt op dat het waarschijnlijk de mensen zijn die zich identificeren met een speciale koffie die heel edel naar voren komt (door de reclame - George Clooney, woorden als boutique, capsules, grand crus, alleen in de bijenkorf etc).
Dus, is er een algemeen antwoord wanneer mensen meer naar binnen groeien dan naar buiten (afhankelijk van uiterlijkheden)?

is er een algemeen antwoord wanneer mensen meer naar binnen groeien dan naar buiten

Hoi Dorothe, in antwoord op je vraag: Ik denk ongeveer vanaf 35 jaar, maar misschien is het niet aan leeftijd gebonden: maar meer aan levensfasen? (bijv. als gemiddeld de zorg voor kinderen niet meer zo aan de orde is)
Maar aan de andere kant is het ook weer: zo binnen zo buiten: mensen krijgen op een gegeven moment ook door dat wat echt goed voor henzelf is, dat dat meestal ook goed voor de gemeenschap is.

Ik denk dat de leeftijdscategorie waar je het over hebt, ook nog wel veel stress te verduren heeft, terwijl de conditie misschien wel al wat afneemt en die categorie grijpt misschien ook sneller dan andere leeftijdscategorieen naar koffie in het algemeen?

Zondagavond 29 maart wordt er op Belgie 2 om 19.05 een reportage uitgezonden over Chronische Lyme.
Panorama.

Ben in principe al 'blij' dat er ook naar grasgevoerd gekeken wordt. Ik denk dat de energetische waarde van vlees ook heel belangrijk is. Er wordt in twijfel getrokken of grasgevoerd ook wel echt grasgevoerd is. Dat is dus ook aan jezelf om goed uit te zoeken waar je vlees vandaan komt (boer). Aan het eind staat ook dat er niet genoeg data is om te bewijzen dat grasgevoerd ook een verhoogde kans op kanker etc. Geeft.

60 euri voor een stukje lever??kasjing!! Nou ik slik wel een stukje lever van 2,6 gram per dag kost 9 euro de kilo, reken uit je winst, het moet niet gekker worden.

Mooi toch Tanja, om te zien hoe de commercie op alles inspringt. Zo is er ook geelwortel in een capsule. Moet je eens zien wat je dan per kilo betaalt in plaats van als los kruid wat je simpelweg meekookt.
Mensen worden steeds meer van hun gemak gediend en er zijn veel bedrijven zo slim om daaraan te verdienen.
Ik vind lever niet lekker, maar ik ga dus niet zoveel geld voor een zakje capsules betalen. Dat motiveert me dan weer om gewoon lever te eten ;)

Daarom zet ik hier gewoon nog een keer de link naar mijn site voor een heerlijke homemade paté: http://gezondgestel.nl/zelf-maken/

Campina ziet nieuwe markt namelijk zuivel voor senioren: http://fd.nl/ondernemen/1098978/frieslandcampina-lanceert-ouderenzuivel

Er zijn al van die flesjes vloeibare "voeding" op basis van zuivel voor mensen die wegens medische redenen geen of weinig vast voedsel kunnen eten. Deze flesjes worden door een diëtist verstrekt (wat het geen procent minder ongezond maakt) en is dit nu een weg om zoiets op de commerciële markt te lanceren?
Straks alleen nog maar even een flesje nemen en je bent weer goed gevoed voor de dag?

Legale medicijnen doden meer tieners dan illegale drugs:

http://reset.me/study/study-pharmaceuticals-kill-more-teens-than-illegal-substances-in-the-us/

Mike

http://www.npo.nl/artikelen/keuringsdienst-van-waarde-over-gluten
Gluten

Gluten. Het zit vaak in ons eten maar niemand weet wat het is. Behalve dat het de gezondheid kan schaden. Daarom heb je tegenwoordig glutenvrij, steeds meer en lekker duur. De KVW op zoek naar het onzichtbare gevaar.

Vorige uitzending van keuringsdienst van waarde ging over spelt.
Dat had ongeveer dezelfde insteek: spelt is niet gezond, maar wel een modegril.
Die boodschap vind ik wel schrijnender nu die over gluten gaat.
De consument die massaal begint door te krijgen dat gluten schadelijk zijn (in de VS zou de helft van de mensen bewust glutenvrij eten!), wordt afgeschilderd als onderhevig zijn aan de laatste mode.
Gelukkig werd wel auteur Perlemutter aan het woord gelaten over allerlei ontstekingsziekten als gevolg van het eten van gluten.
Echter wel werd de volstrekt niet houdbare uitlating zo maar weer even in de ether gegooid door niemand minder dan de voedingswetenschapper Brouns die zei dat het niet wetenschappelijk aangetoond was dat gluten kwaad kunnen.
Als iets niet waar is, dan is het dat wel.
Waar is de onderzoeksdrang van de redactie van dit programma gebleven?
Is dit een geldkwestie of iets anders?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan