Gisteren op tv
"Wetenschap om op te vreten"
Afl 1: Je bent om op te vreten
Leuke uitzending over voeding waarin natuurlijk de misverstanden zoals over soja, bonen en koolhydraten uit rijst te zien zijn maar wat ik geweldig vond is de Schotse Hooglanders (in Mull Schotland), waarom deze goed zijn om te eten, Yoghurt uit Bulgarije en de bewoners die oud worden..jammer genoeg maakte ze de Yoghurt niet rauwmelks. Deze mensen werden oud en ik denk dat het naast de goede zuivel ook aan WAPF`s principe 1 ligt.
Ook te zien en heel mooi weergegeven uniek Desembrood uit San Fransisco.
Ik wist trouwens niet dat proteïnen van een eiwit eenmaal gebakken makkelijker op te nemen zijn doordat ze uit elkaar vallen.
En wat denk je van met builenbrand (eetbare) verschimmelde mais wat je combineert met gezonde mais levert alle aminozuren die je nodig hebt. Mexicaanse traditie.
Leuke uitzending met sappige beelden van vet vlees en schitterende natuurshots. (zonder dat je je al teveel ergert aan de misleiding.)
Vanavond om 17.30 aflevering 2 (met het lekkerste Franse zeezout) en morgen aflevering 3, hopelijk zijn deze net zo vermakelijk als ik aflevering 1 vond.