Het is maar net hoe je het leest en vanuit welk standpunt je het bekijkt. Ik was gisteren ook een beetje in een 'warrior' stemming. Ook ligt dit onderwerp mij aan het hart. Op zich is het een vrij sterk (jammer genoeg) realistisch geschreven artikel, maar dat maak het voor mij juist ook weer zo heel triest. Het merendeel van de mensen hebben dit ook zelf laten gebeuren en geven ook aan de hedendaagse autoriteiten nog steeds deze macht. Het is toch diep triest dat als een overheid vind dat er bv een 5G netwerk moet komen, ze dit dan ook zomaar gewoon door onze strot kunnen duwen. En dit ook van hun kant zonder solide onderzoeksresultaten dat het o.a. veilig zou zijn. Zonder een bindend referendum zou zoiets niet mogelijk moeten zijn. Er wordt natuurlijk heel leuk beschreven van ''Wat kun je doen?'' maar de suggesties die worden geopperd hebben alleen zin als dit massaal zou gebeuren en zoals ik het nu zie zal dit zeker niet het geval zijn. Ook zou je dan volgens de auteur het gesprek moeten aangaan zonder ze daarbij een onderdeel van je zorgen te laten worden. Leuk gezegd allemaal, maar persoonlijk denk ik niet dat dit uiteindelijk de juiste zoden aan de dijk zal gaan zetten. En daar zou ik dus graag met deze auteur wel een uurtje over willen discussieren. De opmerking prullenbak artikel doet dus geen recht aan het geschreven artikel zelf, maar meer aan mijn eigen opvattingen hierover.