Huisdieren en voeding?

Quote:
Kan je bij een pup ook H2O2 in het drinkwater doen?

Kan iemand hier nog antwoord op geven?

Ik geef mijn hond Carnibest rauw vlees uit de diepvries. Verder krijgt hij gedroogde hart en lever van rund als snack. Het gekke is dat hij dol is op droog oud brood dat buiten in het plantsoen ligt voor de eendjes.... ik laat het hem wel eens eten, maar dan raken zijn darmen toch van slag.

Vroeger ging ik dan met een spuit aan de slag om hem een papje van groene klei in zijn bek te spuiten, helpt fantastisch tegen alles wat hem dwars zit. Als ik hem echter ook maar iets door zijn eten doe, dan heeft hij dat meteen in de gaten en eet het niet meer op. Nu heb ik echter ook de Kefir ontdekt. Happy is er gek op en wat ik er ook door doe, hij slobbert het zo weg. Ideaal.

Nu lees ik hierover sole en H2O2 in het drinkwater voor de hond. Wat ik me afvraag is of de Sole niet een te grote belasting is voor de nieren van een hond. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat honden absoluut geen zout moeten eten. Weet iemand hier meer van?

Trouwens, door het rauwe vlees drinkt de hond bijna geen water en plast toch goed. Zou dat niet betekenen dat hij voldoende mineralen via zijn voer binnenkrijgt?

Die van mij krijgt alleen maar rauw vlees nu , maar hij blijft stinken .

Hij laat vreselijke scheten waar je de kamer van uitloopt .

@mijnlijf

Ik heb enorm goede ervaring met groene klei poeder bij de hond.

Hier vind je uitgebreide informatie: Werking en gebruik groene klei

Soms combineer ik met een shot minerale vitamine C poeder van zo'n 1000 mg.

Daarmee krijgt hij de stinkende gas veroorzakende problemen uit maag/darmkanaal vast wel weg.

Indigo,

Ik kan me voorstellen dat het gewone zout inderdaad nierproblemen op kan leveren, net als bij de mens.

Maar als je sole van ongeraffineerd keltisch zeezout geeft dan kan het je hond alleen maar goed doen.

Wij hebben vorige zomer aan een hond die op visite was een bak regenwater met sole en H2O2 voorgezet, hij dronk er zo 2 leeg.

Je kunt ook de proef op de som nemen en je hond twee waterbakken voorzetten, eentje met sole en eentje zonder, kijken welke hij kiest.

Lia

Lia, bedankt voor jouw ervaring. Dat klinkt goed!

Ik ben er echter niet zo gerust op dat mijn hond kiest voor het meest gezonde. Volgens mij zijn onze rashonden al zo gedegenereerd door de fokprogramma's. Als ik zie dat hij thuis een lekkere bak met vers vlees laat staan en liever kiest voor een stuk oud stokbrood in het plantsoen, dan weet ik het nog zo net niet.

Maar goed, misschien moet ik het ook anders zien. Kiest Happy voor dit brood omdat hij dit zelf kan "vangen" als zijn eigen prooi en trots van zijn trofee kan genieten, wat het ook is. Aan die bak vlees thuis valt natuurlijk geen eer te behalen :wink:

Misschien is het tijd om eens op echt BARF over te stappen...

Hoe dan ook, ik ga het proberen Poekie. Ik ga zo twee waterbakken neerzetten en observeren wat er gebeurd.

Hm die van mij heeft ook wel kuren hoor .

Als hij in de ochtend heel erge honger heeft (ja ja dat heeft die dikzak ) dan gaat zijn buik hevig tekeer .

Hij wil dan geen vlees maar gras .

Hij krijgt elke dag pens en dat was altijd laat in de middag en dan s`morgens vroeg vlees of hart of combi .

Nu geef ik hem s`morgens pens want dat lust hij ook als hij honger heeft .

Anders krijg ik hem echt niet aan het eten .

Maar goed omdat hij altijd honger heeft gaf ik hem om 22.00 uur nog een droge boterham (helemaal fout ) want dan had hij nog meer honger .

Nu krijgt hij om 22.00 nog wat Kefir maar soms laat hij dat gewoon staan omdat het te zuur is en dan doe ik er een beetje melk door . Pffft het is wat met zo`n verwent beest ! :D

Ik zeg, groene klei!

Als je hond 's ochtends gras wil eten dan voelt hij zich niet lekker. Gras is bedoeld als hulpmiddel om dat wat hem dwars zit uit te kunnen spugen. Dat lukt hem dus blijkbaar niet. Met groene klei worden alle bacterieën, virussen, en andere (zware) toxische belastingen etc. gebonden en via het darmkanaal afgevoerd.

Groene klei vult de maag, dus hij zal dan minder honger hebben, wat voor een "dikzak" :wink: misschien ook beter is om zijn spijsvertering tot rust te brengen.

leuk al die dierenverhalen, hier hebben we 2 VETTE cavia's die alleen op mijn stem reageren. Tja, ik voer ze meestal :wink:

Ze krijgen voer met graan en dat laten ze grotendeels liggen en verder veel witlof en andijvie.

Ik wil nu toch eens op zoek naar voer zonder graan.

Dieren eten niet alleen gras om te kunnen spugen. Gras is de meest mineraalrijke plantensoort op aarde, omdat gras letterlijk alle mineralen in de bodem opneemt, terwijl andere planten een keuze maken uit het mineraalaanbod. Door het eten van gras vullen diere hunn mineraalvoorraad aan. De reden hiervoor is dat, net als bij ons mensen, hun voer ontoereikend is.

Mike

Ik geef mijn kat steeds vaker vlees en een beetje lever. Hierdoor krijgt ie wel af en toe diarree, ontgifting?

Ik weet niet of het met katten hetzelfde werkt als met honden, maar voor honden is het zo dat je ze het beste of op vers vlees zet of op brokken. Door elkaar heen geeft problemen met de spijsvertering. Wisseling van voer kan ook tijdelijk wat problemen geven. Vers vlees is natuurlijk wel verreweg het beste.

Onze hond (labrador) heeft al jaren gigantische jeuk, met name in de zomer. We hebben allerlei allergietesten gedaan en men kon de oorzaak niet ontdekken. Uiteindelijk krijgt ze nu al een paar jaar prednison. Rommel natuurlijk, maar het helpt haar wel.

Nou zit ik te denken wat ik voor dit beestje nog kan doen. Is het mogelijk om haar Adrenal te geven in plaats van Prednison ?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan