Ik geef mijn hond Carnibest rauw vlees uit de diepvries. Verder krijgt hij gedroogde hart en lever van rund als snack. Het gekke is dat hij dol is op droog oud brood dat buiten in het plantsoen ligt voor de eendjes.... ik laat het hem wel eens eten, maar dan raken zijn darmen toch van slag.
Vroeger ging ik dan met een spuit aan de slag om hem een papje van groene klei in zijn bek te spuiten, helpt fantastisch tegen alles wat hem dwars zit. Als ik hem echter ook maar iets door zijn eten doe, dan heeft hij dat meteen in de gaten en eet het niet meer op. Nu heb ik echter ook de Kefir ontdekt. Happy is er gek op en wat ik er ook door doe, hij slobbert het zo weg. Ideaal.
Nu lees ik hierover sole en H2O2 in het drinkwater voor de hond. Wat ik me afvraag is of de Sole niet een te grote belasting is voor de nieren van een hond. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat honden absoluut geen zout moeten eten. Weet iemand hier meer van?
Trouwens, door het rauwe vlees drinkt de hond bijna geen water en plast toch goed. Zou dat niet betekenen dat hij voldoende mineralen via zijn voer binnenkrijgt?