Mijn 4 katten krijgen sinds 6 weken water met sole en H202 in de CatIt (een 2L waterpomp). Ze vinden het heerlijk! Nu ik dit draadje lees, lijkt me EM-buisjes in de watertonnen ook wel wat, kan Janse zijn 3 jaar ervaring hiermee misschien delen?
Twee vd katten beginnen heel zachte en glanzende vacht te krijgen, een ander heeft een andere soort vacht (engelse lijn, stugger/korter) maar dit wordt ook glanzender. De eeuwige verharing lijkt minder te worden, maar ik wacht de volgende natuurlijke ruiperiode(s) nog even af om hier een definitieve conclusie over te maken. De vierde was het slechtst in conditie, altijd in de zomer, maar ook kale plekjes bij oog/neus. Bij haar begint de vacht ook weer te glanzen en komt er weer een vollere ondervacht.
Het meest bijzondere: mijn katten zijn allemaal gecastreerd, dus alles eruit. Nu werdt een poes toch zeer regelmatig krols, de DA waarschuwde hier al voor toen ze het beestje gecastreerd had omdat ze een baarmoederonsteking had (deze zat vol met pus en het was kantje boord of het was geknapt-weg kat) en er ook een eileider ontstoken was. Volgens de DA zouden er dus wel wat van deze cellen in de buikholtes van de kat kunnen zitten die zo klein waren dat ze deze niet kon opsporen. Haar vermoeden werd waar: poes werd zeer vaak krols, en echt krols dat de katers vd buurt erop af kwamen, heel irritant. Dus aan de poezenpil, grrr.
Sinds haar dochter hier weer woont bij haar hetzelfde probleem (dus blijkbaar niet alleen een gevolg van de baarmoederonsteking?) en beide dames aan de poezenpil. Sinds de sole en H2O2 in het drinkwater wilde ik eens kijken of ze nou nog steeds zo 'krols' zouden worden. En... de dochter heeft nergens meer last van, de moeder is 2 weken terug nog beetje miauwend geweest, maar niet het echte werk zeg maar. Is dit dan puur een mineralen tekort geweest?