Hulp met babyvoeding

• Onderwerp starter Onderwerp starter NMB
  • Startdatum Startdatum
Ik ga er maar even van uit dat het klopt wat je zegt. Beste Rhoss, nu.nl citeren als waarheid zal je hier niet ver brengen. Hier zijn we van de Weston Price-lijn en dit is wat zij schrijven:

A study published in July, 2001, for example, found that breastfed children in Japan had more asthma than bottle-fed infants.1 A European study found that breastfeeding was not related to iron status in one-year-old children. Those with the best iron status were those who received iron-fortified formula.2 A Swedish study found that breast fed infants were just as likely to develop childhood cancer compared to formula-fed babies.3 In fact, babies breastfed for one month or more had a higher risk of non-Hodgkins’ lymphoma, although this finding was based on low numbers of cases. A study from Norway found that breastfeeding did not provide protection against frequent ear infections.4 A report in Pediatric Clinics of North America noted that many breastfed babies suffer from failure-to-thrive and dehydration.5 The author warned: “Those who enthusiastically promoted breastfeeding for its many health benefits must confront the reality of breastfeeding failure and implement necessary changes in medical education and support services to foster successful outcomes in breastfed infants.”

Only one study carried out during the past two years found a clear-cut benefit for breastfeeding. Researchers at the Harvard Medical School found that children who were breastfed we much less likely to be overweight as adults.6

Studies on the relationship between breastfeeding and cognitive skills are mixed.7 Some studies have shown that breastfed infants are more intelligent while others show no difference. Critics contend that better cognitive scores in breastfed infants are due to the fact that mothers with higher levels of educational attainment are more likely to breastfeed.

Formula manufacturers are quick to use the lackluster performance of breastfed children as proof that formula is “just as good” as breast milk. Breastfeeding advocates retort that the studies were designed to give results that benefit the formula makers. Our interpretation is the following: the diet of modern American women is so appalling, and their preparation for successful breastfeeding so lacking, that their breast milk provides no better nourishment for their infants than factory-made formula.

https://www.westonaprice.org/health...ul-breastfeeding-and-successful-alternatives/

Korte samenvatting: In tegenstelling tot inheemse vrouwen doen westerse vrouwen totaal niet aan een zorgvuldige voorbereiding op de zwangerschap middels voeding. Hierdoor is hun moedermelk van een even slechte kwaliteit als poedermelk en biedt het idd weinig tot geen bescherming tegen astma en andere aandoeningen. Deze studies bewijzen dus niet het tegenovergestelde, nl. dat borstvoeding van een uitmuntende kwaliteit wel degelijk kan beschermen tegen allerlei aandoeningen.

Mike

Ik heb contact met de Amerikaanse WP foundation en het grappige is dat zij veel meer open staan voor de hedendaagse veranderingen en de moderne kijk op de wetenschap en ons voedsel en niet zo star en rigide zijn. Ik heb mij laten vertellen dat jij niet meer uit hun naam mag opereren en niet eens zijn naam mag bezigen. Omdat jij een food extremist bent in hun ogen die op een hele vervelende manier de scepter zwaait. Ik maak geen grapjes. Want ik ken de mensen van WP daar al jaren. Vorige forum van jou kwam ik nog wel eens maar al gauw de knuppel in het hoenderhok gegooid omdat er geen discussie met jou mogelijk is. Wat ik jammer vind.
Ik heb die Jelka gelezen hoor. Ik vind het stoer dat ze het ondanks alles toch nog probeert. En wordt geblokkeerd vervolgens. De manier waarop hier manipulatief met bronnen en andersdenkenden wordt omgegaan is erg vervelend. Ik snap best dat dit forum daardoor zuiver blijft. Maar je moet je afvragen het het wenselijk is op deze manier.
En voor de goede orde: Ik ben Jelka niet. Ik ken haar niet eens. Maar haar bijdrages hebben me wel aan het denken gezet.
Met vriendelijke groeten uit het Oostblok, waar de meeste mensen vooral vlees eten. Dat zal je vast positief stemmen :-)

Mijn vermeende 'voedselextremisme' was geen breekpunt, maar het feit dat ik ook een politiek subforum heb. De WAPF was juist blij met mijn strikte interpretatie van hun voedselrichtlijnen. Niet voor niets citeer ik de WAPF in reactie op jouw dubieuze bron, om te voorkomen dat mensen nu.nl nog serieus gaan nemen ook.

Wel eens georobeerd om daar kritische of alternatieve info te plaatsen in de comments? Je wordt niet alleen geband, maar je posts worden ook verwijderd. Hier blijft alles staan, vandaar dat jij er ook notie van hebt genomen. De reden waarom Jelka is verwijderd als forumlid is niet vanwege haar afwijkende denkbeelden, maar omdat ze opriep tot een gezamenlijke aangifte tegen mij als 'sekteleider'. Dat mens is gewoon knettergek!

Mike

Toch sta ik op zeer goede voet met een aantal hoge mensen daar. En ze houden je in de gaten. En zijn absoluut niet blij met jou. Ik wilde het maar even gezegd hebben.

Over Jelka heb ik geen mening. Maar goed er staan eens in de zoveel tijd wel meer Jelka's op.
Ik ben van mening dat we in een vrij land leven en de rotte appels hun eigen graf wel graven. Die hoef je echt de mond niet te snoeren.

Dat gezegd hebbende, ben ik het ook vaak totaal met je oneens en de manier waarop je het doet nog minde. Waarom ik hier dan ben? Omdat het kan.

Groeten!

Ik moet je maar op je woord geloven dat je op goede voet staat met hen. Sally Fallon en ik staan nog altijd op goede voet met elkaar en ze heeft twee jaar geleden met pijn in het hart deze breuk geforceerd. Dit n.a.v. klachten van slechts een kleine maar vocale groep lafaards die achter mijn rug om zijn gegaan. Een veel grotere groep mensen heeft hier nog bezwaar tegen gemaakt, maar de beslissing was definitief. Even goede vrienden. Letterlijk. Nu kunnen de klagers mij ook niets meer maken, dus jij ook niet.

Jij zou trouwens beter moeten weten. Er is een reden waarom jij in Oost-Europa woont. 9 van de 10 keer doen Nederlanders dit omdat ze knettergek worden van de regelzucht en het politiek correcte klimaat hier in NL. Die laffe klikkersmentaliteit hoort hier ook bij, we zijn en blijven NSB'ers in dit land. Je zou me dus eerder moeten steunen!

Mike

Rhoss, ik vraag me werkelijk af of je wel echt een vent bent. Ik zie dat er dus meer achter zat dan alleen een artikel op deze forum plaatsen. En dan in eerste instantie ook nog eens de hypocrite onschuld uit gaan hangen van ik ben een man, geen Jelka. Je geeft aan dat je ook al op de vorige forum kwam en toen voor jezelf al de ervaring had dat er geen discussie mogelijk was. Je was dus al duidelijk bekend met de denkwijze van deze forum.
Waarom dan zonder enige toelichting of vraagstelling zo'n artikel hier plaatsen? Je wist of hoopte namelijk al dat dit een reactie zou uitlokken. Zeker gezien je ook toegeeft bekend te zijn met het schrijven van Jelka.
Waarom ik twijfel dat je een vent bent, is omdat deze slinkse manier van een reactie proberen uit te lokken niet past bij een man. Een beetje vent die weet waar ie voor staat gooit ook niet zo snel de knuppel in de hoenderhok, onder de mom van dat er geen discussie mogelijk zou zijn?
Deze overtuiging had je dus kennelijk voor jezelf al. Beetje vreemd dat je daarom aangeeft dat de recente bijdrages van Jelka je aan het denken hebben gezet.
Ik heb de bijdrages van Jelka ook gelezen en op de wijze waarop ze dit deed, kon ik dit niet als bepaald stoer vinden. Of je moet inderdaad ook als een vrouw denken om dit zo te kunnen vinden. Ook dat onnozele zogenaamd positief afsluiten met een lachebekkie over vleesetende mensen uit het Oostblok deed mij niet bekoren, mocht dit jou gevoel voor soort van 'humor' zijn.
En dan ook nog eens direct dat pochen dat je op zeer goede voet contacten zou hebben met een aantal hoge mensen van de Amerikaanse WP foundation zou hebben, zie ik als een zwaktebot.
Over Jelka zeg je plots geen mening te hebben en eerder zei je dat je het stoer vond wat ze probeerde? Zo te lezen komt jullie gedachtegang over deze forum aardig overeen! Na een hoop verdere bombarie lees ik je zeggen 'omdat het kan'. Vreemd dat je dan niet eerder van deze gelegenheid gebruikt hebt gemaakt en waar was je toen toen Jelka haar gedachtegoed ten toon stelde? Je las toen wel mee heb ik begrepen en ik zou zeggen dat je daarmee een uitgelezen kans had om van je te laten horen. Maar waar was je? En dan nu plots op deze, zoals ik het zie geniepige manier een discussie proberen uit te lokken? Voor mij ben je een held zonder sokken met al je eigendunk erbij. Ik wilde het maar even gezegd hebben.
Ik lees 'ik ben van mening dat we in een vrij land leven' en ik neem aan dat je hier Nederland bij bedoelt? Maar dan wel met vriendelijke groeten uit de Oostblok...wazig!
Mijn conclusie:
Beste Rhoss, als je in mijn ogen en beleving een vent (uit de Oostblok ook nog een keer) was geweest, dan had je jezelf anders laten gelden. Op de wijze waarop jij dit nu hebt gedaan heft niets met mannelijkheid te maken en voor mij ben je dan ook een slapjanes. Achterdocht naar je ware persoon is dan ook meer dan aanwezig! Betreffende het rotte appels verhaal, misschien moet je je mond maar eens een keer gaan spoelen met appelazijn...zuurpruim!

Ben, jij zegt wat ik denk. Volgens mij hebben we hier opnieuw te maken met Jelka in vermomming. Een man die hem nokt uit NL naar Oost-Europa kan niet anders dan een alfa zijn, geen zachtaardige beta die een probleem heeft met mijn duidelijke stijl van leiding geven aan dit forum. Ik heb ervoor gekozen om inhoudelijk te reageren, zodat meelezers het WAPF-standpunt meekrijgen.

De WAPF in Amerika heeft niets te klagen, want niemand heeft meer gedaan dan ik voor e verspreiding van de boodschap, waaronder de vertaling van het boek van WP, dit forum en talloze lezingen in het hele land. Het stokje is nu netjes overgedragen aan Tanja en zij is van onberispelijk gedrag (en tegelijkertijd ook nog steeds hier actief). Die opmerking over WAPF-bestuursleden is natuurlijk niets anders dan een verhuld dreigement, iets wat we eerder ook al terugzagen bij...Jelka. Verder komt de toon en de stijl heel erg overeen.

Ik heb niet zo veel toe te voegen aan jouw post, Ben, behalve: dank voor de steun!

Mike

Dag RHOSS,

Ook ik heb weinig begrip voor de plaatsing van een artikel zonder enige toelichting. Ik zou er verder geen aandacht aan hebben besteed als er geen discussie op was gevolgd.
Nu je blijkbaar dik blijkt te zijn met een aantal stafleden van wapf heb je ook mijn aandacht. Ik kom net terug van Minneapolis waar het 18de Wise Traditions conference plaatsvind. Heb daar met veel mensen gesproken, maar betwijfel ten zeerste dat deze mensen hun tijd besteden aan het “in de gaten houden” van Mike. Dankzij Mike staat Weston Price hier überhaupt op de kaart. Niemand heeft meer gedaan voor wapf nl en het delen van de principes dan hij.

Nu hij geen chapterleader is en de naam van het forum is gewijzigd denk ik dat de staf van wapf wel wat beters te doen heeft. Ik denk trouwens dat we allemaal wel wat beters te doen hebben dan elkaar hier dingen te verwijten.

Afgelopen week heb ik mij bevonden onder gelijkgezinden wapf leden en geïnteresseerde die allemaal achter dezelfde boodschap staan en zich inspannen om traditionele wijsheden te delen met zoveel mogelijk anderen.

Spijtig om dan hier te lezen dat iemand die blijkbaar wel bekend is met het werk van Price niets meer bij te dragen heeft dan een flauw msm artikel en kritiek op degene die wapf op de kaart heeft gezet.

Ik denk dat de boodschap belangrijker is dan de boodschapper.

En als je geen constructieve bijdragen hebt dan is het beter om niets te zeggen.

Dag RHOSS,

Ook ik heb weinig begrip voor de plaatsing van een artikel zonder enige toelichting. Ik zou ee verder geen aandacht aan hebben besteed als er geen discussie op was gevolgd.
Nu je blijkbaar dik blijkt te zijn met een aantal stafleden van wapf heb je ook mijn aandacht. Ik kom net terug van Minneapolis waar het 18de Wise Traditions conference plaatsvind. Heb daar met veel mensen gesproken, maar betwijfel ten zeerste dat deze mensen hun tijd besteden aan het “in de gaten houden” van Mike. Dankzij Mike staat Weston Price hier überhaupt op de kaart. Niemand heeft meer gedaan voor wapf nl en het delen van de principes dan hij.

Nu hij geen chapterleader is en de naam van het forum is gewijzigd denk ik dat de staf van wapf wel wat beters te doen heeft. Ik denk trouwens dat we allemaal wel wat beters te doen hebben dan elkaar hier dingen te verwijten.

Afgelopen week heb ik mij bevonden onder gelijkgezinden wapf leden en geïnteresseerde die allemaal achter dezelfde boodschap staan en zich inspannen om traditionele wijsheden te delen met zoveel mogelijk anderen.

Spijtig om dan hier te lezen dat iemand die blijkbaar wel bekend is met het werk van Price niets meer bij te dragen heeft dan een flauw msm artikel en kritiek op degene die wapf op de kaart heeft gezet.

Ik denk dat de boodschap belangrijker is dan de boodschapper.

En als je geen constructieve bijdragen hebt dan is het beter om niets te zeggen.

Hahahaha het is vermakelijk om jullie aannames te lezen.
Op zich vind ik de oprichter van dit forum; ik richt me dus even tot Mike zelf, best een toffe peer. Ik denk dat wij heel prima een biertje kunnen wegtikken samen. Ik neem aan dat men zich vanachter hun toetsenbord onschendbaar waant. Hoe dan ook, ik ben zelfs wel eens naar een lezing van je geweest, en nee, you are not Gods gift to woman/humanity. Eigenlijk ben je maar een heel gewone man. Kijk en daar komen we elkaar nou tegen. Onder de gewone mannen. Dus doe nou maar weer normaal dan doe je al gek genoeg. En over Sally: je zit er naast man. Jammer.

En ik woon in het Oosten voor de liefde. Dat is ook nog een optie dus.

Hoe dan ook, ik ben zelfs wel eens naar een lezing van je geweest, en nee, you are not Gods gift to woman/humanity. Eigenlijk ben je maar een heel gewone man.

Heb ik dat ooit beweerd dan? Over aannames gesproken...

Mike

Eerste indruk, idd Jelka!

Bannen maar weer tot de volgende vermomming. Wellicht een moslim(ma) ?

Of je nu een man of een vrouw bent, het zal me daadwerkelijk een worst zijn. Hoe jij je hier profileerd als mens vind ik buitengewoon sneu. Moet je zien wat je nu weer te melden hebt. Ik zou zeggen,start lekker je eigen forum op en ga je daar vermaken. Liefde! aahhh... een man of een vrouw.

'RHOSS' heeft zijn/haar emailadres binnen 1 dag gewijzigd van 'uw_dienaar' naar 'uw_gastheer'. The plot thickens... Hoeveel verwijzingen wil je hebben naar een sekte i.c.m. dit forum? Ik kan Jelka al bijna ruiken vanaf deze afstand!

Mike

*ik had deze reactie al eerder geplaatst, maar zie hem niet terug, daarom nogmaals.

Dag RHOSS,

Ik heb niet veel bewondering voor de plaatsing van een artikel zonder enige toelichting over bv. Ik zou er verder geen aandacht aan hebben besteed als er geen discussie op was gevolgd.
Nu je beweert dik te zijn met een aantal stafleden van wapf heb je ook mijn aandacht. Ik kom net terug van Minneapolis waar het 18de Wise Traditions congres plaatsvond. Heb daar met veel mensen gesproken, maar betwijfel ten zeerste dat deze mensen hun tijd besteden aan het “in de gaten houden” van Mike. Volgens mij hebben ze wel iets beters te doen. Dankzij Mike staat Weston Price hier überhaupt op de kaart. Niemand heeft meer gedaan voor wapf nl en het delen van de principes dan hij.

Afgelopen week heb ik mij bevonden onder gelijkgezinden wapf leden en geïnteresseerde die allemaal achter dezelfde boodschap staan en zich inspannen om traditionele wijsheden te delen met zoveel mogelijk anderen. Veel mensen daar zijn bereid om naar de gevangenis te gaan voor vrijheid van voedselkeuze, zeer bewonderenswaardig!

Spijtig om dan terug te komen en hier te lezen dat iemand die blijkbaar wel bekend is met het werk van Price niets meer bij te dragen heeft dan een flauw msm artikel en kritiek op degene die wapf op de kaart heeft gezet.

En mijn persoonlijke mening: als je geen constructieve bijdragen hebt dan is het beter om niets te zeggen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan