I-lady {spijsverteringsproblemen}

Dag vivianne,

Dank voor je reactie!

Maar weet je wat ik mij afvraag? Hebben jij of jouw man ook een vorm van autisme Off ADD/ADHD? Ik denk dat het hele exorfinen verhaal en dpp iv wel effect zal hebben als het inderdaad veroorzaakt is door voeding.

Maar hoe zit het als het is overerft? Ik kom uit een gezin met allemaal ASS /ADD/ADHD psychose etc bij ons is het duidelijk genetisch. Dat wil uiteraard nog niet zeggen dat je er niet vanaf komt hoor maar dan denk ik dat het exorfinen en dpp iv enzymen niet zullen helpen. Zelf heb ik dit namelijk uitgetest zonder urine test overigens. Ik heb 6 maanden exorfinen vrij gegeten, en 2 potten dpp iv van exendo erdoorheen gejast. Resultaat: nul. Geen verandering qua spijsvertering niet ook qua tics en slaapproblemen geen resultaat.

Ik kan mijn zoontje uiteraard wel een urine onderzoek laten doen maar het is peperduur en ik ben bang dat als hij het van mij heeft dat ie er ook niets mee opschiet.

Dag Sampjes,

Zelf heb ik het niet. Wel klachten gehad met betrekking tot een niet optimale lever- en darmwerking. Van de gliadine overgevoeligheid zijn er meerdere voorbeelden in mijn familie bekend. Mijn man daarentegen heeft veel energie en is heel actief ingesteld. Dit valt enorm op bij hem en ik word hier wel eens over aangesproken.

Zelf ben ik van mening dat een gliadine & caseïneovergevoeligheid van generatie op generatief overgedragen wordt en de uitingsvorm in de jongste generatie op een veel jongere leeftijd dan in de vorige generatie naar boven komt. Een opiatenbelasting in combinatie met een B12 tekort in bepaalde gevallen, heeft verschillende verschijningsvormen.

In mijn schoonfamilie zijn er meerdere gevallen van diabetes in verschillende generaties bekend. Het mooie is dat de kennis van de gliadine mede op basis van de resultaten van het urine onderzoek geleid heeft tot het schrappen van gliadine bereidingen uit het menu van 1 van de andere betrokkenen. Er blijkt geen insuline meer nodig te zijn. Dank aan Marijn trouwens voor de tip die we op dit vlak van haar kregen !

Zelf zou ik het urine - onderzoek overwegen. Zo kan je zien waar hij overgevoelig voor is en kan het voedingspatroon erop aangepast worden.

Op het vlak van de overerving staan er op de site de Poort van Lucas hele interessante ervaringsverhalen onder de vorm van casussen op zijn site. Lucas denkt net naast Marijn mee op vlak van de voeding. Marijn splitst b.v. alle varianten melk per diersoort uit. Lucas is dan weer goed in de motivatie van alles en heel praktisch over hoe je alles organiseert. Hierbij kan je denken aan wat er cruciaal is voor het zelf bakken van een glutenvrij brood. Hoe meer soorten meel, je mixt hoe beter ! Je kan hem na het onderzoek telefonisch om toelichting vragen.

Veel kans dat er maatwerk in jullie geval aan te pas zal moeten gaan komen en een bezoek aan een Q-Brain Therapeut heel wat op zijn plaats zal doen vallen. Een voorbeeld hiervan is Balans-Balans of de praktijk van Wiersma.

Er kan ook een tekort aan b.v. maagzuur en pancreasenzymen in heel de stofwisseling meespelen. Leerproblemen hangen vaak samen met tekorten aan essentiële vitaminen, zink- en magnesiumtekort en dan blijkt een aangepast dieet met de DPP-IV niet voldoende te zijn. Vergeet ook niet een B12 supplement in te bouwen in het geval dit nodig moest blijken. Uiteindelijk heeft mijn zoon hier ook meerdere zaken voorgeschreven gekregen. Is nu ca. 2 kg in gewicht toegenomen sinds de aanpassingen om de reden dat hij nu eindelijk goed kan eten en zijn vertering goed loopt.

Ik zet er link naar zijn site bij
http://www.de-poort.be/

Dag vivianne,

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg.
Ik heb de link ook gelezen. Wat betreft gliadine daar ben ik niet gevoelig voor. Dit heb ik in mijn ontlasting laten checken. Die waardes waren normaal.

Ik denk niet dat het daardoor komt. Ik ben wel even gaan googlen op een brain Q therpaeut die niet al te ver van mij vandaan zit. Ik heb haar al een email gestuurd. Wie weet kan zij iets voor ons betekenen.

Ik zag overigens hier: http://exendo.be/epigenetica-en-chronische-degeneratieve-en-psychische-aandoeningen-2/

In dat lijstje dat Asperger en genetisch autisme uitgezonder zijn?? Dat vond ik wat vreemd? M.a.w dan heeft het niet met een ontregelende endorfine te maken dus is genezing niet mogelijk ofzo? Daar kan zeker alleen Lucas mij echt antwoord op geven?

Ik heb gister nog eens naar dat exorfinen onderzoek gekeken pfff wat een hoop geld. Het lab waarmee ik belde adviseerde mij een Immupro 100 bloedtest te doen ipv dat exorfinen onderzoek. Zij zei dat je dan ook al veel weet betreft intoleranties. Ze zei als je dat dan niet meer neemt en je voelt je beter dan is zo een exorfinen onderzoek overbodig. Ik heb al een een hele lange tijd exorfinen vrij gegeten in combi met dpp iv maar dat maakte dus geen verschil. Moeilijk allemaal zeg. Ik heb vannacht echt wakker gelegen erover ( ADD-er).

Heel fijn zeg dat jullie zoon het nu zo goed doet, dan mag je zeker wel trots zijn op jezelf hoor!

Misschien een idee om bij Lucas te checken wat er met zijn uitzondering bedoeld wordt. Hij blijkt het exclusiviteitscontract op dit vlak voor Europa te hebben.

Volgens de info die ik gezien heb, kan er bij urine onderzoek meer varianten van een exorfinen belasting worden achterhaald dan bij het bloedonderzoek. Het onderzoek wordt gedaan door het Noorse labo Neurozym. Er vindt hierbij een koppeling plaats tussen de bron van de peptiden (gluten, melk, spinazie en soja) die in verschillende vormen wordt opgesplitst (B-casomorpine, gliadorphin, gluten exorfinen A5, B5 en C, dermorphin, deltorphin 1 & 2, rubisculin en soja morfine).

Meer hierover zie volgende link
http://www.de-poort.be/cgi-bin/Pagina.pl?id=167
http://exendo.be/tarieven/

Het is inderdaad een hele puzzel geweest bij onze zoon. Achteraf gezien bleken er bij hem meerdere signalen van een exorfinen belasting waarneembaar te zijn. Een duidelijke hint was de opvallend mindere concentratie de dag na inname van voeding op basis van tarwe en koemelk. Het is mooi om de verandering op fysiek en mentaal vlak bij hem te zien. Hij is tevreden, gemotiveerd en gelukkig.

Ik ben even een tijdje afwezig geweest en lees jouw berichtje nu pas Sampjes..in mijn famillie zitten ook de caseine overgevoelig en de add/adhd en autisme klachten.{ik verdenk althans twee famillieleden van wat autisme ivbm een totaal gebrek aan emphatie} Evenals auto immuunziekten en gluten overgevoeligheid.

Inmiddels ben ik een heel stuk wijzer door middel van testen bij de natuur arts. {voor de geinteresseerden wwww.gotsswaal.nl die vrouw is echt goed en er staat veel gedetailleerde info op haar site.

Bij mij in de famillie zitten dus auto immuunziekten aan beide kanten, de link tussen alle auto immuunziekten zijn cytokinen. Cytokinen zorgen voor onstekingsreacties in je lichaam, afhankelijk van waar jouw gevoeligheid zit ontstaat er dan een auto immuunziekte.
Ik ben een couveuse kind en dus al geboren met een achterstand, het schijnt dat couveuse kinderen sowieso al met een soort bijnieruitputting geboren worden.
Mijn gevoeligheid zit in mijn darmen, de weerstand en immuniteit van mijn "darm"slijmvliezen is 2 waar het 3000-5000 hoort te zijn. Dat is deels aangeboren, en deels verergerd door infecties/ medicijnen en bijnieruitputting.
Daarnaast werken mijn gal en alvleesklier niet goed waardoor ik insuline problemen heb, maar gelukkig geen suikerziekte heb ontwikkeld doordat ik zelf al vroeg gestopt ben met suikers eten. En ben ik gluten intolerant.
Door de darmontstekingen kan ik geen vet opnemen en heb ik sowieso een tekort aan vetoplosbare vitamines. En waarschijnlijk meer tekorten, dat word nu uitgezocht. {B12 iig wel genoeg}
Ook heb ik histamineintolerantie door de slecht werkende darmen en word er nog uitgezocht of mijn schildklier goed werkt.
Door de slechte immuniteit van mijn slijmvliezen heb ik dus ook problemen met de slijmvliezen op andere plekken. {ooglid, holtes, slijmbeursonsteking etc.} en door de tekorten en de ondervoeding dus pijn en ontstekingen in mijn spieren en weke delen. {dat noemen ze dan dus fibromyalgie} Bijnieruitputting krijg je vanzelf als je zo lang doorloopt, dus ook dat moet aangepakt worden bij mij.

Ik weet even niet of ik nu wat vergeten ben..ik heb nu sinds twee weken een homeopatisch middel voor de gal/alvleesklier en merk al een enorm verschil nu dat weer eens naar behoren is gaan werken. Voeding word eindelijk weer eens opgenomen na 10 jaar..en dat voelt echt een stuk prettiger.

Afgelopen zaterdag heeft iemand de hele middag geprobeerd mijn account te hacken..kennelijk is hetgene wat ik hier boven heb geschreven niet gewenst oid.

I-lady, welk hom.p. middel neem je tegen gal-klachten.
Ik heb ook iets nodig voor de verbetering van de gal. Mijn klachten daarvan zijn zere heup en been en op mijn rug een jeuk-plek. (galmeridiaan) Die laat ik nu met acup. behandelen maar ben bang dat het toch niet voldoende helpt. Er bestaat bv ook thee speciaal voor de lever-gal. Die wil ik zowiezo aanschaffen.

Even een update van mijn kant..

De Hepa gastreu werkte helaas maar tijdelijk, spijsvertering is nog steeds problematisch. De histamine intolerantie is erg aanwezig en ik ga nu uit zoeken of de lever wel goed zijn taken kan doen.

Schildklier was goed kwam uit de testen..ik ben nu zelf weer wat meer aan het uitzoeken waar het ea vandaan komt.

NDMA relief heb ik voorgeschreven gekregen van de natuurarts, moet er nog mee beginnen maar iets houdt me nog tegen en dat is: ik heb het gevoel dat de histamine een negatieve invloed heeft op mijn brein. Als ik teveel er van binnen krijg, merk ik bij mezelf een gedragsverandering en voor mijn gevoel zit er daar een link met ADD oa.

Daarnaast lees ik veel over lekkende darmen genezen met colostrum..dat klinkt voor mij logisch aangezien dat het enige is wat de immuniteit van de slijmvliezen daadwerkelijk kan verhogen. Heeft iemand hier ervaring mee/ een idee over?

Daar naast nog steeds last van extreme verzuring en spierpijnen/ krampen/ verkrampingen hier..ik vraag me ook af of dat door de histamine komt.
Heb ook een carnitine tekort maar ben dat nu al circa 5 maanden aan het aanvullen en bovenstaande is er nog steeds.

Na inspanning of een emotionele stress reactie word eerst alles warm en word ik stuiterig [teveel adrenaline? teveel inspanning leid tot acuut ziek worden shockgevoel. Daarna verkramping in hele lijf en overal pijn..2 nachten slecht slapen en daarna erg zure ontlasting/ urine en langzaam weer tot rust komen {circa een week} totdat spieren weer "ontkrampen" en ik weer kan ontspannen..dit is echt een mega probleem.

Hoi I-Iaidy, mijn eigen spijsverteringsproblemen krijg ik waarschijnlijk nooit meer onder controle, (endeldarm verwijderd) maar toch zie ik verbetering. Is vooral begonnen met enzymen nemen. er is een forum over enzymen. Die blijf ik ook wel nemen voorlopig. Ik heb ook onlangs colostrum gekocht (geiten), lijkt me in ieder geval geen kwaad kunnen wat betreft bijwerkingen. Wel moeilijk om aan te geven of iets werkt ja of nee.

Mijn vitB12 was laatst aan de hoge kant en ben ik mee gestopt, maar ga ik weer toevoegen nadat ik had gelezen dat je ondanks goede bloewaardes toch een tekort op celnivo kunt hebben. http://vitamineB12tekort.nl. Nu ben ik nog aan het zoeken naar een goed produkt. Ik vraag het niet eens meer aan artsen, (bezoek orth.mol. arts kost ook 65, voor een half uurtje) ik zoek het zelf wel uit met de info van hier en met info van internet.

Misschien heb je hier iets aan.

Dankje liesje, heb je voor mij de link naar het forum over de enzymen? want daar zat ik zelf ook al aan te denken van de week. Heb hier ook panzytrat staan, maar ik durf het nog niet zo goed te gebruiken omdat ik dus eerder op de betaine/hcl enorm slecht reageerde omdat dat vermoedelijk mijn darmslijmvlies teveel prikkelde. {waardoor het verkrampt en ontsteekt}

Je merkt nog geen echte verbeteringen met de colostrum? wil je me op de hoogte houden hoe het verder gaat daarmee?

Ik vraag me af..als B12 te kort is op celniveau..hoe kun je dat dan aanvullen op celniveau? zijn dan de schussler celzouten interessant?

Mijn B12 was ook "goed" bij de laatste meting{400}, maar mag van mijn natuur arts veel hoger zijn {800}dus dat gebruik ik ook nog erbij.

Maar ik zou het liefst van zvm supplementen af willen omdat het allemaal zoveel geld kost en het op willen lossen dmv het probleem bij de bron aan te pakken. {darmen helen zodat voedingsstoffen weer goed opgenomen worden etc.}

Ik snap dat dat bij jou moeilijk zal worden omdat je endeldarm verwijders is..is die trouwens verwijderd omdat je daar onstekingen had?

I-Iady, Ik heb ook een flesje Hepa Gastreu opgemaakt, maar heb geen nieuwe gekocht. Geen idee of het gewerkt heeft.
Van de enzymen kon ik dat wel merken, ik had opeens veel minder diaree, eerder ging het op verstopping lijken. Maakt niet uit want ik ben tegelijkertijd incontinent als ontlasting vanzelf komt (ik spoel met water). Het lijkt er zelfs op dat de diaree voor goed verdwenen is (niet te vroeg juichen). Tenzij ik het zelf opwek met bv te veel yoghurt/vitC of een kefir-drankje of sinas o.i.d. Dus moet altijd wel voorzichtig blijven.
Producten zijn van Enzypharm. eventueel te bestellen via DeRoodeRoos.
Ik heb ook erg veel geld uitgegeven aan supplementen. Zodra ik iets nieuws bestel stop ik met iets anders om te proberen te voelen wat het doet.

www.enzymtherapie.nl
Zowiezo is er veel te vinden over enzymen. Ooit ben ik dat zelf tegengekomen bij het zoeken naar een arts en was meteen enthousiast. (intuitie?)

Vit B-12. Ik heb begrepen dat ik gewoon vitB12 moet blijven slikken, maar dat de gemeten waardes niet voldoende zijn. Dus dan denk je dat je voldoende hebt maar dat is niet zo. In mijn geval met een slechte vertering vraag ik het geen dokter, ik ga het gewoon weer toevoegen.
Er is ook een forum over vit B12 tekort.
Heb je tijd om de hele dag op de computer te zoeken? (grapje)

Haha nou voor research maak ik altijd wel tijd..

Dankjewel voor de link, ik ga me er eens even in verdiepen.
Ik gebruik ook al spijsverteringsenzymen, maar niet zulke sterke..denk sowieso als je een slechte vertering hebt dat enzymen en B12 geen kwaad kunnen.

I-lady
ik laat colostrum van Guernsey koeien meekweken in mijn melk, zodat ook de colostrum stammen kunnen groeien.
Bij Matthijs de Haan koop ik deze producten, misschien kan je pure colostrum proberen van hem.
Er komen mensen bij hem die van niet een adres zuivel kunnen verdragen maar wel van hem.
Hij heeft zuiver A2 melk.

Marijan, wat bedoel je met "meekweken in mijn melk". Noemen ze colostrum niet ook "biest". Eerste melk van de koe als hij net gekalfd heeft.
Ik heb er nooit naar gezocht naar wat voor "stammen"er dan in colostrum zitten.
Bedoel je bacterien die normaal in onze darmen zitten.

Dankje voor de tip Marijan, wat zijn jouw ervaringen met de colostrum?

Ben ook wel benieuwd naar wat Liesje vraagt..

Liesje,
ik maak kefir, doe daar dus een ijsblokje biest in van de Guernsey's van Matthijs (A2 koeien met hoog vetpercentage).
Biest staat bekend om extra antistoffen die het kalfje binnen krijgt bij geboorte om een gezonde start te maken.
Biest en colostrum is idd hetzelfde.
Ik kan niet zeggen specifieke ervaring, het wordt hier goed verdragen en wij gebruiken dit als een bijna dagelijks drankje voor goede darmgezondheid.
Ik doe er dan ook nog 50 ml goudwater in een fles van een liter ongeveer.
https://www.aurorscalartechnology.com/colloidaal-zilver-en-goud/
en daarvan vind ik dat er hier meer bewustzijn "gekweekt" wordt.
Dus als je om je heen graag meer bewustzijn zou willen zien (in je gezin dus) dan wat goudwater toevoegen, het is bijna smaakloos dus makkelijk ergens aan toe te voegen.
Verder hebben wij een waterzuiveraar op onze waterleiding, waar naast schelpkalk met een hoge frequentie ook colloid.zilver en goud in zit.
http://www.aqua-aurora.nl/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan