I-lady {spijsverteringsproblemen}

Ik blijf nu bij deze osteopaat, want die is echt bijzonder goed en doet ook cranio sacraal. Zou alleen graag die HPA as willen resetten. En daarnaast de immuniteitsproblemen van de slijmvliezen willen oplossen. Volgens mij kom ik dan wel weer stappen vooruit. En die laatste twee gaan wellicht wel samen, een healthy gut is a healthy mind he.

@karinpel, daalt de oestrogeen voor de menstruatie? Ik dacht dat PmS klachten kwamen door een laag progesteron ? Dan zit ik nu dus voor niks dure progesteron crème te smeren? Degene die mij hierbij begeleid zei dat pms weg zal gaan door het smeren van deze crème.

Ooit heb ik eens een vega check gedaan en daar kwam inderdaad ook uit dat ik een verstoring heb in de hypofyse. Ik kreeg toen n.a.v die scan dus een supp biotics pthpt heette dat. Heeft niets bij mij gedaan net als bijna alle andere supplementen.

Histamine intolerantie heb ik ook. Bioresonantie heeft helaas ook niets gedaan.
Bij mij is echt alles ontregeld die hele biologische klok, neurotransmitters, lever etc. Ik blijf maar zoeken, niks doen is ook geen optie.

Oja en biofotonen heb ik ook geprobeerd hoor maar heeft niets gedaan helaas. Ik kreeg toen ook nog paar flesjes die elke dag moest druppelen in water om de biofotonen sessie te versterken. Heeft mij alleen maar weer geld gekost helaas. Maar ja wie weet werkt het bij jou wel. Ik ben denk ik een Alien haha niks werkt!

@ Sampjes: Dat kan ook hoor. Beide dalen > de oestrogeen daalt al na week 2. Progesteron daalt vlak voor je menstruatie.
Als de progesteron crème helpt, kun je het blijven gebruiken.
Ik vind hormonen inzetten wel zwaar geweer tegen pms klachten.
Progesteron heeft namelijk ook weer invloed op de oestrogeen dus je trekt er vaak ook weer dingen mee uit balans.
Maar goed, soms kunnen de klachten ook zo erg zijn dat het al heerlijk is als er een remedie is.

Tessa Gotschall lijkt mij op zich een goede therapeut. Hopelijk kan zij iets voor je betekenen!

Ontregelde HPA-as is echt super verrot. Klachten als prikkelbaarheid en moeilijk kunnen ontspannen/slecht slapen past daar natuurlijk ook bij.

Adaptogenen worden nog wel eens aangeraden maar ik vind de resultaten vaak teleurstellend.

Glutamine is een belangrijke bouwstof voor GABA. Glutamine is niet zo duur en zou je altijd kunnen proberen natuurlijk.

Kalium is een poging waard voor de pms klachten. Ook is het natuurlijk goed voor de zuur-base balans.
Een supplement kan zijn: essential organics kalium (4 per dag, minstens 4 maanden).

Ik zou zeker de osteopaat blijven bezoeken. Ik bedoelde haptonomie of psychosomatisch fysio er ook bij doen.

L-glutamine is ook zeer geschikt voor darmslijmvlies.
Ik zou 3 x per dag 2-3 gram innemen voor de maaltijd (kan wel met groente of fruit, maar liever niet met andere eiwitten).

Ik neem L-glutamine inderdaad, wel enkel maar 1 per dag omdat volgens de natuurarts L-glutamine ook omgezet kan worden in glutamaat en dat juist de Gaba weer verstoord. {lastig hoor al die tegenstrijdigheden}
Ik merk in ieder geval wel positief verschil wbt de stoelgang met de L glutamine. Ik kan weleens experimenteren hoe het gaat als ik het verhoog.

Kalium ga ik ook uitproberen, ook omdat de zuur-base balans bij mij wel wat extra hulp kan gebruiken. Thanks!

Sampjes, ik ben juist gestopt met de progesteroncreme omdat het mijn pms verergerde...terwijl ik er daarvoor baat bij had. Het is zo moeilijk om de juiste middelen/ balans te vinden wbt hormonen. Is er bij jou weleens gekeken naar de ontgiftigingscapaciteit van je lever?
Ik weet wel dat als je lever overbelast is door bijv een verstoorde darmflora die gifstoffen produceert {waar ik last van heb} dat je lever overbelast raakt en je dus zoals in de chinese geneeskunde zeggen leverstagnatie of bloedleegte oid kan krijgen. Wat zorgt voor een overprikkelde lever, en lever = woede = pms.

Ik neem nu dus een chinees kruid wat een adoptgeen is voor wbt oestrogeen en progesteron en ik voel me wel sterker sinds ik het gebruik. Merk ook wat hormonale veranderingen, heb nu twee slechte weken {pms, ongesteldheid, extreem moe} en twee goede..daarvoor was het 3 slechte weken en 1 goede.

Ik ga verder geen therapie meer doen, ben echt totaal therapie moe en geloof niet meer dat mijn probleem daar zit. Ik wil mijn darmen gaan helen, gaps uitproberen, goede darmbacterieen kweken en behouden..denk dat ik daar veel winst uit kan halen.

@karin, ik pas wel bij serotonine tekort en gaba tekort. Ik herken mijzelf daar het meest in. Toch weer die neurotransmitters.
Ja ik heb wel een kundig iemand in de hand genomen op het gebied van hormonen. ik gebruik de crème voor de 2e keer. Een aantal jaar geleden gebruikte ik het ook maar merkte niks. Deze keer lijkt mijn pms rustiger te verlopen. Maar ja zoals ik las bij i-lady ging het eerst ook goed en daarna niet meer.
Bij mij was het inzetten van progesteron echt nood. Het ging super slecht met mij, ik kan er niet teveel over kwijt maar mijn pms periode is echt mega heftig. Het is al eens bijna helemaal mis gegaan een tijdje terug.

Ik heb echt het gevoel gevangen te zitten in een web waar ik niet uitkom. Welke kant ik ook uitkijk ik zie geen verbetering of happyness, geen vooruitgang, geen vreugde.

@ i-lady: ik las dat jij ook bijnierextract hebt geprobeerd van thorne? Merkte jij daar wat van? En slik je dat nog steeds? Ik heb het in de kast liggen maar wil er misschien op eigen houtje volgende maand mee beginnen.
De NMDA-reliëf heb ik ook geslikt, hielp mij helemaal niets.
Ik ben zelf overigens niet gluten intolerant. Tarwe en Rogge kan ik dan weer niet hebben want dan krijg ik buikpijn. En verder ook geen koemelk.
Mag ik vragen hoe dat Chinese kruid heet wat jij nu gebruikt?

Ik las dat Maca ( gegelatineerde variant) ook goed helpt bij hormonale disbalans. Ik wil echt van alles proberen maar ja dat kan niet tegelijk natuurlijk. Liefst heb ik dit helemaal niet nodig maar ja moet wel.

Kalium is juist toch niet goed als je bijnieruitputting hebt? Ik volg het soms ook inderdaad niet meer met al die tegenstrijdigheden.

Ik ook niet hoor..dat gevoel van gevangen zitten in een negatieve viceuze circel en er niet uit komen wat je ook doet herken ik ook maar al te goed.

Maca is geloof ik slecht voor je schildklier, een vriendin van me had er baat bij. Maar het is niet goed als je histamine intolerantie hebt dus ik durf het niet te proberen.

Het chinese kruid wat ik heb heet Donq Quai, valt me op dat alle pms middelen in de chinese geneeskunde allemaal gebaseerd zijn op leverondersteuning.

Mijn pms is ook heftig helaas, wil iedere maand m'n relatie uitmaken en zodra ik ongesteld ben snap ik niet meer waarom...

Ik ga wel weer meer dierlijk/ verzadigd vet eten en zorgen dat ik genoeg cholestrol en aminozuren binnen krijgen. Want overal lees je dat dat belangrijk is voor een goede hormoonwerking. En mijn pms is erger geworden sinds ik dat minder ben gaan eten ivbm mn spijsvertering.

Kalium bij bijnieruitputting heb je wel gelijk in inderdaad. Vooral in de ochtend is het mogelijk dat het dan niet goed valt.

Glutamine is bij mij alleen bekend in de zin van: voorzichtig zijn bij mensen met epilepsie.
Maar het is inderdaad zowel de grondstof voor glutamaat als GABA.
In ieder geval al mooi dat je het 1 x per dag gebruikt!

Ik zat nog te denken aan CBD olie voor rustgevend effect in het algemeen en wellicht voor pms klachten?

Serotonine is goed te beïnvloeden met Griffonia Simplicifolia.

Mariadistel is erg goed voor de lever.

Een boek wat mij veel troost heeft gegeven bij gevoelens van helemaal vastzitten is: 'de weg van rust' van Jeff Foster.

Oh dan kan ik beter geen Maca nemen want ik ben behoorlijk histamine intolerant. Jammer zeg stond nog op mijn lijstje.

Cbd en thc olie heb ik beiden geprobeerd en cbd van verschillende merken maar helaas het hielp mij beiden niet.
5-htp(griffonia simp) krijg ik bijwerking van zoals hartkloppingen en gejaagd gevoel. Daar slaap ik helemaal niet van.

St janskruid heeft ook negatief effect bij mij dan voel ik mij nog meer somber.

Van mariadistel werd ik bij meer dan 1 capsule per dag vreselijk misselijk. 1 ging wel goed.

Ik denk dat ik eerdaags ga beginnen met adrenal cortex, het potje wacht al maanden in de kast. Ik ben laatste weken zo extreem moe.

Weet je waardoor je zo moe komt? voeding? histamine emmer die overloopt?

Ik krijg trouwens veel energie van chlorella, maakt bij mij een hoop uit of ik dat wel of niet neem.

CBD olie valt bij mij ook niet heel goed, neem soms thc olie om mn spieren te laten ontspannen/ herstellen maar kan daar ook heel negatief van worden.

Ik heb net weer bloeduitslagen binnen gekregen, mijn kalium waarde is goed. Alleen mijn ALAT waarde is verhoogd en dat was vorig jaar ook al 3x zo met bloedprikken.
Duidelijk dat er iets niet goed gaat bij/ met m'n lever...

Ja erg veel stress de laatste tijd. Stress die ik niet zo makkelijk kan vermijden helaas.
Ik ben sinds deze week wel begonnen met therapeutische massage enerzijds als ontspanning anderzijds om mijn fibro klachten te verminderen. De masseuse voelde ook erg veel spanning in mijn schouders en nek.

Mijn ALAT waarden zijn ook standaard verhoogd. Ik prik jaarlijks via de huisarts op al mijn leverwaarden, dit ivm de erfelijke ziekte van mijn moeder( PBC en AIH) Mijn zus heeft het nu ook sinds kort. Dus vandaar dat de huisarts mij nu ook in de gaten blijft houden. Sinds ik mijn eetpatroon heb veranderd en de lever ondersteun zijn de waarden wel iets verlaagd ten opzichte van een aantal jaar terug. Maar ik blijf een risicogeval.

Ooit vertelde een orthmol. therapeut mij dat de lever onder druk komt te staan wanneer de darmen belast zijn met schimmels, parasieten, virulente factoren etc. Die gifstoffen belasten de lever, dat was haar theorie.

Sampjes,

Neem je ook lever om je lever te ondersteunen? Gember en zoethout?

Binc, ja neem ik allemaal. Alleen zoethout wat minder de laatste tijd. Ik dronk het veel inde vorm van thee maar nu al zeker een half jaar niet meer.

Hm vervelend die stress Sampjes, dat zal het niet beter/ makkelijker maken inderdaad. Werkt die massage ontspannend?

Die theorie heb ik ook gehoord en klinkt ook heel logisch in mijn oren. Ben daar dan ook al ontelbare keren mee aan de slag gegaan.

Maar er lijkt iets anders aan de hand bij mij, mcas oftewel het mestcelactivitatie syndroom. Ik reageer enorm op bepaalde prikkels/ triggers en mijn darmen gooien dan al het voedsel er zsm uit. Deze verstoorde darmwerking maakt mijn darmen niet gezonder..

Ja ik vond de eerste massage wel prettig. Wel even pijnlijk toen zij begon maar dat trok weer weg. Maar ja was kort omdat het de eerste keer was. Volgende keer krijg ik 30min. Ik kan er nog niet heel veel over zeggen.

Ja ik ook al ontelbare keren mee aan de slag geweest zonder echt resultaat. Dan zakt de moed ook in de schoenen. vooral als je dan mensen in je omgeving ziet die alcohol drinken een heel slecht eetpatroon maar echt helemaal nul niks mankeren. En je dan doodleuk ook nog vertellen hoe goed ze slapen en dat zij zich zo fit voelen dan denk ik : Hoe dan!?

Wat is is dat voor syndroom? Nooit van gehoord. Kan ik daar ergens iets over lezen?

Googelen op mestcelactivatie syndroom (heb ik zojuist even gedaan). Komt er meteen veel info.

Ik word ziek van massages, is bij mij ook een trigger helaas.
Daarom was ik benieuwd hoe jij er op reageert.

Ja, ik verbaas mij daar ook altijd over..sommige mensen leven zo slecht en lijken nooit wat te mankeren. Maarja, niet teveel naar kijken/ wat van aantrekken anders word je alleen maar ongelukkiger.

Ja klopt Liesje, nu kreeg ik wel veel info. Gister niet, vreemd. Misschien had ik het verkeerd getypt ofzo.

Maar heftig l-lady dat je dat hebt. Heb jij dit laten testen door een natuurarts?

De natuurarts kwam ermee, ik had er nog nooit van gehoord..maar ben momenteel bezig met een regulier ziekenhuistraject. Helaas zijn ze in de ziekenhuizen nog niet zo ver, dus ik ben er speciaal voor naar Groningen gegaan.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan