Ik neem L-glutamine inderdaad, wel enkel maar 1 per dag omdat volgens de natuurarts L-glutamine ook omgezet kan worden in glutamaat en dat juist de Gaba weer verstoord. {lastig hoor al die tegenstrijdigheden}
Ik merk in ieder geval wel positief verschil wbt de stoelgang met de L glutamine. Ik kan weleens experimenteren hoe het gaat als ik het verhoog.
Kalium ga ik ook uitproberen, ook omdat de zuur-base balans bij mij wel wat extra hulp kan gebruiken. Thanks!
Sampjes, ik ben juist gestopt met de progesteroncreme omdat het mijn pms verergerde...terwijl ik er daarvoor baat bij had. Het is zo moeilijk om de juiste middelen/ balans te vinden wbt hormonen. Is er bij jou weleens gekeken naar de ontgiftigingscapaciteit van je lever?
Ik weet wel dat als je lever overbelast is door bijv een verstoorde darmflora die gifstoffen produceert {waar ik last van heb} dat je lever overbelast raakt en je dus zoals in de chinese geneeskunde zeggen leverstagnatie of bloedleegte oid kan krijgen. Wat zorgt voor een overprikkelde lever, en lever = woede = pms.
Ik neem nu dus een chinees kruid wat een adoptgeen is voor wbt oestrogeen en progesteron en ik voel me wel sterker sinds ik het gebruik. Merk ook wat hormonale veranderingen, heb nu twee slechte weken {pms, ongesteldheid, extreem moe} en twee goede..daarvoor was het 3 slechte weken en 1 goede.
Ik ga verder geen therapie meer doen, ben echt totaal therapie moe en geloof niet meer dat mijn probleem daar zit. Ik wil mijn darmen gaan helen, gaps uitproberen, goede darmbacterieen kweken en behouden..denk dat ik daar veel winst uit kan halen.