Ik voel me schuldig als ik slagroom drink

Haha, nee is goed. Misschien kan ik ook maar beter wel luisteren, want ik kan dus niet koken. Ik ga stiekem maar even kijken :P

Ik heb er ook lang tegenaan lopen hikken hoor Pinklady. Maar dit is vast al een goede eerste stap naar echt stoofpotjes. Ik eet steeds minder en vlees met alleen jus ziet er niet uit op het werk. Dus wil ik aan de stoofpotjes. En ik weet ook niet zo goed hoe ik dat moet doen. Recepten genoeg hier, gewoon ook een kwestie van doen... Maar deze houden we er ook zeker in.

Hou ons op de hoogte Gadsie! Ik denk dat zelfs je vader dit ook lekker vindt!

Nouja, laat ik het als volgt stellen: ik ben geen keukenprinses. Allesbehalve dat. Nu scheelt het dat ik alleen voor mezelf hoef te koken, dus wat het ook wordt: ik weet het toch wel op. Behalve als het echt verbrand is natuurlijk. Negen van de tien keer ziet het er gewoonweg niet uit. Qua smaak interesseert het me allemaal niet zo veel, zolang ik het maar niet echt vies vind. Maar als ik voor een ander zou moeten koken, wordt het lastiger. Dat doe ik dus ook niet, want dan kan ik alleen maar "smakelijk" koken uit een pakje.

Voor mezelf kook ik eigenlijk bijna elke dag hetzelfde: groente en vlees met uien en knoflook en soms rijst. Voor mij goed genoeg. Maar vraag me dus niet om ingewikkelde of lekkere dingen voor een mee-eter te koken, want dat kan ik niet.

Maar hoe was de relish? Op zich weinig kruiden enzo, dus met proeven kom je dan toch al een heel eind?

Ik kan wel koken, maar neem zelden de moeite. Kan als ik visite heb wel lekkere Wapf op tafel toveren. Visite neemt gewoon wat minder jus ;) Sauzen zijn nooit mijn ding geweest. Maar nu ik steeds minder eet, zal ik wel aan de sauzen (stoofpotje) moeten. Krijg ik toch genoeg vettigheid binnen!

Ben voor mezelf nog simpeler, vlees met vette jus en soms uit.

Weet ik nog niet. Hij staat nog in te dikken. Ik proef echt nooit tijdens het koken. Over een minuut of 10 zal hij wel voldoende dik zijn, dus dan weet ik het :)

En iets als dit hoef ik mijn familie niet voor te schotelen, hoor. Die rent gillend weg van het vet :)

Proeven!!!!!! Beetje suiker erbij? Of een beetje azijn? Misschien een beetje meer peper? Even roeren. Weer proeven! Beetje roeren, even ruiken. Achter het fornuis staan ipv achter de computer helpt ook :mrgreen:

Haha, ik hou niet van proeven tijdens het koken. Ik hou zelfs helemaal niet van koken. Dus ik laat mijn pannen altijd met rust, dan komt er het meest fatsoenlijke eten uit. Nee, zonder gekheid. Normaal heb ik het altijd druk met snijden van groente enzo, maar vandaag niet. Neemt niet weg dat ik niet achter mijn fornuis sta om te koken, want dan sta ik toch alleen maar naar mijn pan te kijken - en bij gebrek aan actiemogelijkheden - alles dan maar vast op te ruimen (heb ik vandaag al gedaan) of met mijn katten te spelen (en één daarvan ligt vandaag voor mijn toetsenbord, dus daarom zit ik hier :mrgreen:).

Deze "keukenprinses" heeft het gepresteerd om het eten van gisteren vandaag minder lekker te maken :oops: vaak is het een dag later lekkerder, maar niet vandaag. Ik hield een "saus" over die niet meer gebonden was, maar leek op pure boter en uien. Ik heb nog over, morgen proberen te laten karameliseren. Is vandaag mislukt. Vond het gisteren ook lekkerder van smaak.

Haha, laat ik maar niet vragen hoe je dat gedaan hebt.

Bij mij was het wel goed gelukt. Niet heel erg dik. Dat durfde ik niet, vanwege aanbrandgevaar. Maar het smaakte eigenlijk precies zoals ik altijd kook, maar dan zouter. Ik kook nooit met zout, dus dit was wel even wennen. Verder was het prima.

Ben wel geschrokken van de hoeveelheid vet die ik in mijn eentje weg krijg. Ik had hem gemaakt met een half pakje boter en daarvan heb ik ongeveer 2/3 of misschien wel 3/4 op. Dat is echt heel veel boter. Mijn galblaas laat het me ook weten, want ik voel hem zeuren. Als mijn eten goed gezakt is, neem ik dus nog maar een beetje bitterzout - en volgende keer doe ik dat van tevoren.

De rest van mijn buik vindt het kennelijk ook wel grappig, want mijn buik pruttelt en borrelt aan alle kanten. Ik zou het bijna "tevreden geknor" noemen.

Mooi zo!

Bij mij kan er op dit moment niet zoveel "vast" voedsel in. Totaal maar 1 worstje met flink saus en ui. Ik heb grote behoefte aan melk, zit vandaag al over de 2 liter heen. Zal niet voor niets zijn, dus ik drink maar door.

Ach, 2 liter melk is ook prima, toch? Je lijf zal er iets uit halen na die leverreiniging. Lekker door blijven drinken, als je lijf het niet meer wil, laat het je dat ook vanzelf weten :)

Haha, zullen we maar niet op dat laatste hopen?

Mijn lijf is nog steeds aan het pruttelen. Ik word er gewoon melig van. Gek eigenlijk. Ben wel benieuwd waar het vandaan komt.

Wat denk je gewoonweg van vrolijkheid? Blij en dankbaar dat het krijgt waar het behoefte aan heeft? Mijn alvleesklier maakt 's morgens weleens een "dansje" als ik bica inneem. Waarom zou jouw lijf niet pruttelen van vreugde? En dat je melig wordt komt vast door al die goede vetten die tot je hersenen doordringen!

(of misschien komt die meligheid wel doordat we op dit moment het forum en verschillende topics kapen.... Moet de rest maar niet bij chefkok Mike gaan feesten:D )

Waarschijnlijk zeggen ze dan: hadden jullie ook maar moeten komen ;)

En dan wordt morgen het forum teruggekaapt met allemaal gezellige en leuke verhalen :P

Ik zie het trouwens helemaal voor me: een schuddende lever, schuddende darmen, schuddende galblaas, schuddende alvleesklier. Ze zullen maar lol hebben met z'n allen daar beneden ;) Muziek maken ze zelf al. Haha, nee doe toch maar niet. Tijd om weer normaal te doen. Mike en co zullen zich anders morgen wel afvragen wat we vandaag op hadden (Relish!) ;)

Dat zeg je nu wel, normaal doen. Maar als ik me probeer voor te stellen hoe processen werken en wat het met mijn lijf doet, dan doe ik dat dus wel op die rare manier :D En dat was van voor de relish! Ik snap niets van die moeilijke medische taal en als ik geen vertaalslag weet te maken, dan kan ik er niets mee. Soms duurt het even voordat ik dat kan, maar uiteindelijk is het alltijd mijn lijf dat door geluid en gevoel aangeeft hoe het werkt.

Dus mijn bijnieren hebben vakantie, omdat ik adrenal gebruik. Of in ieder geval hoeven ze maar halve dagen te werken, mijn lever en galblaas krijgen minimaal 1 keer per dag een potje vloeibare ontstopper en mijn alvleesklier danst van blijheid als ze eindelijk de langverwachte bica weer krijgt.

Als mijn hele lijf straks tegelijk een feestje weet te vieren, dan weet ik, ik ben weer helemaal gezond! En tot die tijd klooien we maar aan :lol:

Haha, je brengt het ook zo geweldig. Vloeibare ontstopper, dansers en part-timers in je lijf. En ook nog feestbeesten :P Nou, ik hoop iig dat dat feestje snel komt en lang blijft!

Ik neem mijn gezondheid erg serieus, maar.... zonder hunor kom je nergens. En dat weten mijn organen ook. Blije organen maken dat alles goed werkt. Ik heb ooit een keer cranio sacraal gedaan. Ik heb ook een kabouter in mij wonen die af en toe de boel opkuist. Gezellig en makkelijk! Wil er ook wel eentje in mijn huis, maar die heb ik nog niet gevonden....

Moet toch even verslag doen van de enorme hoeveelheid vet van gisteravond. Ik geloof dat het echt te veel was. Vanochtend werd ik wakker met wat drukkende/zeurende pijn in mijn levergebied. Dat was op zich vrij snel over en niet problematisch.

Wat mijn functioneren moeilijker maakt, is dat mijn hoofd elke vorm van focus mist. Ik probeerde vanmorgen wat aan mijn studie te doen, maar mijn aandacht schiet echt van hot naar her. Ik word afgeleid door alles, ongeacht of dat nou gedachteflarden in mijn hoofd of dingen in de omgeving zijn. Om gek van te worden. Het voelt echt ontzettend druk in mijn hoofd. Om even in Alexandra's termen te blijven: net alsof er en enorme party aan de gang is. Alleen word ik hier niet blij van.

De volgende keer doe ik het dus toch maar wat rustiger aan met de hoeveelheid vet. Het is leuk om iets anders te ervaren - dit is het andere uiterste van een mistig hoofd - maar het is minstens zo lastig.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan