Even een update van mij,...
Deze week weer bij ortho arts geweest en het is nu heel duidelijk dat alle problemen in de darm zijn begonnen.
Er zit hier wederom een hardnekkige candida en ook andere schimmels die de darmwand behoorlijk hebben beschadigd. Ze sprak zelfs over een blootliggende darmwand..
Hierdoor is mijn opname van voedingsstoffen enorm verstoord en heb ik een tekort aan eigen alle mineralen en zo;b beetje alle vitaminen.
Herstel van de darmwand is dus oh zo belangrijk, maar de dingen die ik tot nu toe heb gebruikt hebben onvoldoende geholpen tegen de candida (want die is er nog heel heftig)
Voel me de laatste week ontzettend trillerig, moe, lam, zwaar gevoel en vooral veel last van mijn ogen. Uit het onderzoek kwam naar voren dat de balans vitamine a/d uit evenwicht is.. Op de één of andere manier heb ik een teveel aan vitamine D nu en is mijn A tekort. Dit zou volgens de arts mijn oogproblemen veroorzaken en ook de wondjes in mijn mond.
Advies nu:
Quote:
1 vit A 4000 ie Vitals of 2-3 kippelevertjes bij dag
2 Phosphatidyl serine Lamberts – energie aanmaak
2 Intestinal Movement – tegen schimmel
3 GiSol – verdringt schimmel en legt pleister op gewonde darmwand
3 Mastic Gum
3 theelepels Glutamine – energie voor darmwand en immuunsysteem
12 Goji besjes – herstel darmwand
1 shitake of oesterzwam – herstel immuunssyteem
Stuk zeewier: Kombu, Nori, Arame – herstel darmwand, tegen schimmel,
Spirulina en chlorella helpen wel om de darm beter te worden – een theelepeltje, wordt o.a. omgezet naar glutamine wat de voeding is van darmcellen en immuuncellen
Ze stuurde me ook nog extra info":
Quote:
Extra informatie energie aanmaak:
om energie=ATP- en NADH-aanmaak te verhogen is nodig:
- fosfatidyl-serine - om Q10 te hechten aan celwand
- Q10 - om energie op te slaan in ATP of NADH - probeer bij De Tuinen, het is niet de beste maar het doet wel wat
- ribose - onderdeel van ATP en NADH
- NADH of Niacine FF - energie drager - NADH is onbetaalbaar, Niacine flush free werkt ook
- B5 - riboflavine, voor Acetyl CoA-vorming
- creatine om opslag in ATP goed mogelijk te maken – dit kan goedkoop zijn bij De Tuinen bijvoorbeeld
Al deze dingen zitten natuurlijk ook in vlees dat heel erg beweegt: rauwe wilde zalm bijvoorbeeld. Als het rauw is wordt het niet beschadigd tijdens het bak-proces. Je kunt zelf van wilde zalm (diepvries AH) misschien heel dunnen plakjes maken en daarvan Gravad Lachs maken (zie internet voor het recept). Helaas is deze zalm niet zo heel erg rood, er is betere zalm maar die is ook veel duurder. Ook tonijn bevat veel energie-aanmaak spul maar is heel duur.
Rondlopend rund (echt wild Heck rund bijvoorbeeld, zie internet voor vleesverkoop van Natuurmonumenten-runderen) kan je als niet-doorbakken biefstuk proberen. Maar echt grote hoeveelheden krijg je binnen met helaas pillen en poeders. Dat is soms echt noodzakelijk.
een duur hapje, maar het lijkt wel te helpen. Als op die manier de energie-aanmaak is verbeterd kan je zelf weer je eigen energie-opbouw opbouwen. Om al die energie-winnende en opslaande moleculen te bouwen is energie nodig. Als je echt te weinig energie hebt lukt dat niet meer. Daarom lag men vroeger een jaar in bed als men uitgeput was. Dat was misschien wat teveel, maar het huidige 'direct weer lopen' is misschien ook niet goed
Zelf denk ik dat colostrum mogelijk ook wat voor me zou kunnen betekenen..
Die darm is nu aandachtspunt nummer 1!
Hiernaast is het ijzertekort heel belemmerend, de duizeligheid en zwakke gevoel.. Heb de afgelopen week elke dag al lever gegeten, dus hoop dat het wat voor me gaat doen..