Even een update van mijn kant. Ik lees nog veel mee, maar minder actief met reageren en posten.. door alle drukte van het leventje nu!
Het gaat een stuk beter met me, een wereld van verschil met een half jaar terug
Mijn energie is langzaamaan teruggekomen, voel me beter, sterker en gezonder.
Darmen zijn in herstel.. maar ik weet dat dit lang kan gaan duren.
De slijmvlieslaag is nog steeds niet zoals deze zou moeten zijn en mijn vet en eiwitvertering is niet optimaal, waardoor de ontlasting ook heel wisselend is.
Maar.. jeetje wat heb ik het afgelopen jaar veel geleerd, vooral over allerlei processen in mijn lichaampje en hoe bepaalde voeding en gifstoffen daarin een grote rol spelen.
Gister weer consult gehad bij natuurarts en daaruit zijn wel weer wat verhelderende en verwonderlijke dingen naar voren gekomen.
Zoals:
- ze vond een DDT en Dioxine belasting in mijn lichaam... IK probeer mezelf erover in te lezen, maar heb nog niet echt de oorzaak kunnen vinden die dit veroorzaakt. Ze gaf aan dat deze ook de schildklierfunctie zouden kunnen onderdrukken..
- metyleren gaat moeizaam..
- nog steeds zinktekort (darm lijkt dit niet op te nemen)
- lever maakt overuren!
- Omega 3 aan de lage kant, EPA tekort..
Ze heeft me geadviseerd om DIM- complex te gaan gebruiken voor de schildklier. Ik ben nog aan het uitzoeken of dit me echt zou kunnen helpen, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik lees dat het de oestrogeen-progesteron balans kan herstellen, maar tegelijkertijd weet ik dat DIM uit kruisbloemige wordt vervaardigd..
IK neem al een poos de gefermenteerde levertraan, maar hier zit dus te weinig omega 3 in... Ik moet dus gaan kijken hoe ik mijn epa gehalte omhoog ga krijgen.
Ik ben huiverig om visolie te nemen, omdat deze vaak vervuild zijn en als toevoeging vit E uit soja hebben.
Voor de vetvertering raadt ze me aan :Beta-TCP Energetica Natura/Biotics
Dit zou het gal verdunnen waardoor deze gemakkelijker vrijkomt.
en voorlopig toch nog even doorgaan met dibencozide complex (b12) als zuigtablet omdat ik zelf de b12 niet opneem en ook de metyl niet kan omzetten.
Een heleboel toch weer.. natuurlijk zoek ik zelf altijd even goed uit wat ik wel of niet ga doen. De DIM weet ik nog niet,..
heeft iemand hier goede ervaringen mee?