@ ad ligtvoet
bedankt , ik zal gaan zoeken naar een balans
ben nu erg KH aan het beperken om te proberen in ketose te komen
hoop dat ik dan erergie genoeg
hoe weet ik dat ik hyperinsulinemie heb ?
volgens mij juist doordat de glucosemetingen goed zijn en ik toch enorme suikerdips voel
heb al heel lang gedacht dat het gewoon hypoglycemie was , at dus al lang alleen speltbrood , volkoren pasta etc. dus niet meer de heel snelle KH , maar dat hielp niet
de suikerdips zijn op de klassieke tijdstippen
s'morgens vroeg en eind van de middag
ook reageerde ik heel heftig op een kop koffie , vooral aan het eind van de middag
dan begon ik te beven en voelde zelfs depressief aan
allemaal duidelijke aanwijzingen voor suikerdips
maar d metingen blijken nu goed
gisteravond voor slapen 5.8 , vanmorgen 5.6 nuchter , maar beef als een riet en voel dat de energie niet binnen komt , wat zou het anders nog kunnen zijn
alles wijst op suiker / energieprobleem naar de cellen
wat ik wel opmerkeljk vind , is dat er geen grote stijgingen zijn na de maaltijd
maar alle snelle KH zijn dan ook uit mijn eten nu
als ik in de ochtend naar het werk fiets ( was altijd na een brood of havermout ontbijt ) geen probleem
s'middags rond 16.00 uur fiets ik terug , en voel na een half uur ineens een totale instorting van energie , zo erg dat ik wel af zou willen stappen , en kom dan voor dood aan
wijst voor mij op dat er gewoon geen energie meer in de cellen komt
zo'n dip gaat ook heel direkt
ik zie ook niet zo snel een andere mogelijkheid ( alleen een schildklier weet ik niet , ik heb wel wat dunne buitenkanten van de wenkbrouw en dat is schijnbaar vaak bij schildklierproblemen )
@ Pike
ik ga de temperaturtest doen
wat moet de temp zijn ? weet niet hoe en welke waarden je moet hebben ?
ik zal toch inderdaad eens kijken wat mijn huisarts wil doen ? maar normaal als ik bij hjem kwam met vermoeidheid deed ie een normale bloedtest en zegt , ja , iedereeen is tegenwoordig te druk en vermoeid , en daar moet ik het dan mee doen