Beste Maarten,
Ik heb nu alles van deze topic van begin af aan gelezen, en wat mij opviel is dat jij gister al mij "aanviel" van dat ik lukraak nee zou hebben gezegt voor snacken tussendoor...nou denk even goed na waarom ik nee heb gezegd...omdat hans te hoge insulinespiegel heeft (insulineresistentie, daar kwam hij mee, dan heb je hoge levels insuline in je bloed), maar jij hebt daar vervolgens hypoglycemie van gemaakt, lees even terug...jij neemt als eerste het woord hypo in je mond, en vervolgens hebben inclusief ik alle forumleden dat woord (ipv dysglycemie/bloedsuikerschommelingen) voor de klacht van hans overgenomen, terwijl we allemaal wel wisten dat we natuurlijk niet over een echte hypo zaten te praten, want dat heb je bij lager dan 4. Dus doe nou maar vandaag niet alsof jij meteen het juiste woord had te pakken, jij bracht zelf de verkeerde term de topic in.
En over glucagon: met glucagon ga je zowel vet als glucose (glycogeen) verbranden, altijd beter dan zn tegenpool insuline...waar je bijna helemaal geen vet verbrand vind je niet?
Beste Hans,
Ik hoop je van informatie voorzien te hebben waar je wat aan hebt, als laatst zet ik nog paar dingen op rij:
1 begin de dag met meer vet eten dan je nu doet, vond namelijk niet vet genoeg toen ik het las, neem halve eetlepel kokosolie bijv. en daar achter dan je vetrijk ontbijt.
2 je kunt fruit voorlopig even helemaal laten staan, ook geen zure dus, totdat je insulinespiegel laag/normaal wordt, pas daarna mag je bijv. na een flinke fietstocht of een ander inspanning wel je fruit eten, maar voorlopig dus niet.
3 dus eet vooral veel vet, daarna eiwit, en pas als laatst koolhydraten (max 100 gram, en dan met de tijd kijken of je met minder toe kan, want hoe meer je met minder toe kan hoe effectief je vetverbranding werkt, ik spreek alles uit mijn eigen ervaring, en vertel niet iets wat ik alleen gelezen zou hebben ofzo, het gaat je goed hans, succes