Een tijdje geleden schreef ik zelf:
Quote:
Op dit moment heeft dit forum en WP mijn aandacht en wie weet wat ik nog allemaal ga aanpassen naar deze inzichten
Toen had ik eigenlijk niet gedacht dat ik in zo'n korte tijd toch zo ver mee zou gaan in dit 'protocol'.
Heb levertraan en boterolie aangeschaft, h202 besteld (al weken geleden, maar nog niks ontvangen helaas).
Na heel wat uurtjes leeswerk heb ik de nachtschade van het menu geschrapt, het brood nog verder gereduceerd en ben baggervet aan het koken. Heb intussen o.a. de boerenkool van Mike gemaakt en moet toegeven dat ie lekker is. Dacht ik een aantal maanden geleden nog jaah daag, ik ga m'n boerenkool niet drie kwartier aan gort koken, blijkt het me nu heerlijk te smaken.
De oogkleppen vallen mij steeds verder af en begin ook steeds meer moeite te krijgen met moreel verheven vegetariërs. Zie eindelijk een verklaring voor het ongezonde uiterlijk van de muslibollen vreters in menig natuurwinkel (meervoudigfytineverzuurd).
Zaden en noten zitten ook op de schopstoel, tenzij geweekt en gebakken, maar heb al genoeg werk in de keuken met al die zelfgemaakte bouillon, yoghurt, kefir, ghee, kippensoepen en suddervlees.
Fruit eet ik nauwelijks nog (en ik had me nog zo voorgenomen om me niet hiervan af te laten brengen...) behalve wat appels, kiwi en bessen in de yoghurtsmoothie.
Mijn man maakte voor de kerst een geinig gedichtje waaruit een passage welke wel tekenend is:
Wat heb ik nu gehoord?
haar overtuiging is danig verstoord,
Melk was toch voor kalfjes en niet voor mensen,
Een stuk vlees op tafel, dat mocht je je toch niet wensen?
Uit den boze, ongezond!
Helemaal niet waar Tanja voor stond.
Maar er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht,
tegenwoordig staat er iets heel anders op tafel in Maastricht.
12 liters melk worden wekelijks bij de boer gekocht,
vlees van in de natuur levende koeien wordt gezocht.
Dit allemaal verwerken tot maaltijden is een hoop werk
maar haar gezin wordt gegarandeerd oersterk.