IntroductieTanja

Nu snap ik dat jij een boontje hebt voor "lastpakken". It takes one to know one. :lol:

Laat je niet kisten. Wij genieten mee van jouw recalcitrante gedrag, en het maakt ons sterker.

 
Ik was gisteren met mijn kinderen bij een zwembad en het viel me ineens zo op dat ze beide zoveel steviger zijn geworden de afgelopen maanden, ook de jongste krijgt meer massa, is gespierder en sterker aan het worden. Lang leve wapf en ik denk mn de rauwmelkse kefir, yoghurt. Ook mijn schoonzusje maakte er een opmerking over, vooral de jongste is een inhaalslag aan het maken. Yay!

 
San, vooral de kleine was echt een pierewaaier als ze eens een paar dagen flink ziek/grieperig was en dus niet/nauwelijks at maakte ik me gelijk zorgen, ze was dan vel over been.

 
Vet cool Tanja,houden zo! Sinds we ook rauwe melk, en kefir gemaakt van rauwe melk drinken gaat mijn zoon, ook zo'n pierewaaier, met sprongen vooruit.

Mits hij zich tenminste aan het protocol houdt ;-)

Het voelt echt zo dat we nu pas echt aan de WAP zijn, voor die tijd waren we letterlijk en figuurlijk van de Wap af :-)

 
Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent Tanja.

Hier valt het op dat sinds WAP, zoonlief geen, te pas en te on pas, hoofdpijn meer heeft :-)

Daar maakte ik me al jaren zorgen over, iriscopist kon niets vinden en eind 2012 bij de huisarts moesten we het een maand opschrijven en toen ging het natuurlijk weer heel goed.

 
Goede berichten over de kinders! Ik heb thuis een lekkere gevulde baby, die had vanaf de geboorte al behoorlijk wat body. Ben erg benieuwd hoe haar figuur zich gaat ontwikkelen straks, of het nog echt verandert.

 
Ik kwam terecht in dit draadje toen ik via Google zocht naar "weston price gewrichten"; daarover straks meer in m'n eigen voorsteltopic.

Toen las ik over je strijd in de opleiding Tanja.

Misschien heb je het ergens anders wel gepost hoor, maar ik ben benieuwd naar je ervaringen sinds de posts die ik er hier over lees van maanden terug.

 
Je doelt op de tegenstrijdige voedingsadviezen die op mijn opleiding worden gepredikt waarschijnlijk? Daar zal ik nog 2 jaar mee worstelen ben in bang. Ik heb me tijdens voedingstherapie vooral voorgehouden dat het wel een therapeutisch nut kan hebben om voor een korte periode reinigende voeding tot je te nemen. Ik had uiteindelijk wel een heel goed punt voor dit vak hahaha, ben het nog niet verleerd blijkbaar. Er zijn natuurlijk wel overeenkomsten, zoals geen bewerkte rommel, suiker, brood en vooral natuurlijke voeding. Als iemand ontbijt met koffie en brood met hagelslag kan ik dat vervangen door yoghurt met zuur fruit zonder in de 'problemen' te komen.

In oktober start de opleiding weer en in dit jaar moet ik 80 uren ervaring opdoen met proefpersonen. Ik moet hierbij natuurlijk opnieuw mij aan de richtlijnen houden van de school en hierbij begint het dan echt te wringen op gebied van voeding, want ik kan niemand met een goed geweten vegetarisme zitten aanraden natuurlijk. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit ga aanpakken. Veel mensen uit mijn klas hebben niet zo veel op met voeding en richten zich vooral op de andere therapieën. Het moeilijke voor mij is dat de voeding in mijn ogen voor mij juist een zwaartepunt vormt.

Soms vraag ik mij af hoe en of ik het überhaupt ga klaarspelen om het af te maken. Toch wil ik dat graag. De massages, reflexologie, kruiden, gemmo en andere therapieën vind ik namelijk wel heel interessant bovendien krijg ik hier ook een basis in medische kennis. De opleiding is niet zo duur en vlakbij, intussen heb ik er ook al 2 jaar in geïnvesteerd en zou ik het zonde vinden om er nu mee te stoppen.

Misschien dat ik allemaal proefpersonen van dit forum kan gebruiken, zodat ze wel beter weten. Wie wil?

 
Als ik je de opleiding door kan helpen, laat het me maar weten! Kan het ook online? We wonen niet bij elkaar in de buurt...

 
O, ik zat te denken aan voedingsschema's enzo. We kunnen bij de lezing van Mike wel bespreken wat er wel mogelijk is.

 
@ Tanja:
Quote:
Je doelt op de tegenstrijdige voedingsadviezen die op mijn opleiding worden gepredikt waarschijnlijk?


Ja, daar doelde ik op.

En dan vooral hoe dat gaat tijdens de colleges/lessen.

Of je nog aanvaringen/discussie hebt gehad met medestudenten en/of docenten.

En als dat zo is, hoe dat dan gaat.

Ik bedacht me namelijk dat ik wel wat kon leren hierin van iemand met ballen :mrgreen:

 
Ik kan slecht mijn mond houden als iemand onzin zit te verkondigen of als ik het ergens totaal niet mee eens ben. Dat is niet altijd even makkelijk, maar als ik het niet doe zou ik niet mijzelf zijn en word ik niet blij.

Ik heb bij anatomie en pathologie steeds aanvaringen met de docent (voormalig chirurg). Hij vindt mijn standpunten veel te ver gaan, bijvoorbeeld op het gebied van vaccinaties en medicijnen. Ook lever ik regelmatig commentaar op zijn zienswijze (wegsnijden als het toch geen vitaal orgaan is bijvoorbeeld). Toch kunnen we het goed vinden, omdat ik wel altijd geïnteresseerd ben en veel vragen stel hebben we een goede verstandhouding. Zo gaat dat in veel lessen, afhankelijk van het bullshitgehalte dat ik waarneem. Er zijn mensen in de klas die het irritant vinden dat ik steeds mijn mening verkondig, maar dat is vaker hun probleem dan het mijne.

Ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken en dat wordt me niet altijd in dank afgenomen, maar soms ook weer wel en zijn mensen juist blij met mijn directheid. Ik heb geleerd om het niet al te persoonlijk op te vatten als mensen zich aan mij irriteren, vaak zouden ze zelf namelijk ook graag zeggen wat ze op het hart ligt en storen zich dan aan mij, omdat ik het wel doe. Ben ook weleens in tranen uitgebroken hoor als ik een halve klas over mij heen kreeg, heb misschien wel ballen, maar blijf toch een vrouw hè ;)

Dit kom ik trouwens ook buiten de schoolpoorten tegen hoor, maar omdat ik daar echt voor mijzelf zit en de onderwerpen me echt boeien komt het daar meer tot uiting denk ik.

 
Quote:
Ben ook weleens in tranen uitgebroken hoor als ik een halve klas over mij heen kreeg, heb misschien wel ballen, maar blijf toch een vrouw hè


Er zijn niet genoeg tranen om te huilen alle keren dat ik mensen over me heen heb gekregen omtrent mijn uitgesprokenheid. Maar gelukkig ben ik een man en een man mag niet huilen. :wink:

Mike

 
Ik heb een opleiding voor psychotherapeut gedaan en dan kregen we daar ook lessen over het lichaam van een geneeskundestudent.

Die persoon had het ook erg moeilijk bij ons.

De tweede les was hij een keer ¨spontaan¨ niet op komen dagen.

Nu blijkt hij trouwens de huisarts van een naaste van me te zijn.

En nu hoor ik via haar dat hij begint over het lichaam als de tempel van de ziel, haha.

Maar nu denk ik als ik haar verhalen hoor: als het dan de tempel van haar ziel is dan weet je ook niet bijster veel te bij te brengen om haar goed te adviseren.

 
Laatst zag ik op de Travel Channel een programma over de Rastafari-keuken in Jamaica. De Rastafari's geloven ook dat het lichaam de tempel van de ziel is en om die reden kiezen ze voor veganisme. Dat komt neer op het langzaam afbreken van de tempel i.p.v. de tempel te onderhouden!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan