Je doelt op de tegenstrijdige voedingsadviezen die op mijn opleiding worden gepredikt waarschijnlijk? Daar zal ik nog 2 jaar mee worstelen ben in bang. Ik heb me tijdens voedingstherapie vooral voorgehouden dat het wel een therapeutisch nut kan hebben om voor een korte periode reinigende voeding tot je te nemen. Ik had uiteindelijk wel een heel goed punt voor dit vak hahaha, ben het nog niet verleerd blijkbaar. Er zijn natuurlijk wel overeenkomsten, zoals geen bewerkte rommel, suiker, brood en vooral natuurlijke voeding. Als iemand ontbijt met koffie en brood met hagelslag kan ik dat vervangen door yoghurt met zuur fruit zonder in de 'problemen' te komen.
In oktober start de opleiding weer en in dit jaar moet ik 80 uren ervaring opdoen met proefpersonen. Ik moet hierbij natuurlijk opnieuw mij aan de richtlijnen houden van de school en hierbij begint het dan echt te wringen op gebied van voeding, want ik kan niemand met een goed geweten vegetarisme zitten aanraden natuurlijk. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit ga aanpakken. Veel mensen uit mijn klas hebben niet zo veel op met voeding en richten zich vooral op de andere therapieën. Het moeilijke voor mij is dat de voeding in mijn ogen voor mij juist een zwaartepunt vormt.
Soms vraag ik mij af hoe en of ik het überhaupt ga klaarspelen om het af te maken. Toch wil ik dat graag. De massages, reflexologie, kruiden, gemmo en andere therapieën vind ik namelijk wel heel interessant bovendien krijg ik hier ook een basis in medische kennis. De opleiding is niet zo duur en vlakbij, intussen heb ik er ook al 2 jaar in geïnvesteerd en zou ik het zonde vinden om er nu mee te stoppen.
Misschien dat ik allemaal proefpersonen van dit forum kan gebruiken, zodat ze wel beter weten. Wie wil?