Salvini op een zijspoor, maar niet uitgeschakeld !
De nieuwe regerende alliantie, indien gerealiseerd, kan van korte duur zijn. In een interview met het Italiaanse dagblad La Stampa zei voormalig minister van Binnenlandse Zaken Roberto Maroni van de Lega Nord-partij dat de nieuwe regering, als het tot bloei komt, “intrinsiek zwak” zal zijn omdat ze zou bestaan, “niet voor een gedeeld politiek project maar alleen om verkiezingen te voorkomen. ” Hij voegde eraan toe dat er een mogelijkheid was dat de nieuwe regering de hele wetgevende macht zou kunnen behouden ‘om te voorkomen dat het land aan Salvini wordt afgeleverd’.
“Denk je dat ik bang ben voor een paar maanden oppositie?” Salvini vroeg in een Facebook-video. “Je bent me niet kwijt met je politieke spelletjes. Je kent me niet, ik geef niet op.” Hij heeft op 19 oktober opgeroepen tot protest tegen de nieuwe regering in Rome. Uit peilingen blijkt dat 67% van de Italianen voor vroege verkiezingen zijn.
“Wij Hongaren zullen nooit vergeten dat u [Salvini] de eerste West-Europese leider was die zich inspande om te voorkomen dat illegale migranten Europa via de Middellandse Zee zouden overstromen. Ongeacht de toekomstige politieke ontwikkelingen in Italië en het feit dat wij tot verschillende Europese landen behoren partijgroepen, we beschouwen u als een wapenbroeder in de strijd om het christelijke erfgoed van Europa te behouden en migratie te stoppen. ” – Hongaarse president Viktor Orbán.
https://gedachtenvoer.nl/2019/09/04/salvini-niet-uitgeschakeld/