Ongelooflijk dit. Daarom wordt het nooit wat met Nederlanders. Ze zijn de nobele kunst van de retoriek verleerd. Vroeger luisterde men naar elkaar en beargumenteerde men zijn/haar punt. Vaak moest zo'n argument dan ontward worden omdat het uit meerdere facetten bestond en men deed dit feilloos. Deze kunst was een overlevering uit de Griekse oudheid en het heeft (godzijdank) geleid tot de Verlichting, met de grondwet en de bijbehorende vrijheid van meningsuitung, alsmede andere grondrechten.
Nederland 2020. Ik spreek ergernis uit naar Frits, die alleen maar roept en niet of nauwelijks onderbouwt. Vervolgens koppel ik daar het voorbeeld aan van Tulipan, dat m.i. te zwak is, waarmee ik hem/haar uitdaag om met iets beters te komen. Hij/zij deed dit nl. om het door Frits aangedragen citaat te onderbouwen, want daar vroeg ik immers om. Maar nee, nu is Tulipan boos, want hij/zij neemt het persoonlijk op en er is niets of niemand die hem/haar hiervan af kan brengen, want emoties gaan boven logica in NL 2020, ook al gaf ik aan dat iets meer speurwerk een betere onderbouwing zou inhouden.
Ziehier de retorische vaardigheden in NL 2020. Echt, we verdienen die grondrechten niet eens meer met zo'n mentaliteit!
Mike