Kaart met WAP'ers en WAPF-locaties

Van de oude kaart die ik in communitywalk.com had gemaakt heb ik de rechten verloren. Dus ik heb een nieuwe gemaakt en heel wat leuke dingen ontdekt. Zie onderstaande link. Kijk zelf maar.

http://www.communitywalk.com/wapf_in_nederland/wapf_in_nederland/map/1628413

Je moet jezelf registreren om markers te kunnen plaatsen. Vervolgens kan je alleen je eigen markers bewerken of verwijderen. Ik kan e.e.a. ook zo aanpassen dat iedereen alles kan bewerken en verwijderen, maar dat lijkt me niet zo veilig.

Ik wil alle WAP'ers uitnodigen de eigen locatie (alleen plaatsnaam) erin te zetten. Gebruik als titel van de marker je forumnaam. Let op, je moet je wel aanmelden als je markers wil kunnen plaatsen.

@pinklady

Wellicht kunnen we de lijst opdelen, b.v. per provincie. Als er meer vrijwilligers zijn, zijn we zo klaar met invoeren.

Voor de rest sta ik open voor suggesties, b.v. t.a.v. de categorieën. Nu heb ik alleen de categorieën "WAP'ers" en "WAP-voeding", maar daar kunnen nog categorieën bij en b.v. "WAP-voeding" kan ook weer verder opgedeeld worden.

 
Dus in principe kan iedereen die inlogt er een marker opzetten. Ook een marker die niet WAPF gerelateerd is?

Ik krijg nu een aantal keren per week een aanvraag om een link te zetten op www.voedingisgezondheid.nl

Daar zitten vaak bedrijven tussen die niet door de 'ballotage'commissie komen.

En dat is dan altijd omdat ze iets anders propageren dan wat wij hier op het forum (en ik dus op mijn site) voorstaan.

Hoe ga je daar mee om op de communitywalk.com?

Lia

 
Als jullie de boerderijen erop gaan zetten: sommige staan zowel in de 'rauwe melk' als de 'goed vlees' adresjes vermeldt.

Ik heb mijzelf als marker vermeldt, ging prima.

voor diegene die het niet kunnen vinden.

Als je ingelogd bent kun je linksboven de kaart kiezen voor 'add marker'.

Dan breng je je woonplaats in en hij zet vanzelf een marker neer op een plek ergens in die woonplaats.

Lia

 
Moondust,

Opdelen lijkt me een goed plan. Ik ga gewoon nu beginnen in het zuiden (Limburg) en dan ga ik omhoog. Ik vermeld hier in het topic wel welke provincie ik aan het doen ben?

Alleen als Poekie nieuwe adressen op haar site zet, is het wel handig als ze die dan zelf erop zet of het hier in het topic meldt, zodat iemand anders het kan doen. Idee?

 
Lia,

Verkopen al die boerderijen rauwe koemelk (ook als het niet in de vierde kolom staat)? In Limburg staat bijvoorbeeld ook die kamelenboerderij.

 
in de lijst van 'rauwe melk' adresjes verkopen al de genoemde boerderijen rauwe melk. Vond het niet nodig om dit apart te vermelden bij elke boerderij omdat ze tenslotte in de lijst staan van 'rauwe melk' adresjes. 8)

De kamelenboerderij zal ongetwijfeld alleen kamelenmelk verkopen.

Er zijn dacht ik ook adresjes die alleen geitenmelk verkopen.

Lia

 
Mike,

Je kunt via 'edit' bij je naam nog www.westonprice.nl zetten.

Ik heb net onze eigen site nog bij mijn naam gezet.

Lia

 
Moondust,

zou je in de omschrijving linksboven nog www.westonprice.nl kunnen vermelden?

Ik heb het zelf geprobeerd maar het lukt niet.

Krijg de kreet dat ik ingelogd moet zijn, dat ben ik, maar waarschijnlijk moet de maker van de kaart het doen.

En je zou nog een onderverdeling kunnen maken:

WAP voeding:

* rauwe melk

* goed vlees

* biologische voeding

* natuurlijke verzorgingsproducten

* natuurwinkels

* biologische markten

Ik noem zo maar even wat items.

Lia

 
"Membership is queued"

Gebruikersnaam is Paradogma.

Dan heb ik alles wat ik moet doen gedaan, toch?

 
Ingevoerd: Limburg & Noord-Brabant.

Nu verder met Zeeland.

Edit: Zeeland ook gedaan. Verder met Gelderland.

 
@Paradogma & Poekie

Je krijgt bij aanmelding op de site een mail met een link waarop je moet klikken om je account te activeren. Dat is wat bij mij aanvankelijk ook verkeerd is gegaan. Ik heb ergens geklikt op een link om de activatie-email opnieuw toegestuurd te krijgen. Blijkbaar heb ik de originele activatie-email gemist of is deze niet verstuurd. Hierna iig geen problemen meer ervaren.

@Poekie

Ik heb de url toegevoegd.

BELANGRIJK! Hieronder een korte instructie voor het invullen van de WAP-adressen!

Tabblad Basic

- Title: de naam van het bedrijf

- Category: WAP-voeding

- Subcategory: niet invullen

- Description: alleen de relevante gegevens die je niet ergens anders kwijt kunt (b.v. welke producten er verkocht worden, openingstijden, mogelijkheid met PIN te kunnen betalen, etc.)

Tabblad Address

Vul hier alle gegevens in die je weet, dus ook het telefoonnummer moet hier ingevuld worden.

Tabblad Details

Rating: Indien je zelf ervaring hebt met dit bedrijf kan je hier een kort stukje zetten met een waardering in sterren

Provide a link for driving directions: aangevinkt laten

Website: website van het bedrijf als ze die hebben, anders leeg laten

Order relative to other markers: Geen idee, laat maar op 9999 staan, de markers zijn toch niet zichtbaar genummerd

Leuk dat er zoveel enthousiasme is. Mijn dank voor het opvoeren van de adressen! Ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld.

@Mike & Poekie

Volgens mij kan je deze kaart ook integreren in jullie site. Volgens mij zelfs in verschillende weergaves, kleine of grote kaart. Als jullie daarin interesse hebben, dan wil ik wel even uitzoeken hoe dat precies werkt.

 
Poekie wrote:
En je zou nog een onderverdeling kunnen maken:

WAP voeding:

* rauwe melk

* goed vlees

* biologische voeding

* natuurlijke verzorgingsproducten

* natuurwinkels

* biologische markten



Een marker kan maar 1 kleur hebben. Wat doen we als je ergens rauwe melk & vlees kan kopen?

Ik voel wel wat voor het onderscheid tussen boerenbedrijven en natuurvoedingswinkels. Een dieper onderscheid (melk, vlees, eieren, etc.) kan niet met de markers worden weergegeven vanwege de combinattie van te verkrijgen voeding. Mijn voorstel is dat de producten die je ergens kan kopen worden vermeld in de Description.

 
Moondust,

Waar zie jij tabbladen?

Ik krijg een schermpje met titel, category, subcategory en description.

Geen address, basic & details.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan