ik denk dat windmolens heel mooi passen bij toekomstige industrie. Welke je makkelijk harder en zachter schakelt. Wellicht de productie van waterstof.
Ik vind dat er in bepaalde kringen heel negatief gesproken wordt over molens. Jammer. Wij kennen een aantal eigenaren en participeren er zelf ook in geen.
Het dode vogels verhaal zien wij niet. De nieuwste rage uit duitsland, dat ze insecten meppen, neem ik ook met een korrel zout. A) insecten zoeken het graag wat lager bij de grond B) het vorige onderzoek uit duitsland over de afname van insecten was frauduleus/ bewerkt naar het gewenste resultaat.
Verder waait het bijna altijd en nooit staan ze in heel nl stil.
Zo als het verleden heeft uitgewezen, komt er altijd weer een oplossing voor een probleem. Het probleem is nu dat door de zonne- en windenergie er een onregelmatiger stroomaanbod is. Deze gaat dermate groot worden door de vergroting van dit aanbod dat er inefficiënt plaats vind. No worry, daar gaan mooie initiatieven uit komen. Let maar op.
Wel is het een leuke inkomstenbron en zou dat eerlijker verdeelt kunnen worden doordat mensen uit de buurt er ook in mee kunnen doen en de subsidies kunnen ook kritischer bekeken worden. In de buurt zie ik dat ze molens vervangen. Eerst wordt de oude fundering weggehaald en direct daarna een nieuwe gestort. Iedereen vind het van de zotte, maar het moet voor de subsidie.