Kijk uit voor ecofascisme!

Op mijn werk is sinds kort een "verwarming" met airco en een warmtepomp. Want ja, Rusland natuurlijk.
Het vriest buiten 3 graden en binnen wordt het niet warmer dan 16 graden. De "verwarming" staat nu twee uur aan, is ingesteld op 19 graden en valt regelmatig uit. Waarschijnlijk kan dat ding het dan niet aan.
Het gaat wel goed hoor met de energietransitie. 😂

Op mijn werk is sinds kort een "verwarming" met airco en een warmtepomp. Want ja, Rusland natuurlijk.
Het vriest buiten 3 graden en binnen wordt het niet warmer dan 16 graden. De "verwarming" staat nu twee uur aan, is ingesteld op 19 graden en valt regelmatig uit. Waarschijnlijk kan dat ding het dan niet aan.
Het gaat wel goed hoor met de energietransitie. 😂

Ik heb op ons oude adres een warmtepomp en stookte daar een houtkachel bij in de huiskamer omdat het op koude dagen niet warm genoeg was. Hij stond de hele dag en nacht aan op 20 graden in de keuken en kamer. Bijstoken deed ik ook voor de kosten omdat ik houd gratis had. Energie kosten in 2019 waren 49 per maand stroom. Gas afgesloten en 20 zonnepanelen. Die kosten gaan allemaal veranderen als terug leveren / salderen gaat wijzigen. Nu is het voordeel dat huurders geen super hoge energiekosten hebben

Burgers en bedrijven moeten dus gaan betalen voor de CO2 uit de uitlaat en de schoorsteen. Dat gaat via energiebedrijven en pompstations. Die moeten betalen voor emissierechten en rekenen de kosten vervolgens door aan de klant die komt tanken of de gaskachel aanzet. Uitgangspunt van het hele systeem: de vervuiler betaalt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan