Kijk uit voor ecofascisme!

Ja jammer, zag dit al van veraf aankomen🤣 heb daarom ook geen zonnepanelen of warmtepomp troep in of op mijn huis.
Pelletkachel en wat gas dat ik verbruik. Kan geen zonnepaneel tegenop!
Ja, wat een boeven hè? Eerst doen ze alles om je te verleiden die troep te kopen en vervolgens krijg je straf. Gelukkig zag ik het ook al aankomen en ben er ook niet ingetrapt. Denk dat er maar weinig zijn hier op het forum die wel zonnepanelen of e-auto hebben.....
Ik geniet nog steeds erg van mijn zibrootje, heerlijke warmte. Wel jammer dat mijn houtkachel (aangesloten op cv) nu werkeloos is maar ik kan de huidige houtprijs gewoon niet meer betalen helaas.

Ja, wat een boeven hè? Eerst doen ze alles om je te verleiden die troep te kopen en vervolgens krijg je straf. Gelukkig zag ik het ook al aankomen en ben er ook niet ingetrapt. Denk dat er maar weinig zijn hier op het forum die wel zonnepanelen of e-auto hebben.....
Ik geniet nog steeds erg van mijn zibrootje, heerlijke warmte. Wel jammer dat mijn houtkachel (aangesloten op cv) nu werkeloos is maar ik kan de huidige houtprijs gewoon niet meer betalen helaas.
Als je een huurwoning hebt en de woningbouw besluit zonnepanelen op je dak te plaatsen heb je helaas geen inbreng. Dan wordt het door je strot geduwd.

Ja hout is duur inderdaad. Pellets zijn wel te doen nog als je groot inkoopt en je adresjes kent.
Petroleum voor de zibro moet je gewoon in België halen

Ja hout is duur inderdaad. Pellets zijn wel te doen nog als je groot inkoopt en je adresjes kent.
Petroleum voor de zibro moet je gewoon in België halen
Ik heb een pomp redelijk in de buurt waar ik kan tanken. Laatste keer 42 euro voor 20 liter. Das wel te doen. Naar BelgIië wordt een beetje duur vanuit Friesland. ;)

Ah ok hier ca 80euro voor olijfhout

Ik zit hier aan de Costa del Sol, nu 17j en in het begin op ongeveer 20km binnenland van de zee (vogelvlucht minder wss) en daar moest ik toch ook 6maanden stoken met dec/jan/feb ook overdag een beetje.

Nu op ca 5km van de zee, en nog steeds 5/6 maanden stoken hoor, savonds enkel.

De laatste weken wel grote schommelingen in temp van bv. vorige week smorgens een dag met 2.5gr en vandaag 17gr smorgens

Het verschil in wegenbelasting tussen benzine en elektrisch kan oplopen tot wel honderden euro's. Neem een Volkswagen Golf op benzine in de provincie Utrecht. Voor die wagen betaalt de automobilist €668 per jaar. Voor een gelijkwaardige elektrische Volkswagen ID.3 ben je €1192 kwijt, zo becijfert de ANWB.

Nog twee vergelijkingen. Een Renault Clio op benzine kost op jaarbasis €524, een elektrische Renault Zoe €916. Gaan we een paar segmenten hoger, dan komen we uit bij de Mazda 6 en de ongeveer qua maat vergelijkbare Tesla Model 3 waarvoor de fiscus per jaar respectievelijk ruim €800 en €1200 wil hebben. https://www.telegraaf.nl/financieel...elasting-prijst-elektrische-auto-uit-de-markt

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan